  • 1. Data: 2002-02-17 22:27:19
    Temat: wirtulany e-Bank ?
    Od: Cezary Rozluski <c...@i...edu.pl>

    Witam,

    Moze by tak P.T.T. Grupowicze
    (sa tacy, co sie znaja na "finansach", ale tez sa i tacy, dla ktorych
    pisanie programow to tzw "chleb powszedni") wspolnymi silami:

    1) napisali interfejs WWW + oprogramowanie transakcyjne dla P.T.
    Uzytkownika wirtualnego e-banku
    2) uruchomili na swoich serwerach w pelni wirtualny e-bank (rodzaj gry
    ???) lub nawet dwa, trzy wirtualne e-banki na roznych serwerach, aby
    wirtulane przelewy mozna bylo robic, w rownie wirtualnych jednostach
    platniczych (PBB ?), korzystajac z rzeczywistej sieci Internet
    3) oczekiwali na rzeczewiste narzekania P.T.T. Uzytkownikow
    4) dokonywali poprawek do wirtulanego serwisu
    5) zalozyli liste dyskusyjna dotyczaca pracy wirtualnego banku
    (pl.biznes.pbb-cafe ???)
    5) po dopracowaniu sie IDEALU (???) mozna zalozyc np Spolke z.o.o. i
    zaczac sprzedawac produkt prawdziwym e-bankom :-)

    Pozdrawiam,

    -cpr

  • 2. Data: 2002-02-17 22:59:14
    Temat: Re: wirtulany e-Bank ?
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Moze by tak P.T.T. Grupowicze
    > (sa tacy, co sie znaja na "finansach", ale tez sa i tacy, dla ktorych
    > pisanie programow to tzw "chleb powszedni") wspolnymi silami:

    No tak, ale co innego naukowo opracowac i nawet sprawdzic, jednak dalej w
    warunkach szklarniowych i kontrolowanych przyjete zalozenia, a co innego
    wypuscic to na zywiol...

    Samymi przelewami czlowiek nie zyje :) Sa jeszcze transakcje kartami itp...

    Mnie jednak ciekawi jedna rzecz.
    Jesli system mBanku i Multibanku zamowiony byl duzo wczesniej niz uruchomili
    sam bank - czy byl on "skalowalny" czy tez wszystko co nowe musza
    dopisywac...

    W sumie co za problem (no wiem, kasa), ale kupic gotowca z Hameryki przeciez
    tam zaawansowanie bankow internetowych jest juz takie, ze do naszego
    i-bankingu to ho ho ho ho albo dalej.... (pod pojeciem zaawansowania mowie o
    oferowanych produktach).

    Przykladowo z agregatorem Citi jestesmy w stosunku do USA cofnieci rok i
    cztery miesiace (mowa o Multiporcie - jak dziala tak dziala, ale jest)

    Ale "real-time online loan approvals" dziala w sieci juz od marca 96

    I od tego czasu - szczegolnie w roku 97 banki w Ameryce&Kanadzie daja takie
    rzeczy via siec, ze u nas jeszcze zwykle banki dluuugo tyle nie dadza...

    a tak BTW polecam ostatnia gazete bankowa Wywiad z Pania Prezes Wisniewska +
    Felieton o BRE Banku (ktoz to wymyslil cene 9 zlotych bleee - podczytuje
    czasami w Hicie albo czytam w czytelni, bo kurde rozboj w bialy dzien..)