  • 21. Data: 2002-02-21 12:41:29
    Temat: Re: Wpłacanie gotówki prze bankomat.
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On 19 Feb 2002 19:57:51 +0100, <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Koperty są przy każdym, ale to każdym bankomacie w Kanadzie.

    Nie no, jeśli chodzi o bankomaty z funkcją depozytową w Polsce to chyba tez
    we wszystkich jest tak, że gdy wciskasz klawisz "depozyt" bankomat wydaje Ci
    kopertę (nie wiem dokładnie, bo nie korzystam z tego, ale z postów na grupie
    wynika, że jest tak we wszystkich).

    > Używa się je do
    > wpłat lub do płacenia rachunków "niezarejestrowanych". Wpłata jest na "wiarę",

    Aha, w sumie nie widzę problemów technicznych , żeby to zrobić u
    nas...problem raczej z tym "na wiarę". Opinia o Polakach krążąca po świecie
    ma niestety swoje podstawy i ja nie bardzo widzę tego w praktyce (myślę, że
    od razu znalazłoby się wielu "cwaniaczków" wklepującym, że wrzucają np.
    100zł, a potem wrzucających pustą kopertę i wyciągających za moment 100zł z
    bankomaty nie mając grosza na koncie (a konto założone choćby na skradziony
    dowód, albo "na słupa").

    [ciach]
    > Rachunki płacę przez internet, telefon lub w bankomacie.
    Myślę, że dla Ciebie najlepszym wyjściem byłoby założenie konta w którymś z
    banków wirtualnych lub marmurach oferujących dostęp przez internet, wtedy
    płacisz wszystko przelewami z sieci i już.

    Axe

  • 22. Data: 2002-02-22 06:18:30
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Co to jest A-plus?

    Powiedzmy znak trzech trójkątów i słowo plus na bankomacie.

    > Napisz cos o oplatach za prowadzenie konta i oprocentowaniu w twoim
    > poprzednim banku i w aktualnym.
    Kiedyś:
    Canada Trust obecnie TD Bank:
    za czek - 65 centów
    za interac to znaczy zakup w sklepie itp. - 50 centów
    za miesięczne rozliczenie - 1 CND
    zakup czeków sztuk 250 - od 15 do 40 CND
    zapłacenie rachunku np. telefonicznego, karty kredytowej, internetu itd - 65
    centów
    jeżeli robimy to przy kasie (okienko w banku) dochodzi 1.50 CND za manipulację.
    można wykupić "service" to znaczy np. 20 transakcji za 8.99 CND na miesiąc.
    Tak było przynajmniej do 1999 roku, bo obecnie to konto jest martwe dla mnie.
    Aha, jeszcze jak się ma w przeciągu miesiąca na koncie 1000 CND to się jest
    zwolnionym od opłat, tylko że jest to konto czekowe i płacą ci 0.001 % odsetek -
    trochę mało!
    Obecnie: President Choice:
    Wszystkie operacje za darmo, włącznie z rachunkami i zakupami - bez marży
    czeki za darmo - ich dostanie oraz ich używanie. Bez limitu.
    odsetki trochę lepsze bo aż ... 0.25%, no dostanie się więcej powyżej 5000 CND,
    ale jako konto czekowe używam tylko do bieżących rozliczeń, więc tam pieniędzy
    nie trzymam. Do tego jest "saving" konto- oszczędnościowe. Tam płacą aż ok. 4%
    na rok, no ale lepiej niż nic.
    Aha, bankomaty należą do CIBC Bank, jednego z największych w Kanadzie, więc nie
    muszę ich szukać po całym mieście.
    Np. sprawdziłem gdzie ma bankomaty mBank w Poznaniu, bo tam się wybieram i
    okazało się, że tylko w supermarkietach i prawie samych przedmieściach.
    Co raczej by mi nie pasowało mieszkając w "centrum" miasta.
    Ciągle szukam czegoś podobnego co mam w Kanadzie , bo do tego się
    przyzwyczaiłem i to mi pasuje, pytanie czy to możliwe w Polsce. Jak tak, to
    gdzie, a raczej w jakim banku?

    Pozdrawiam
    Derek

  • 23. Data: 2002-02-23 10:10:17
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 22 Feb 2002 07:18:30 +0100, <d...@p...onet.pl> wrote:

    >Np. sprawdziłem gdzie ma bankomaty mBank w Poznaniu, bo tam się wybieram i
    >okazało się, że tylko w supermarkietach i prawie samych przedmieściach.
    >Co raczej by mi nie pasowało mieszkając w "centrum" miasta.

    He ? Euronetow (bo z tej sieci korzysta mBank) w centrum Poznania na
    pewno nie brakuje.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 24. Data: 2002-02-24 14:01:52
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > He ? Euronetow (bo z tej sieci korzysta mBank) w centrum Poznania na
    > pewno nie brakuje.
    24h Poznan - Czajcza 1 - Bank Przemyslowy
    24h Poznan - Dabrowskiego 75 - Lukas Bank
    Poznan - Glogowska 432 - Supermarket 'Auchan'
    Poznan - Górecka 30 - Centrum handlowe 'Panorama'
    Poznan - Gronowa 18 - Dom handlowy 'Piotr i Pawel'
    Poznan - Gwarna 10 - Lukas Bank
    Poznan - Kurlandzka 1 - Centrum handlowe 'M1'
    Poznan - Mragowska 4 - Supermarket 'Hit'
    Poznan - Opienskiego 1 - Supermarket 'Hit'
    Poznan - Os. Chrobrego 119 - Centrum handlowe 'Zloty Grosz'
    Poznan - Os. Kosmonautów 104 - Supermarket 'Hipomarket'
    Poznan - Serbska 51 - Supermarket 'Makro Cash & Carry'
    Poznan - Szwajcarska 14 - Centrum handlowe 'M1'
    Poznan - Sw. Antoniego 2 - Supermarket 'Auchan'
    Poznan - Sw. Marcin 24 - Centrum Handlowe - Pasaz 'MM'
    Poznan - Wojciechowskiego 7-17 - Centrum handlowe
    Poznan - Zamenhoffa 133 - Supermarket 'Selgros Cash & Carry'
    Poznan - Zwierzyniecka 10 - Lukas Bank

    16 mankomatów w mieście, ile w centrum miasta?
    Pozdrawiam
    Derek

  • 25. Data: 2002-02-24 16:17:32
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 24 Feb 2002 15:01:52 +0100, <d...@p...onet.pl> wrote:

    >16 mankomatów w mieście, ile w centrum miasta?

    przynajmniej 3 (gwarna, sw marcin i jeszcze drugi sw marcin w Multi (w
    tym spisie nieuwzgledniony)).
    Moze nie jest to super duzo ale jakos zawsze jak jestem w centrum to
    mam do euronetu blisko
    (szczegolnie z pracy :-))))

  • 26. Data: 2002-02-27 21:32:16
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > Moze nie jest to super duzo ale jakos zawsze jak jestem w centrum to
    > mam do euronetu blisko
    > (szczegolnie z pracy :-))))
    Ja tez mam blisko pracy (Sw.Marcin)... Kiedys to byl Handlobank (az lza sie
    w oku kreci, kurcze na promocje Handlo BH wydal ok. 27mln zl) :((((, pozniej
    te g... centrum kredytowe Citi - gdzie kasy nie mozna wplacic. Wiec jestem z
    Citi w separacji. Dobrze ze mam teraz tam akurat Multi !
    pzd

  • 27. Data: 2002-02-28 16:35:49
    Od: Marcin <m...@e...com.pl>

    Slawek Kos wrote:

    > Potrafisz to zrozumiec, czy jeszcze cos trzeba objasnic?

    "mily" jestes...

    pozdrawiam
    marcin

  • 28. Data: 2002-02-28 16:37:08
    Od: Marcin <m...@e...com.pl>

    Sebastian Ujma wrote:

    > Teoretycznie w citi, ale nie probowalem na wlasnej skorze.
    > Zreszta bankomaty citi z taka funkcja sa w oddzialach, wiec co za
    > problem podejsc to Pani obok i wplacic.
    > Wlasnie nie widze sensu tego :(

    1. zeby bylo szybciej
    2. zeby mozna bylo wplacic w nocy oraz niedziele i swieta, kiedy jest
    najmniejszy ruch i nie jestem w pracy.

    pozdrawiam
    marcin