  • 11. Data: 2004-04-08 14:37:02
    Temat: Re: Warto akceptowac karty w sklepie?
    Od: "zbiggy" <z...@p...onet.pl>

    > Mam pytanko czy warto zaczac akceptowac karty w sklepie? Z jednej strony
    > coraz wiecej konkurentow wprowadza terminale, z drugiej oferowane prowizje
    > sa chyba dosc wysokie.
    >
    > Co polecacie?

    musisz to sam obliczyć - to że ludzie na grupie piszą "warto, bo ja lubię
    płacić kartą".
    Zrób sobie arkusz w excelu i porównaj dwie sytuacje:
    1. bez terminala - masz obroty X zł, Y ludzi pyta o możliwość zapłaty kartą,
    wysyłasz ich do bankomatu, Z ludzi i tak wraca z gotówką. X-Y+Z

    2. z terminalem - masz obroty X w gotówce (minus kilka % goście, którzy widząc
    naklejkę wolą zapłacić kartą), + Y -Z to wszystko razy (1- marża%) minus opłata
    za abonament terminala.

    Jak widzisz, wszystko zależy od tego
    - jakie masz marże,
    - jakie jest Y-Z (ludzie którzy idą do innego sklepu, bo w tym się nie da
    zapłacić kartą)

    Zbiggy

  • 12. Data: 2004-04-08 14:38:39
    Od: david <d...@N...o2.pl>

    > A mnie denerwuje cos innego - klienci, ktorzy w duzych supermarketach za
    > kazdy zakup placa karta. Transakcja warta np. 3,58 PLN dlugo sie autoryzuje
    > i wydluza kolejke.

    problemem nie jest sama płatność kartą, ale fatalna jakość obsługi banku
    wydającego terminal; ja u siebie posiadam 2 FastPOSy z BZ WBK, które
    transakcję autoryzują średnio do 6 sekund; w zeszłym miesiącu te POSy
    zostały dodatkowo przerobione tak że komunikują się z CardPoint'em nie
    za pomocą stacjonarnej lini telefonicznej tylko poprzez GPRS - dzięki
    czemu nie trzeba czekać na zakończenie jednej transakcji by na drugim
    POSie wykonywać drugą autoryzację.
    Natomiast sami wiecie jak działają POSy genialnego banku Pekao przy
    których można usnąć nim się dokona autoryzacja...

    pozdr
    david

  • 13. Data: 2004-04-08 14:52:01
    Od: Pawlik <P...@N...AT.poczta.fm>

    On Thu, 8 Apr 2004 13:47:56 +0200, red <r...@w...pl> wrote:

    > Mam pytanko czy warto zaczac akceptowac karty w sklepie? Z jednej strony
    > coraz wiecej konkurentow wprowadza terminale, z drugiej oferowane
    > prowizje
    > sa chyba dosc wysokie.

    Terminal oczywiście.
    Do wszystkich argumentów, które przytoczyli inni mogę dodać jeszcze jeden.
    Mianowicie przy transakcjach dokonywanych kartą jest mniej gotówki w
    kasach, a co za tym idzie:
    - mniej gotówki do kradzieży, nawet możliwe zrezygnowanie z
    ochrony/eskorty pieniędzy w drodze do banku jeśli gotówki będzie niewiele,
    - mniejsze ryzyko przyjęcia banknotu fałszywego,
    - mniejsze prawdopodobieństwa pomyłki przy wydawaniu reszty.

    Pozdrawiam,
    --
    Pawlik

  • 14. Data: 2004-04-08 15:39:47
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl> napisał w wiadomości

    A kiedy ostatnio widziałeś sytuację, gdy ktoś musiał zostawić przy kasie
    wszystkie zakupione przez siebie artykuły i pobiec do bankomatu,
    żeby wypłacić kasę, bo terminal nie chciał przyjąć?

    Sam mialem takowa - bo papieru nie bylo ;-) Nawet nie wysilalem sie abyc
    zebrac zakupy z tasmy, tylko go zostawilem i wyszedlem.

    --
    JaKi

  • 15. Data: 2004-04-08 15:55:19
    Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sam mialem takowa - bo papieru nie bylo ;-) Nawet nie wysilalem sie abyc
    > zebrac zakupy z tasmy, tylko go zostawilem i wyszedlem.

    Nie było - tzn. nie chciałeś poczekać minuty, aż sprzedawca
    założy nowy papier? :)

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 16. Data: 2004-04-08 15:55:31
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Nie było - tzn. nie chciałeś poczekać minuty, aż sprzedawca
    > założy nowy papier? :)

    Pani twierdzila ze nie maja bo centrum autoryzacyjne im nie dowiozlo :-) Po
    jakims czasie w tym smamym sklepie wprowadzono limity. Zakupy mialem na
    jakies 40 PLN a limit to 50. I pani uparcie twierdzila ze nie przyjmie mi
    platnosci karta. Poprosilem kierowniczke zmiany ktora napisala mi pisemko ze
    w dniu takim i takim nie przyjela mi platnosci karta :-) Podobnie jak wtedy
    zostawilem wszystko na tasmie, tyle ze panie zachlannie mi wyrwaly 2 PLN
    ktore mialem w koszyku bo nadgryzlem lekko babietke ;-D

    --
    JaKi

    --
    JaKi

  • 17. Data: 2004-04-08 16:03:26
    Od: "Maciej Wegorkiewicz" <w...@i...pl>

    Oczywiscie musisz to policzyc, co sie bardziej oplaca.
    Czy wielu klientow pyta o mozliwosc placenia karta?

    Ja lubie placic karta z jednego powodu:
    Prowadze sobie ewidencje wydatkow w moim programie ePortfel
    (http://www.eportfel.com) i gdy place karta, to pozniej ten wydatek
    automatycznie pojawia mi sie w programie (jest sciagany z serwisu banku
    internetowego).
    Gdyby nie to musialbym wpisywac wszystkie drobne kwitki recznie... brrrrr....
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 18. Data: 2004-04-08 16:28:19
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    red <r...@w...pl> wrote:
    > Mam pytanko czy warto zaczac akceptowac karty w sklepie? Z jednej
    > strony coraz wiecej konkurentow wprowadza terminale, z drugiej
    > oferowane prowizje sa chyba dosc wysokie.

    Musisz sam przekalkulować - różnie może być.
    Przeczytaj http://www.kartyonline.net/arty.php?id=5

    > Co polecacie?

    Jako klient, kartom mówię wyraźne TAK - bo wóczas mam wybór :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 19. Data: 2004-04-08 16:35:25
    Od: "sirland" <s...@g...pl>

    ciach
    > A mnie denerwuje cos innego - klienci, ktorzy w duzych supermarketach za
    > kazdy zakup placa karta. Transakcja warta np. 3,58 PLN dlugo sie autoryzuje
    > i wydluza kolejke.
    ciach

    sklepik osiedlowy stoi dla Ciebie otworem, nie martw się mnie denerwuje jak
    jestem spóźniony i tramwaj wolno jedzie

    pozdrawiam
    Czarek

  • 20. Data: 2004-04-08 16:47:41
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "david" <d...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Natomiast sami wiecie jak działają POSy genialnego banku Pekao przy
    > których można usnąć nim się dokona autoryzacja...

    One są najlepsze, bo jako jedyne maj a floor limit i nie autoryzują w ogóle
    :)

    I z tej przyczyny lubię kupować w Tesco :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko