  • 1. Data: 2004-04-08 09:03:19
    Temat: Multibank dostaje czerwoną kartkę.
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    Witam!

    Jakiś czas temu podpisałem (po wielkich bólach!) umowę o symboliczny kredyt
    odnawialny w rachunku Multikonto ja. Przedwczoraj zatkało mnie gdy wszedłem
    do MultiNetu; pobrano z rachunku 5 złotych prowizji jako "opłatę za
    upomnienie o braku zasilania rachunku". Rachunek był co miesiąc zasilany
    kwotą wyższą niż deklarowana. MultiLinek sprawdził, potwierdził regularne
    zasilanie i powiedział że prowizja była pobrana w związku z brakiem wpływów,
    które zadeklarowałem przy podpisaniu umowy o kredyt odnawialny. Powtórzyłem,
    wpływy na rachunek były większe od zadeklarowanej kwoty. MultiLinek przyjął
    reklamację i teraz czekam na jej rozpatrzenie.

    Rachunek nigdy nie był zasilany przelewami z tytułem "wynagrodzenie", bo
    jest to mój drugi, "awaryjny" rachunek bankowy, taki na drobne wydatki.
    Nigdzie nie było zapisu o zasilaniu rachunku z tytułu wynagrodzenia, a zatem
    MultiBank dostaje ode mnie czerwoną kartkę.

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów zetknął się z podobną sytuacją w innych
    bankach?

    Serdecznie pozdrawiam
    Adam Gentler

  • 2. Data: 2004-04-08 10:30:55
    Temat: Re: Multibank dostaje czerwoną kartkę.
    Od: Human Being <p...@p...onet.pl>

    Adam Gentler wrote:

> [...]
    > MultiBank dostaje ode mnie czerwoną kartkę.
    >
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów zetknął się z podobną sytuacją w innych

    Ciekawe jak będzie w moim przypadku, mam dwa konta Business Class i
    rzeczone Multikonto Ja. Na firmowe wpływy są dwa razy większe od
    zadeklarowanych ale na osobiste są mniejsze, nieregularne, za to
    środki leżą tam znacznie dłużej;-) Zobaczę za jakiś czas jak będę
    chciał otrzymać VC.

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Person Intended Troubleshooting and Efficient Repair

    2004-04-08 | 12:15

  • 3. Data: 2004-04-08 16:16:28
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Adam Gentler wrote:

> [...]
    > wydatki. Nigdzie nie było zapisu o zasilaniu rachunku z tytułu
    > wynagrodzenia, a zatem MultiBank dostaje ode mnie czerwoną kartkę.

    Przez rok miałem rachunek w Multibanku na który wtedy nie wpływało moje
    wynagrodzenie.
    Zasilałem go sam, tak żeby kwartalnie było minimum 3000 zł.
    Nigdy nie pobrano mi takiej opłaty, pomimo że było widać że przelewy robię
    "pod regulamin".

    Bogdan B.

  • 4. Data: 2004-04-08 22:18:40
    Od: 7/12 <f...@n...wp.pl>

    Dnia 2004-04-08 11:03:19 Adam Gentler napisał(a):

> [...]
    > wpływy na rachunek były większe od zadeklarowanej kwoty. MultiLinek przyjął
    > reklamację i teraz czekam na jej rozpatrzenie.

    Miałem kiedyś to samo przy nieco nieregularnych wpływach przy czym
    średnio znacznie wyższych od zadeklarowanych. Po reklamacji grzecznie
    mnie przeproszono a pieniądze wróciły z datą pobrania opłaty. Nie wiem
    co było przyczyną zamieszania, ale mówili coś o błędnie wygenerowanych
    monitach. Co ciekawe upomnienia na piśmie nigdy nie dostałem.
    Załatwienie rekalmacji trwało na tyle długo (coś koło miesiąca), że w
    międzyczasie przeniosłem kredyt do mBanku, gdzie wtedy dawali bez
    prowizji.

    Pozdrowienia,

    --
    7/12

  • 5. Data: 2004-04-13 12:18:59
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    Ja miałem podobne problemy. Dwukrotne reklamacje były rozpatrzone
    pozytywnie. Ciekawe jest to, że system automatycznie nalicza prowizję i
    powinien wygenerować się list z upomnieniem. Ani w pierwszym ani w drugim
    przypadku listu nie dostałem choć czekałem ok. miesiąca.
    Hitem jest natomiast coś innego. Multibank bardzo na serio podchodzi do
    wpływów w danym miesiącu. Jeśli opóźni się o dzień pensja i wpłynie w
    kolejnym miesiącu to dla Multibanku jest to naruszenie umowy. Co więcej w
    przypadku kredytu odnawialnego wpływy są liczone miesięcznie. Zostałem zatem
    poinformowany, że takie przesunięcia wpływu mogą być podstawą dla banku do
    nieprzedłużenia umowy kredytu. Pozostawiam bez komentarza.

    rsa127

  • 6. Data: 2004-04-13 20:07:26
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 13 Apr 2004 14:18:59 +0200, "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    >poinformowany, że takie przesunięcia wpływu mogą być podstawą dla banku do
    >nieprzedłużenia umowy kredytu. Pozostawiam bez komentarza.

    zwłaszcza, że wg KP pensja powinna wpłynąć do 10 dnia następnego
    miesiąca.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2004-04-14 10:12:03
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > zwłaszcza, że wg KP pensja powinna wpłynąć do 10 dnia następnego
    > miesiąca.

    Chyba, że układ zbiorowy lub regulamin wynagradzania stanowią inaczej :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko