  • 1. Data: 2004-03-10 13:40:26
    Temat: Przelewy walutowe (PEKAO)
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    1. Przelewy walutowe w polskich bankach sa rozliczane w normalnych sesjach
    przychodzacych/wychodzacych. Czy ktos moze mi podac godziny takowych sesji
    dla PEKAO S.A.? Gdyz nie moglem znalezc tej nformacji na stronie banku.

    2. Czy przelew walutowy zlecony z Pekao do innego banku, jest najpierw
    zamieniany na zlotowki (po kursie lupna), po czym trafia do innego banku na
    rachunek walutowy i jest ponownie zamieniany (tym razem po kursie
    sprzedazy)? Czy nie ma miejsca takie przewalutowanie?

    3. Czy przelew z rachunku walutowego Pekao na zasilenie VC dolarowej tego
    banku, zlecony w systemie Pekao24, jest realizowany on-line, czy w
    normalnych sesjach banku?

    4. Poniewaz mialem sytuacja z Multibankiem, kiedy otrzymalem na rachunek USD
    przelew w euro i bank przeliczyl to: Euro - PLN - USD (wiec kupno,
    sprzedaz...) czy ktos orientuje sie jak jest w przypadku Visy Classic
    dolarowej banku Pekao w momencie zwrotu srodkow na karte?
    Czyli np. transakcja jest na 20 euro, zatem bank przelicza zapewne USD na
    Euro, po czym dostaje na ta karte zwrot wiekszy niz kwota piewotnej
    transakcji, np 100 euro, czy bank mi zwrot na karte rozliczy tak jak
    MultiBank, czy jedynie zamieni Euro na USD?

    Z gory serdeczne dzieki za pomoc,

    Pozdrawiam
    Stiwi.

  • 2. Data: 2004-03-11 07:10:16
    Temat: Re: Przelewy walutowe (PEKAO)
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Stiwi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sesji
    > dla PEKAO S.A.? Gdyz nie moglem znalezc tej nformacji na stronie

    Przelewy w walutach wymienialnych pomiędzy różnymi bankami krajowymi
    rozliczane są za pośrednictwem i zgodnie ze standardami SWIFT.

> [...]
    > rachunek walutowy i jest ponownie zamieniany (tym razem po kursie
    > sprzedazy)? Czy nie ma miejsca takie przewalutowanie?

    Zlecenie przelewu w walucie zostanie w tej walucie wykonane i w banku
    beneficjenta zostanie zaksięgowane na wskazany rachunek. Jeżeli będzie
    to rachunek w tej samej walucie to wszystko odbędzie się bez
    przewalutowań. W przeciwnym wypadku będą miały miejsce
    przewalutowania.

    Darsoon

  • 3. Data: 2004-03-11 20:15:05
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

> [...]
    > dla PEKAO S.A.? Gdyz nie moglem znalezc tej nformacji na stronie banku.

    bzdura

> [...]
    > rachunek walutowy i jest ponownie zamieniany (tym razem po kursie
    > sprzedazy)? Czy nie ma miejsca takie przewalutowanie?

    nie ma o ile waluty sa te same.

    > 3. Czy przelew z rachunku walutowego Pekao na zasilenie VC dolarowej tego
    > banku, zlecony w systemie Pekao24, jest realizowany on-line, czy w
    > normalnych sesjach banku?

    nie ma sesji - pytaj pekao o szczegoly