  • 1. Data: 2002-01-13 09:07:05
    Temat: EC/MC vs. VISA - transakcje bezgotówkowe
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Czy ktoś pokusił się kiedyś o porównanie kart tych organizacji dla transakcji
    bezgotówkowych?
    Po małej symulacji bazując na wynikach Lidki (dla kart BZWBK) wychodzi mi, że
    przy 1.2% prowizji dla EC/MC kursy są i tak korzystniejsze niż w przypadku Visy.

    TM

  • 2. Data: 2002-01-13 10:24:17
    Temat: Re: EC/MC vs. VISA - transakcje bezgotówkowe
    Od: "Lidka" <m...@i...pl>

    > Czy ktoś pokusił się kiedyś o porównanie kart tych organizacji dla transakcji
    > bezgotówkowych?

    Mam całkiem sporo "danych", ale jakoś nie mogę się
    zmobilizować żeby zrobić porządne zestawienie... :(
    Poza tym porównywanie kursów przy operacjach bezgotówkowych
    nie jest tak proste, jak w przypadku bankomatów - trudno
    uzyskać jednolite warunki do testów - dużo operacji off-line,
    różne czasy otrzymania przez bank informacji o operacji,
    a co za tym idzie różne daty księgowania i różne kursy...

    > Po małej symulacji bazując na wynikach Lidki (dla kart BZWBK) wychodzi mi, że
    > przy 1.2% prowizji dla EC/MC kursy są i tak korzystniejsze niż w przypadku Visy.

    To prawda. Zwróć uwagę na to, że zwykle różnica procentowa pomiędzy
    kursem waluty dla karty Visa oraz EC/MC tego samego banku (BSK, BZWBK)
    wynosi około 2,5-3,5%. Szkoda tylko, że oferta kart MC na naszym rynku
    jest tak skromna - zaledwie dwa produkty, które nadają się do użytku
    ze względu na brak prowizji od operacji krajowych (Partner z PekaoSA i MC z LG).

    L.

  • 3. Data: 2002-01-13 11:03:34
    Od: Ryszard Janiszewski <d...@a...net>

    On Sun, 13 Jan 2002 11:24:17 +0100, "Lidka"
    <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    >ze względu na brak prowizji od operacji krajowych (Partner z PekaoSA i MC z LG).

    a wlasnie... ja jestem w BPH-PBK i tam widnieje cos takiego jak
    prowizja od tranzakcji 1% :( rozumiem, ze ja to finansuje...
    dlatego dziwilo mnie, ze MC jest lepszy od Visy.

    Rysiek

  • 4. Data: 2002-01-13 11:12:05
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > a wlasnie... ja jestem w BPH-PBK i tam widnieje cos takiego jak
    > prowizja od tranzakcji 1% :( rozumiem, ze ja to finansuje...
    > dlatego dziwilo mnie, ze MC jest lepszy od Visy.

    To chargowa karta

  • 5. Data: 2002-01-13 11:16:47
    Od: <t...@p...onet.pl>

    [...]
    > a wlasnie... ja jestem w BPH-PBK i tam widnieje cos takiego jak
    > prowizja od tranzakcji 1% :( rozumiem, ze ja to finansuje...
    > dlatego dziwilo mnie, ze MC jest lepszy od Visy.
    >
    > Rysiek
    W kraju może nie jest lepsze (gdyby Shell był tańszy). Ale w Eurolandzie i
    wydaje mi się generalnie w Europie, mimo prowizji 1-1.5%, kursy i tak są
    lepsze, przez co transakcje tańsze.

    TM

  • 6. Data: 2002-01-13 11:30:53
    Od: "Lidka" <m...@i...pl>

    > To chargowa karta

    MC z LG też, a zbójeckiej prowizji od operacji w kraju nie ma... :)

    L.

  • 7. Data: 2002-01-13 15:54:22
    Od: Ryszard Janiszewski <d...@a...net>

    On Sun, 13 Jan 2002 12:30:53 +0100, "Lidka"
    <m...@i...pl> wrote:

    >MC z LG też, a zbójeckiej prowizji od operacji w kraju nie ma... :)

    tzn, ze ten 1% zdzieraja tylko w kraju?

    Rysiek

  • 8. Data: 2002-01-13 15:54:52
    Od: Ryszard Janiszewski <d...@a...net>

    On 13 Jan 2002 12:16:47 +0100, <t...@p...onet.pl>
    wrote:

    >wydaje mi się generalnie w Europie, mimo prowizji 1-1.5%, kursy i tak są
    >lepsze, przez co transakcje tańsze.

    dzieki
    w takim razie sprawdze przy najblizszej okazji

    Rysiek

  • 9. Data: 2002-01-13 17:26:36
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    Użytkownik "Ryszard Janiszewski" <d...@a...net> napisał w wiadomości

    > tzn, ze ten 1% zdzieraja tylko w kraju?
    >
    > Rysiek

    Nie, to znaczy ze LG nie pobiera prowizji od operacji krajowch. Pobiera od
    operacji zagranicznych. Pekao kasuje zawsze prowizje.

    MichalL

  • 10. Data: 2002-01-13 20:13:39
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.)

    On Sun, 13 Jan 2002 12:30:53 +0100, Lidka wrote:

    >MC z LG też, a zbójeckiej prowizji od operacji w kraju nie ma... :)

    Zbojecka jak zbojecka - zobacz kiedy ci pieniadze z konta znikaja,
    albo nawet do kiedy mozesz uregulowac. To zwykle jest kolo miesiaca -
    co chwilowo w sam raz oznacza ok 1% ..

    J.