  • 11. Data: 2002-01-13 12:39:18
    Temat: Re: WOSP - pytanko
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Dobek" <d...@p...onet.pl> wrote in message news:a1ruc8$ih9$1@news.onet.pl...

    > Przeciez MF zwolnilo caly zakupiony sprzet od cla, vat-u i akcyzy (sadzilem
    > ze z akcyzy takie rzeczy zawsze sa zwolnione...). Belka powiedzial, ze chce
    > w ten sposob uczcic 10 jubileusz WOSP. Zgadzam sie, ze mogloby to byc
    > tradycja.

    To szkoda że głośno o tym nie mówią, bo ja jakoś nie słyszałem.

    Ale oznacza to że poprzednich 9 edycji WOSP z tego zwolnionych nie było ?

    Kamil
    c...@h...pl

  • 12. Data: 2002-01-13 13:15:25
    Temat: Odp: WOSP - pytanko
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

    > Ale oznacza to że poprzednich 9 edycji WOSP z tego zwolnionych nie było ?

    ano na to wyglada, nigdy nie slyszalem o tym, zeby bylo inaczej

    dobek

  • 13. Data: 2002-01-13 13:34:38
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Dobek" <d...@p...onet.pl> wrote in message news:a1s19n$lu5$1@news.onet.pl...

    > ano na to wyglada, nigdy nie slyszalem o tym, zeby bylo inaczej

    I pewnie z tego powodu, że nie wiadomo jak będzie za rok, to się tym specjalnie nie
    chwalą
    bo by to ludzi tylko zniechęciło.

    Kamil
    c...@h...pl
    ps A może kogoś to zainteresuje:
    http://www.allegro.pl/showitem.php?item=3823289

  • 14. Data: 2002-01-13 14:30:03
    Od: "Piotr Wróblewski" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a1rnnb$a92$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > WOŚP podaje różne wariany przekazywania dla nich kasy. Jest tam też numer
    > telefonu do płatności kartami - POLCARD.
    >
    > Mam proste pytanko - czy da się tam zapłacić VE inteligo, czy muszą to być
    > karty wypukłe? Sorki za proste pytanie, ale VE inteligo można płacić w
    > i-necie, to może i tam?

    Omiń pośredników i wpłać bezpośrednio na konto WOSP:
    www.wosp.org.pl
    BANK PEKAO SA II/o W-wa 12401024-21036512-2700-401112-001
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 15. Data: 2002-01-13 16:28:00
    Od: Lukasz Kowalczyk <l...@j...pl>

    [ "Piotr Wróblewski" <p...@i...pl> ]

    >Omiń pośredników i wpłać bezpośrednio na konto WOSP:
    >www.wosp.org.pl
    >BANK PEKAO SA II/o W-wa 12401024-21036512-2700-401112-001

    Proponuję pójść o krok dalej i w ogóle nie dawać nic na WOŚP. Za rok
    lub kilka lat z pewnością okaże się, że zginęły im jakieś większe
    pieniądze (vide sprawa Unicefu). Jeżeli ktoś nie potrafi sobie
    poprawić nastroju w inny sposób niż dawanie pieniędzy "na biednych",
    to powinien raczej znaleźć konkretną potrzebującą osobę. Polecam np.
    wątki ze słowem "niesprawiedliwość" w tytule, na pl.pregierz.

    --
    Łukasz Kowalczyk
    w...@r...pl

  • 16. Data: 2002-01-13 16:59:58
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Lukasz Kowalczyk" <l...@j...pl> wrote in message

    > Proponuję pójść o krok dalej i w ogóle nie dawać nic na WOŚP.

    Nie no aż tak daleko to bym się chyba nie posuwał.

    > Za rok
    > lub kilka lat z pewnością okaże się, że zginęły im jakieś większe
    > pieniądze (vide sprawa Unicefu).

    A co myślisz że teraz to nie ginął ?
    Ginął tylko w inny sposób, dlatego przelew uważam za najbezpieczniejszy, i najtańszy
    sposób wsparcia akcji.

    Miałem o tym nie pisać, bo to tworzy złą atmosferę wokół całej akcji, ale powiem co
    nieco
    na ten temat.
    Otóż nikt nie porusza kwestii uczciwości kwestujących.
    W tym roku jest jest ich coś około 100 000.
    Czy myślicie że wszyscy z tych 100 000 osób są uczciwi i wszystko co zbiorą
    przekazują
    dalej ?
    Ja przy 3 czy 4 finale miałem taką oto sytuację:
    Kilka dni przed finałem zapukała do drzwi mojego domu jakaś kobieta. Miała
    identyfikator,
    puszkę WOSP, więc pomyślałem czemu by nie wesprzeć akcji. Poszedłem po pieniądze, a w
    tym
    samym czasie wyszła z pokoju moja mama, żeby zobaczyć kto przyszedł. Owa kobieta
    zrobiła
    się cała czerwona, a ja nie wiedząc o co chodzi wrzuciłem jakieś grosze do jej
    puszki.

    Cała sytuacja wyjaśniła się po fakcie.

    Otóż moja mama była nauczycielką przez ponad 30 lat, a owa kobieta, była uczennicą ze
    szkoły w której pracowała moja mama.

    Otóż przed laty ta kobieta gdy była uczennicą, oskarżona została o kradzież pieniędzy
    ze
    sklepiku szkolnego/ czy defraudację pieniędzy jako skarbnik klasowy.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 17. Data: 2002-01-13 17:24:20
    Od: "maryan" <m...@b...pl>

    > Nie no aż tak daleko to bym się chyba nie posuwał.
    >
    > A co myślisz że teraz to nie ginął ?
    > Ginął tylko w inny sposób, dlatego przelew uważam za najbezpieczniejszy,
    > najtańszy sposób wsparcia akcji.

    Chyba lekko przesadzacie... biorąc pod uwagę skalę akcji, pojedyncze
    przypadki trudno traktować jako standard. Zresztą gdyby tak było, to równie
    dobrze moglibyście powiedzieć, że nie ma sensu wrzucać cokolwiek do
    skarbonek,
    skoro i tak "dresy" zaraz je ukradną (7 przypadków do połódnia)!

    No i nie zapominajcie, że zawsze można wziąść udział w AUKCJI!
    (Komplet kart mBanku już grubo ponad 2500... uhhhh, poza moim zasięgiem ;-))
    No i dla "karciarzy: - można płacić przez PolCard [szkoda tylko, że nie
    powiedzieli
    czy birą od każdej transakcji prowizję, czy nie?]

    Pozdrawiam
    marcin

  • 18. Data: 2002-01-13 18:00:49
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sun, Jan 13, 2002 at 11:49:37AM +0100, camokiller wrote:

    > Ja to ludzi nie rozumię.
    > Chcecie pomóc? Wyślijcie przelew i tyle.
    > Przecież na każdej takiej transakcji zarabia bank, centrum autoryzacyjne, Visa
    > International, i pewnie jeszcze paru pośredników.
    >
    > To jest tak samo jakby dzwonić na 0700 żeby przekazać pieniądze na WOSP. Jest to
    może i
    > marketingowe i widowiskowe, tylko zauważcie że nawet jakby TPSA zrezygnowała z
    pobierania
    > prowizji i cały dochód przekazywała WOSP, to jeszcze w tej opłacie jest 22% VAT'u,
> [...]

    To nie jest tak samo. Akurat wielokrotnie Renatka oglasza ze kazda
    wplata wykonana karta idzie w 100% do wospu - polcard pokrywa koszty
    takiej operacji.

    Zanim zaczniesz innych pouczac to sam przeczytaj conieco na ten temat.

    --

    --w

  • 19. Data: 2002-01-13 18:54:44
    Od: Jurek Zielinski <j...@t...debica.pl>

    Dnia nie, 13 sty 2002 at 16:59 GMT,
    camokiller <c...@h...pl> napisał(a):
    > A co myślisz że teraz to nie ginął ?
    > Ginął tylko w inny sposób, dlatego przelew uważam za najbezpieczniejszy, i
    najtańszy
    > sposób wsparcia akcji.
    [cut o kwestujących]

    generalnie popieram - sam do puszek wrzucam parę złotych
    resztę puszczam albo przelewem albo kartą

    (teraz akurat testowałem ekarte via polcard)

    Jurek

  • 20. Data: 2002-01-13 18:58:48
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message

    > To nie jest tak samo. Akurat wielokrotnie Renatka oglasza ze kazda
    > wplata wykonana karta idzie w 100% do wospu - polcard pokrywa koszty
    > takiej operacji.

    Znaczy się płaci z własnej kieszeni, żeby banki się nie pluły że nie dostają swojej
    prowizji (a w zamian ma darmową reklamę)? Czy też z każdym bankiem indywidualnie
    ustala
    szczegóły i oboje rezygnują ze swojego tortu ? Tylko wtedy i tak ktoś musi działkę
    odpalić
    dla Visa International.

    Nie wiem jak to jest w szczegółach, ale i tak wychodzi na to, że lepiej wyjdzie
    zrobić to
    przelewem, jeżeli jest taka możliwość.

    Kamil
    c...@h...pl