  • 1. Data: 2004-03-10 21:16:02
    Temat: WPROST - ranking kredytów mieszkaniowych
    Od: t...@p...onet.pl

    Dziękując Amrze za informację wstępną podaję szczegóły:

    Założenia przyjęte przy rankingu:
    Kredyt w wysokośco 80 tys PLN, wkład własny 50%, stałe raty łączne
    Rozważono oferty 19 banków. Przyjęto trzy kryteria:
    1. Wysokość miesięcznej raty
    2. Minimalny dochód umożliwiający wzięcie kredytu
    3. Wysokość prowizji.
    Kredyt o najmniejszej wartości danego kryterium otrzymywał 19 punktów,
    następny - 18, itd aż do kredytu o największej wartości kryterium, który
    otrzymywał 1 punkt. Następnie stosując wagi 0.47, 0.50 oraz 0.03 odpowiednio
    do poszczególnych kryteriów wyznaczono punktację końcową.

    WYNIKI:
    1. BPHPBK - 18.03
    2. KB - 15.47
    3. Multi - 14.75
    4. ING - 14.44
    5. LUKAS - 13.35
    6. PKOBP - 12.82
    7. BOŚ - 12.59
    8. FORTIS - 12.52
    9. PEKAO - 11.91
    10. mBank - 11.85
    11. NORDEA - 10.30
    12. INVEST - 8.82
    13. RAIFFESEN - 7.91
    14. RHEINHYP - 6.94
    15. MILLENIUM - 6.56
    16. BZWBK - 4.80
    17. DEUTSCHE B - 3.30
    18. BISE - 2.09
    19. MiESZKANIOWY - 1,54

    Podano także rankingi dla innych kredytów oraz pięć cennych rad jak uniknąć
    pętli kredytowej, Szczególnie jedna (trzecia) bardzo na czasie, cytuje:

    **************
    Uważaj na oferty zawierające teoretycznie bardzo korzystne oprocentowanie.
    Niemal zawsze dotyczy onotylko pierwszego roku kredytowania.
    *************

    Odnosi to się między innymi do BEZCZELNEJ I OSZUKAŃCZEJ reklamy BZWBK, którą
    zwalczam jak tylko mogę.

    Pozdrowienia Tensor1

  • 2. Data: 2004-03-11 12:47:12
    Temat: Re: WPROST - ranking kredytów mieszkaniowych
    Od: Human Being <p...@p...onet.pl>

    Witaj tensor1,

    W Twoim liście datowanym 10 marca 2004 (22:16:02) można przeczytać:

    tpop> Dziękując Amrze za informację wstępną podaję szczegóły:

    tpop> Założenia przyjęte przy rankingu:
    tpop> Kredyt w wysokośco 80 tys PLN, wkład własny 50%, stałe raty łączne
    tpop> Rozważono oferty 19 banków.

    Czy te dane pochodzą z ostatniego "Wprost"?

    --
    Pozdrowienia,
    Human Being

  • 3. Data: 2004-03-11 12:54:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Human Being <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy te dane pochodzą z ostatniego "Wprost"?

    Z tego z "okiem". Czyli tak :)

  • 4. Data: 2004-03-11 20:07:46
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > tpop> Rozważono oferty 19 banków.
    > Czy te dane pochodzą z ostatniego "Wprost"?
    Jak już napisał Amra jest to najnowszy numer Wprost. Korzystając z okazji
    chciałbyn coś sprostować. Otóż ranking był robiony przy 33,33% wkładzie własnym
    a nie jak napisałem przy 50%; mieszkanie kosztowało 120 tys PLN, zaś kredyt w
    wysokości 80 tys PLN. Dodatkowo ranking przeprowadzono dla

    I. Kredytów mieszkaniowy w EURO. Pierwsza trójka:
    1. BPH PBK - 14,50
    2. KB - 13.38
    3. PKOBP - 12.20

    II. Kredytów samochodowych w PLN. Pierwsza trójka:
    1. RAIFFEISEN BANK - 26,00
    2. VOLKSWAGEN BANK - 25.50
    3. INVEST BANK - 23.50

    III. Kredytów konsumenckich (5.000PLN) Pierwsza trójka:
    1. BISE - 26,5
    2. ING - 18.0
    3. LUKAS BANK - 17.00

    Pozdrowienia Tensor1

  • 5. Data: 2004-03-11 20:21:03
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik napisal/a:

> [...]
    > który otrzymywał 1 punkt. Następnie stosując wagi 0.47, 0.50 oraz
    > 0.03 odpowiednio do poszczególnych kryteriów wyznaczono punktację

    trochę bez sensu że punkt 2 uzyskał tak wysoką rangę (50%) a jest to
    właściwie ostatnie kryterium pod względem ważności (dla realistów
    owczywiście)

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 6. Data: 2004-03-12 09:41:44
    Od: Human Being <p...@p...onet.pl>

    Witaj tensor1,

    W Twoim liście datowanym 10 marca 2004 (22:16:02) można przeczytać:

    tpop> Kredyt w wysokośco 80 tys PLN, wkład własny 50%, stałe raty łączne
    tpop> Rozważono oferty 19 banków.

    Ja jeszcze raz się zgłaszam. Otóż ostatnio brałem kredyt na bardzo
    podobnych warunkach. Kwota wyższa, ale i wkład własny wyższy. Także
    procentowo wychodziło na jedno. Przerobiłem całą czołówkę stawki z
    rankingu i trochę tego nie rozumiem. Nie rozpisując się za bardzo
    informuję, że najniższe oprocentowanie i chyba najlepsze warunki
    otrzymałem w KB, na drugim miejscu uplasował się PKO BP i tu wziąłem
    kredyt. Po prostu skorzystałem jeszcze ze świątecznej promocji z
    Muratora, w której miałem kupon na 0,5% prowizji za przyznanie kredytu
    (zamiast 1,2% normalnie). W pozostałych bankach oprocentowanie było
    znacznie wyższe, a i formy spłaty np. przedwczesnej, koszty
    ewentualnego przewalutowania (choć wziąłem kredyt w PLN) i inne
    najlepiej wypadały właśnie w dwóch wymienionych przeze mnie bankach.
    Dodam jeszcze, że bardzo kusząca jest propozycja MultiBanku. Te środki
    bilansujące to dobra rzecz.

    --
    Pozdrowienia,
    Human Being

  • 7. Data: 2004-03-12 20:07:58
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > ewentualnego przewalutowania (choć wziąłem kredyt w PLN) i inne
    > najlepiej wypadały właśnie w dwóch wymienionych przeze mnie bankach.

    Dlatego też ciągle je wymieniam na tej liście. W rankingu Wprost były inaczej
    ustawione kryteria. Aż 50% dostawało się za minimalny dochód wymagany do
    przyznania kredytu.

    > Dodam jeszcze, że bardzo kusząca jest propozycja MultiBanku. Te środki
    > bilansujące to dobra rzecz.
    > Pozdrowienia, Human Being

    Dokładnie tak, pod warunkiem, że oprocentowanie ich kredytów będzie oparte o
    WIBOR. Aktualnie zależy od decyzji Prezesa a to mi zdecydowanie nie odpowiada.
    Powiem więcej, gdyby było nawet najniższe na Rynku, to nie raczył bym nawet
    spojrzeć na ich ofertę. Mam jednak nadzieję, że wreszcie to zmienią. Wtedy
    rzeczywiście możliwość bilansowania stanie się atrakcyjna nawet kosztem trochę
    większego oprocentowania. Tensor1

  • 8. Data: 2004-03-12 22:53:44
    Od: "KK" <n...@n...com>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    Wtedy
    > rzeczywiście możliwość bilansowania stanie się atrakcyjna nawet kosztem

    Życzysz mi wyższego oprocentowania kredytu tylko po to by był oparty o
    WIBOR??? Weź się zastanów. Cieszę się, że nie spoglądasz w stronę Multi, ale
    ja zdecydowanie wolę tańszy kredyt w praktyce niż korzystny zapis. Zatem
    proszę nie miej zbytniej nadziei na to, że to zmienią bo wyświadczysz
    tysiącom klientów Planów Finansowych zwyczajnie niedźwiedzią przysługę.
    Przyjmij w końcu, że Tobie odpowiada produkt KB, PKO BP, a innym
    MultiBanku - pora to uszanować zwyczajnie i nie widzę powodu by wszystkie
    banki miały te same produkty.

    KK

  • 9. Data: 2004-03-12 23:29:19
    Od: "WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał:
    > Przyjmij w końcu, że Tobie odpowiada produkt KB, PKO BP, a innym
    > MultiBanku - pora to uszanować

    Ano właśnie. Ja pomimo, że tensor tak zachwala KB, to bym nigdy nie wybrał tego
    kredytu ;)

    > zwyczajnie i nie widzę powodu by wszystkie
    > banki miały te same produkty.

    Wygląda na to, że banki powoli przystępują do walki o klienta hipotecznego.
    Zapewne dużo się będzie działo i oferty będą się zmieniać... Konkurencja będzie
    wymuszać coraz to nowe rozwiązania i tańsze kredyty. Myślę, że jest możliwość
    zastosowania pewnych innowacyjnych (a zarazem dziecinnie prostych) rozwiązań
    które będą lepsze niż wibor+prowizja.
    Ten bank który zrobi to pierwszy zapewne wygra ;)

    --
    Witek

  • 10. Data: 2004-03-13 00:28:48
    Od: "Dżony Bigut" <d...@N...gazeta.pl>

    WD <j...@c...barg.sv> napisał(a):

    > Myślę, że jest możliwość zastosowania pewnych innowacyjnych (a zarazem
    > dziecinnie prostych) rozwiązań które będą lepsze niż wibor+prowizja.
    > Ten bank który zrobi to pierwszy zapewne wygra ;)

    Hm..np:
    wibor minus prowizja (powiedzmy 15%) a wibor każdego miesiąca byłby losowany
    byłby z puli historycznych wiborów z ostatnich 10 lat. To by dopiero było
    innowacyjne!! i jakie ekscytujące!:)

    Pozdrawiam
    Dżony Bigut