  • 21. Data: 2002-01-13 20:13:37
    Temat: Re: WOSP - pytanko
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.)

    On Sun, 13 Jan 2002 13:39:18 +0100, camokiller wrote:

    >To szkoda że głośno o tym nie mówią, bo ja jakoś nie słyszałem.
    >Ale oznacza to że poprzednich 9 edycji WOSP z tego zwolnionych nie było ?

    Ja tam nie wiem - ale mogly byc zwolnione na zasadach ogolnych - np
    sprzet komputerowy sprowadzany na cele naukowo-edukacyjne byl
    zwolniony ..

    J.

  • 22. Data: 2002-01-13 20:13:38
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.)

    On Sun, 13 Jan 2002 13:03:40 +0100, camokiller wrote:
    >Zobacz jaka była sytuacja z darami dla powodzian.
    >Jakiś przedsiębiorca chciał przekazać własną produkcję w darze dla powodzian, ale
    >oczywiście musiał do tego zapłacić VAT z własnej kieszeni.

    No niestety - przykra cecha VAT jest to ze w zasadzie MUSI byc
    placony od darowizn. Mozna by co prawda zwolnic darowizny
    na pewne cele.

    >Ale moim znaniem szczytem głupoty jest ten podatek płacić 2 razy (w przypadku
    audiotele).

    Bo sie jakis ksiegowy nie wykazal. Trzeba to bylo zafakturowac jako
    darowizna abonenta - VATu nie ma, co najwyzej tpsa za darowanie
    "uslugi zliczania darowizn" powinna odprowadzic VAT od tego.
    Tu co prawda zachodzi problem ile ta usluga jest warta - cos mi sie
    wydaje ze TPSA zwykla pobierac pol stawki klienta, a drugie pol bierze
    operator teleaudio.

    >Otóż wygrałem coś wartościowego (nawet dwie sztuki:)) i jak się tak głębiej nad tym
    >zastanowiłem to sprawa wygląda tak:
    >1. Dystrybutor który ściągnął do Polski te nagrody na granicy zapłacił cło.

    i VAT.

    >2. Fundując nagrody musiał zapłacić VAT (od nagrody + od tego cła = ceny netto)- tak
    jak w
    >przypadku darów dla powodzian.

    ale odliczyl sobie VAT zaplacony na granicy.

    >3. Ja odbierając nagrody musiałem zapłacić 10% podatku od wygranych (nagroda + cło +
    vat=
    >ceny brutto)

    Za to fundator sie wykazal kosztem i zmniejszyl swoj podatek.

    >4. Chcąc spieniężyć tą nagrodę, znowu muszę obniżyć o vat bo faktury wystawić nie
    mogę, a
    >bez faktury, albo obniżenia vatu i ileśtam procent amortyzacji raczej nie uda mi
    się tej
    >nagrody sprzedać.

    A komu chcesz sprzedac ? Jak prywatnej osobie - to rzecz dla niej jest
    warta tyle co cena w sklepie, wiec z VAT.

    >Gdyby tak zastanowić się głębiej nad całą akcją WOSP (różnych podatkach od darowizn,
    >VAT'ach, cłach przy sprowadzaniu aparatury medycznej z zagranicy itd itd.) to też
    pewnie
    >wyszło by na to, że jest to kwesta na rzecz Ministerstwa Finansów a nie chorych
    dzieci.

    Nie chcialbym zniechecac organizatorow ... ale czy przapadkiem zebrana
    kwota minus koszta obslugi, chocby tylko ze strony TV nie jest
    przypadkiem sporo mniejsza niz wplywy z reklam w tej TV w czasie
    poswieconym na WOSP minus koszt zakupu dwoch dobrych filmow ?

    J.

  • 23. Data: 2002-01-13 20:57:36
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał w wiadomości
    > "Dobek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > To szkoda że głośno o tym nie mówią, bo ja jakoś nie słyszałem.
    >
    > Ale oznacza to że poprzednich 9 edycji WOSP z tego zwolnionych nie było ?

    A czy inne podobne akcje są zwalnianie??? Poza tym - min. Belka zarządza
    _naszymi pieniędzmi_ więc mu łatwo je wydawać. Szkoda, że równiez tych,
    którzy sobie tego nie życzą :-/.

    BaLab

  • 24. Data: 2002-01-13 21:23:02
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "J.F." <j...@f...onet.pl> wrote in message news:3c53ae96.15762376@nt...

> [...]
    > Tu co prawda zachodzi problem ile ta usluga jest warta - cos mi sie
    > wydaje ze TPSA zwykla pobierac pol stawki klienta, a drugie pol bierze

    Dobre :), widać tepsa zatrudnia słabych fachowców, lub nie ma w tym konkretnym
    przypadku
    interesu, żeby takich zatrudniać.

    > i VAT.

    tak
    jak w

    > ale odliczyl sobie VAT zaplacony na granicy.

    To chyba w niczym nie ma znaczenia.
    Na www.amilo.pl ta nagroda wyceniona jest na cenę netto 4150zł z Vat'em 5063zł czyli
    musieliby tak czy owak zapłacić 913zł VAT'u.

    +
    vat=

    > Za to fundator sie wykazal kosztem i zmniejszyl swoj podatek.

    Nie znam się szczegółowo na przepisach podatkowych, ale wydaje mi się, że fundator
    mógł
    sobie w koszty wliczyć jedynie cenę netto tego notebooka, a vat tak czy owak musiał
    zapłacić. I chyba go to mocno zabolało (czytaj zatrudnia dobrych księgowych), bo
    zrobili
    coś takiego:
    nagroda w konkursie została wyceniona na 6000zł brutto (czyli zapłacili
    6000-(6000/1,22=4918)=1081zł VAT'u).
    Więc prawdziwa cena u dystrybutora hurtowego tego notebooka wynosi 3836zł
    [3836zł+ vat który mieli zapłacić(1081zł) = 4918zł]*1,22 =6000zł

    W ten sposób wilk syty(dystrybutor tak czy owak vat sobie odliczy) i owca cała
    (zawsze
    marketingowo lepiej brzmi jak się ufundowało nagrodę za 6kzł a nie za 5kzł).

    Jedyny mankament całej tej operacji to to, że musiałem zapłacić ten 10% podatek od
    wygranych od tak zwanej wartości wirtualnej, a nie rzeczywistej. (notebook nie jest
    wart
    tych 6kzł)

> [...]
    >
    > A komu chcesz sprzedac ? Jak prywatnej osobie - to rzecz dla niej jest
    > warta tyle co cena w sklepie, wiec z VAT.

    Znajdź mi osobę prywatną która kupuje w sklepie notebooka za 5kzł (brutto).

    Takie rzeczy kupują tylko i wyłącznie firmy które mogą odliczyć sobie to od podatku,
    dostać zwrot Vat'u itp. Jeżeli nie mogę wystawić na to faktury to myślisz że ktoś to
    weźmie? Muszę obniżyć o vat (a więc zapłacić go jeszcze raz) żeby ktokolwiek był
    zainteresowany, a i tak jest ciężko kogokolwiek znaleźć.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 25. Data: 2002-01-14 09:01:15
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr Wróblewski"
    > Omiń pośredników i wpłać bezpośrednio na konto WOSP:
    > www.wosp.org.pl
    > BANK PEKAO SA II/o W-wa 12401024-21036512-2700-401112-001
    > Pozdrawiam,

    tez tak zrobilem - tylko w miejscu adresu odbiorcy wpisalem "-"
    bo tego to nikt nie podaje - mam nadzieje ze nie odesla wplaty z uwagi na
    niezgodnosc adresu ;-))
    *** blad ***

  • 26. Data: 2002-01-14 10:23:25
    Od: Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl>

    [ "camokiller" <c...@h...pl> ]

    >Miałem o tym nie pisać, bo to tworzy złą atmosferę wokół całej akcji, ale powiem co
    nieco
    >na ten temat.
    >Otóż nikt nie porusza kwestii uczciwości kwestujących.

    Ja również. To co ukradną kwestujący to małe piwo. Myślę raczej o
    centrali.

    --
    Łukasz Kowalczyk
    ICQ 128693686

  • 27. Data: 2002-01-14 14:59:15
    Od: "Artur K." <a...@p...com>

    "Lukasz Kowalczyk" <l...@j...pl> wrote in message

    > Ja również. To co ukradną kwestujący to małe piwo. Myślę raczej o
    > centrali.

    Ty sie tak nie doszukuj przekretow, malkontencie.
    Prawda jest taka, im ktos sam w zyciu mniej siebie daje, tym więcej szuka
    zla w innych.
    jak nie masz o czym rozmyślać wieczorami, to się zastanów kumu w życiu ty
    pomogłeś. A kłapanie głupią gębą zostaw do czasu, kiedy sam pomożesz innym
    choćby w jednym procencie tak jak "centrala"

  • 28. Data: 2002-01-14 17:14:52
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia pon, 14 sty 2002 at 10:23 GMT,
    Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl> napisał(a):
    > Ja również. To co ukradną kwestujący to małe piwo. Myślę raczej o
    > centrali.

    na początek polecam poczytać (ze zrozumieniem)
    http://www.wosp.org.pl/fundacja/faq/index.htm
    a potem udać się do wskazanych instytucji i tam poczytać stosowne
    dokumenty - potem twoje podejrzenia przynajmniej (o ile nie zmienisz
    zdania) będą miały solidną podstawę

    Jurek

  • 29. Data: 2002-01-14 20:31:34
    Od: Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl>

    [ "Artur K." <a...@p...com> ]

> [...]
    >pomogłeś. A kłapanie głupią gębą zostaw do czasu, kiedy sam pomożesz innym
    >choćby w jednym procencie tak jak "centrala"

    Jeżeli koniecznie chcesz rozmawiać w ten sposób - zgoda, nie wymagam
    wiele od nastolatków. Ale najpierw podpisz się pełnym nazwiskiem,
    śmierdzący tchórzu.

    --
    Łukasz Kowalczyk
    w...@r...pl

  • 30. Data: 2002-01-14 20:39:40
    Od: Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl>

    [ Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl> ]

    >na początek polecam poczytać (ze zrozumieniem)
    >http://www.wosp.org.pl/fundacja/faq/index.htm

    Nie wiem, po co podałeś mi ten link. Nigdy nie doszukiwałem się u
    Owsiaka zysków z tej akcji, ani nie podejrzewałem go o przekręty.
    Uważam jedynie, że do każdej akcji dobroczynnej doczepią się ludzie,
    którzy chcą dać przede wszystkim sobie, bo są biedni (kto ma pół
    miliona jest bogatszy od tego, co ma ćwierć miliona ;) ). Dlatego
    nigdy nie uczestniczę w tego rodzaju akcjach i w miarę możliwości
    staram się do tego przekonywać innych.

    >a potem udać się do wskazanych instytucji i tam poczytać stosowne
    >dokumenty - potem twoje podejrzenia przynajmniej (o ile nie zmienisz
    >zdania) będą miały solidną podstawę

    Nie zamierzam przeglądać żadnych dokumentów. Dałem wyraz moim
    osobistym obawom nie posądzając nikogo konkretnego. Jak już napisałem
    wyżej - to samo odnosi się do każdej innej akcji zorganizowanej na
    większą skalę. Kupowałeś pocztówki Unicefu? Jeżeli tak, to możesz
    sobie uroczyście napluć w brodę.

    --
    Łukasz Kowalczyk
    w...@r...pl