  • 1. Data: 2004-03-10 17:42:12
    Temat: [Inteligo] jaki jest kod BIC tegoż banku?
    Od: SebCz <a...@a...pl>

    NIedawno nie dotarł do mnie przelew z Hiszpanii. Odbił się, chociaz jakiś
    czas temu podobny doszedł. Jak się w Hiszpanii okazało, IBAN to mało.
    Potrzebne sa jakies tajemnicze 3 znaki.
    Dziś przeczytałem (to dla mnie nowość), o czymś takim na stronie RB:

    "BIC to skrót angielskiego odpowiednika Bank Identification Code, który
    oznacza międzynarodowy kod banku nadawany przez SWIFT (Society for
    Worldwide Interbank Financial Telecommunication)."

    Hmm, mój nadawca znał kod SWIFT... I teraz - czy to jakaś niedoinformowana
    tam kasjerka nie wstukała go, czy tez może BIC to nie jest to samo co ja
    znam pod pojęciem SWIFT?

    Aha, tenże BIC banku nadawcy w Hiszpani ma 3 znaki tylko...

    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2004-03-10 17:48:39
    Temat: Re: [Inteligo] jaki jest kod BIC tegoż banku?
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    może to się przyda: http://www.swift.com/biconline/advanced/

  • 3. Data: 2004-03-10 20:58:19
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Aha, tenże BIC banku nadawcy w Hiszpani ma 3 znaki tylko...

    To napisz jaki to bank taki dziwny.

    BTW - http://www.swift.com/index.cfm?item_id=41480
    "Another useful tool is the BIC Database Plus. Besides BIC codes,
    it contains national clearing codes for Germany (BLZ), the UK (BSC),
    Switzerland (BC), Canada (FIF), Spain (CCC), Italy (CAB), Austria (BSD),
    the New York clearing codes (CHIPS UIDS, Ireland (SC) and more.
    More clearing codes are added every year. "

    Niby są dla Hiszpanii trzy znaki, ale co to są te clearing codes
    i dlaczego są takie useful to nie wiem :(
    Hmm... może ktoś wie i powie?

    Pix

  • 4. Data: 2004-03-11 07:03:56
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "SebCz" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > NIedawno nie dotarł do mnie przelew z Hiszpanii. Odbił się, chociaz
    jakiś
    > czas temu podobny doszedł. Jak się w Hiszpanii okazało, IBAN to
    mało.
    [ciach]

    Kod BIC/SWIFT Inteligo to BPKOPLPW (
    http://www.inteligo.pl/InfoSite/faq/pomoc_faq-przele
    wy.htm )

    Darsoon

  • 5. Data: 2004-03-11 11:33:28
    Od: SebCz <a...@K...pl>

    > Kod BIC/SWIFT Inteligo to BPKOPLPW (
    > http://www.inteligo.pl/InfoSite/faq/pomoc_faq-przele
    wy.htm )

    Jak pisałem, problem polegał na tym, że jakies pół roku temu przelew z
    podanym Swiftem doszedł bez problemu. Od tej samej osoby, z tego samego
    banku. A teraz się 'odbił', za drugą próbą Pani kasjerka 'coś tam
    sprawdziała', i poszło. Natomiast nadawca przelewu i za pierwszym razem, i
    teraz był w posiadaniu SWIFTA (podałem go razem z nr rachunku i
    wydrukowałem na kartce, nadawca po prostu pokazuje te kartkę w okienku,
    nie ma przecież obowiązku pamiętac mojego numeru).

    No i dlatego pytam - czy to ichnie wewnętrzne jakies widzimisię, czy jakiś
    kolejny numerek/kod?

    --
    ______
    Pozdrowienia

    Zanim napiszesz na'priv', zdejmij kapelusz....

  • 6. Data: 2004-03-11 12:58:02
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "SebCz" <a...@K...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma przecież obowiązku pamiętac mojego numeru).
    >
    > No i dlatego pytam - czy to ichnie wewnętrzne jakies widzimisię, czy

    Myślałem, że może podałeś ten wcześniej obowiązujący w Inteligo SWIFT
    ale jak ten nowy to powinno być OK.
    Może za bardzo już kombinuję ale przyczyną może być niewłaściwa nazwa
    banku.
    Jak podałeś nazwę banku Inteligo i kod SWIFT BPKOPLPW to jak sprawdzą
    to nie będzie się im zgadzało. W FAQ na www Inteligo podają, że trzeba
    podać SWIFT PKO BP SA i jako nazwę banku również podać PKO BP SA. Jak
    do tego dorzucić jeszcze rachunek w standardzie IBAN (czyli PL+NRB) to
    mamy komplet danych i nie ma siły żeby nie przeszło bo innych danych
    nie ma.

    Ten kod CCC działa tylko na terenie Hiszpani (ma 20 znaków a nie 3).
    Jest to coś jakby nasz NRB. Jak doda się przed CCC (20znaków) "ESCC"
    gdzie CC to cyfry kontrolne mamy rachunek w standardzie IBAN (24
    znaki).

    Aaa, i jeszcze jedno. Przelew "odbija" w Polsce (w PKO BP) czy nie
    chcą go przyjąć do realizacji w Hiszpani?

    Darsoon

  • 7. Data: 2004-03-11 13:10:27
    Od: SebCz <a...@K...pl>

> [...]
    > to nie będzie się im zgadzało. W FAQ na www Inteligo podają, że trzeba
    > podać SWIFT PKO BP SA i jako nazwę banku również podać PKO BP SA.

    Podałem tak: PKO BP COI Inteligo
    Podałem równie adres korespondecyjny, wszystkie dane zaczerpnięte od
    Inteligo.
    No i podkreślam - RAZ poszło. Po odbiciu przeszło i drugi raz (jeden
    dzień!).

> [...]
    > Jest to coś jakby nasz NRB. Jak doda się przed CCC (20znaków) "ESCC"
    > gdzie CC to cyfry kontrolne mamy rachunek w standardzie IBAN (24

    Nie zgłebiałem dokładnie tego tematu, mozliwe. Ale to w sumie nie ma
    znaczenia dla mnie, bo to ja odbieram, a nie otrzymuję :)

    > Aaa, i jeszcze jedno. Przelew "odbija" w Polsce (w PKO BP) czy nie
    > chcą go przyjąć do realizacji w Hiszpani?

    Tego jeszcze nie wiem, złozyłem reklamację tej transakcji, mają sprawdzić
    i mi dać znać, czy to po tej czy tamtej stronie.

    --
    ______
    Pozdrowienia

    Zanim napiszesz na'priv', zdejmij kapelusz....