  • 1. Data: 2002-01-09 07:30:59
    Temat: Visa kontra Mastercard
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    dlaczego tak niewiele banków wydaje Maestro/Mastercard? Przecież
    twierdzicie, że w Europie MC jest bardziej opłacalny. Ja jakoś nie
    trawię znaczka VISA.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-01-09 13:28:15
    Temat: Re: Visa kontra Mastercard
    Od: "Pawel P. Baran" <d...@u...univ.szczecin.pl>

    > dlaczego tak niewiele banków wydaje Maestro/Mastercard? Przecież
    > twierdzicie, że w Europie MC jest bardziej opłacalny.

    Święte słowa, ja też tego nie rozumiem. Dlatego założyłem sobie konto w LG.

    Paweł

  • 3. Data: 2002-01-09 13:33:04
    Od: <i...@p...onet.pl>

    > Święte słowa, ja też tego nie rozumiem. Dlatego założyłem sobie konto w LG.

    A czy nie mogloby byc jak u sasiadow z poludnia? W jednym banku TAAAKI wybor
    kart... http://www.ebanka.cz

    IGIdeus

    P.S. Jestesmy 100 lat za... Czechami... Nie ublizajac Czechom...

  • 4. Data: 2002-01-09 14:18:39
    Od: "Pawel P. Baran" <d...@u...univ.szczecin.pl>

    > A czy nie mogloby byc jak u sasiadow z poludnia? W jednym banku TAAAKI
    wybor
    > kart... http://www.ebanka.cz
    Taaa... Chyba z osiem typów się doliczyłem na głównej, a w menu jak się
    wejdzie (Osobni Finance/Platebni Karty) jest jeszcze całkiem sporo o nich
    napisane...
    I w dodatku jakie ładne! :)
    Da się u nich założyć konto? Dla takiej karty choćby warto! Zwłaszcza te
    euro są milusie...

    Paweł

  • 5. Data: 2002-01-10 08:13:19
    Od: <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > napisane...
    > I w dodatku jakie ładne! :)
    > Da się u nich założyć konto? Dla takiej karty choćby warto! Zwłaszcza te

    Tez chetnie bym zalozyl... wybieram sie do nich na wakacje i... ;-)

    IGIdeus

  • 6. Data: 2002-01-10 21:08:39
    Od: "Ania" <a...@p...wprost.USUN.pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:9...@4...com..
    .
    > Witajcie,
    >
    > dlaczego tak niewiele banków wydaje Maestro/Mastercard? Przecież
    > twierdzicie, że w Europie MC jest bardziej opłacalny. Ja jakoś nie
    > trawię znaczka VISA.

    Wybierz American Express Millennium :-).
    --
    Ania

  • 7. Data: 2002-01-12 17:29:27
    Od: Ryszard Janiszewski <d...@a...net>

    On Wed, 09 Jan 2002 08:30:59 +0100, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    > dlaczego tak niewiele banków wydaje Maestro/Mastercard? Przecież
    >twierdzicie, że w Europie MC jest bardziej opłacalny. Ja jakoś nie

    witam

    czy moglby ktos powiedziec czemu jest bardziej oplacalny?
    zawsze podrozowalem z Visa, a moge tez miec MC :-/
    naprawde warto?

    Rysiek

  • 8. Data: 2002-01-12 17:48:49
    Od: "Lidka" <m...@i...pl>

    > czy moglby ktos powiedziec czemu jest bardziej oplacalny?

    Polecam lekturę naszego FAQ:
    http://www.faq4pbb.prv.pl/index.php?id=6

    lub archiwum grupy, a konkretnie wątki:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&rnum=1&selm=9m
    jeot%24jtv%241%40news.tpi.pl
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&rnum=1&selm=9o
    32cb%248im%241%40news.tpi.pl
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&rnum=1&selm=9q
    2esv%24auq%241%40news.tpi.pl

    L.

  • 9. Data: 2002-01-12 19:20:36
    Od: Ryszard Janiszewski <d...@a...net>

    On Sat, 12 Jan 2002 18:48:49 +0100, "Lidka"
    <m...@i...pl> wrote:

    >Polecam lekturę naszego FAQ:
    >lub archiwum grupy, a konkretnie wątki:

    dziekuje. zaczynam lekture
    mam nadzieje, ze wyciagne jakies wnioski jako laik :)

    Rysiek

  • 10. Data: 2002-01-14 07:20:15
    Od: "darek" <d...@f...com.pl>

    Sposrod rzeczy juz przytoczonych dodam nastepujaca: Np. na terenie Niemiec
    wyplata gotowki w POS-ie na MC obarczona jest 1% prowizja (natychmiast, u
    sprzedawcy), w przypadku VIS-y jest to 3%. Jest to duzo korzystniejsza forma
    wyplaty gotowki niz w bankomacie a ksiegowana jest jako operacja
    bezgotowkowa ( przynajmniej przez Lukasa)- w przypadku koniecznosci wyplaty
    gotowki za granica polecam wiec taki sposob jej podejmowania, zwlaszcza na
    MC. Nie wiem czy wszedzie tak sie da zrobic natomiast z cala pewnoscia w
    kasach w kasynach niemieckich i woddzialach bankow. Moze ktos inny powie jak
    to wyglada w innych krajach ?
    pozdrawiam
    kuba