  • 1. Data: 2002-01-13 10:31:14
    Temat: WOSP - pytanko
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Witam,

    WOŚP podaje różne wariany przekazywania dla nich kasy. Jest tam też numer
    telefonu do płatności kartami - POLCARD.

    Mam proste pytanko - czy da się tam zapłacić VE inteligo, czy muszą to być
    karty wypukłe? Sorki za proste pytanie, ale VE inteligo można płacić w
    i-necie, to może i tam?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 2. Data: 2002-01-13 10:36:41
    Temat: Re: WOSP - pytanko
    Od: "MiChAeL_z" <m...@h...pl>

    > Mam proste pytanko - czy da się tam zapłacić VE inteligo, czy muszą to być
    > karty wypukłe? Sorki za proste pytanie, ale VE inteligo można płacić w

    Nie ma problemu ! Da się ! U mnie wszystko poszło jak z płatka ! :)

    pzdr
    MiChAeL_z

  • 3. Data: 2002-01-13 10:43:49
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "MiChAeL_z" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma problemu ! Da się ! U mnie wszystko poszło jak z płatka ! :)

    Pytali o sam numer karty, czy CVC także?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 4. Data: 2002-01-13 10:49:37
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "MiChAeL_z" <m...@h...pl> wrote in message news:a1rnvu$9jk$1@news.tpi.pl...

    > Nie ma problemu ! Da się ! U mnie wszystko poszło jak z płatka ! :)

    Ja to ludzi nie rozumię.
    Chcecie pomóc? Wyślijcie przelew i tyle.
    Przecież na każdej takiej transakcji zarabia bank, centrum autoryzacyjne, Visa
    International, i pewnie jeszcze paru pośredników.

    To jest tak samo jakby dzwonić na 0700 żeby przekazać pieniądze na WOSP. Jest to może
    marketingowe i widowiskowe, tylko zauważcie że nawet jakby TPSA zrezygnowała z
    pobierania
    prowizji i cały dochód przekazywała WOSP, to jeszcze w tej opłacie jest 22% VAT'u, a
    tego belka nie zrezygnuje.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 5. Data: 2002-01-13 10:55:09
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Ja to ludzi nie rozumię.
    > Chcecie pomóc? Wyślijcie przelew i tyle.

    Spytać się nie można? Akurat bardziej chodziło mi tutaj o sprawdzenie w
    jakich przypadkach można płacić VE inteligo i czy można telefonicznie...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 6. Data: 2002-01-13 10:58:35
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Spytać się nie można? Akurat bardziej chodziło mi tutaj o sprawdzenie w
    > jakich przypadkach można płacić VE inteligo i czy można telefonicznie...

    Nie no spytać się zawsze można, ja tylko uczulam na pewne fakty.

    Kamil
    c...@h...pl

  • 7. Data: 2002-01-13 11:36:14
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 13 Jan 2002 11:49:37 +0100, "camokiller" <c...@h...pl>
    wrote:

    >Ja to ludzi nie rozumię.
    >Chcecie pomóc? Wyślijcie przelew i tyle.
    >Przecież na każdej takiej transakcji zarabia bank, centrum autoryzacyjne, Visa
    >International, i pewnie jeszcze paru pośredników.

    O ile sie nie myle to przy tego typu akcjach (a przy WOSP na pewno)
    nasze banki i Polcard rezygnuja ze swojego kawalka tortu.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 8. Data: 2002-01-13 11:40:55
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
    (news:a1rnnb$a92$1@news.onet.pl):
    > Witam,
    >
    > Mam proste pytanko - czy da się tam zapłacić VE inteligo, czy muszą to być
    > karty wypukłe? Sorki za proste pytanie, ale VE inteligo można płacić w
    > i-necie, to może i tam?

    Z Inteligo to polecam przelew: na WOSP do 31 stycznia jest zwolniony od
    opłaty.

  • 9. Data: 2002-01-13 12:03:40
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message

    > O ile sie nie myle to przy tego typu akcjach (a przy WOSP na pewno)
    > nasze banki i Polcard rezygnuja ze swojego kawalka tortu.

    O ile się nie mylisz.
    Ale w sprawę wchodzi to że Polcard musi się indywidualnie dogadać w tej sprawie z
    każdym
    bankiem. I mogę się założyć że znajdą się banki które z tej prowizji nie
    zrezygnowały.

    Zobacz jaka była sytuacja z darami dla powodzian.
    Jakiś przedsiębiorca chciał przekazać własną produkcję w darze dla powodzian, ale
    oczywiście musiał do tego zapłacić VAT z własnej kieszeni. Ministerstwo Finansów
    stwierdziło że nie zrezygnuje z Vat'u bo każdą sprawę musieliby rozpatrzyć
    indywidualnie,
    a to byłoby za dużo pracy przy tym.
    Co prawda faktem pozostaje że nawet wpłacając pieniądze na powodzian MF vat sobie
    ściągnie
    (przy zakupie darów).
    Ale moim znaniem szczytem głupoty jest ten podatek płacić 2 razy (w przypadku
    audiotele).

    Ostatnio miałem pewien przypadek i jestem strasznie wkurzony.
    Otóż wygrałem coś wartościowego (nawet dwie sztuki:)) i jak się tak głębiej nad tym
    zastanowiłem to sprawa wygląda tak:
    1. Dystrybutor który ściągnął do Polski te nagrody na granicy zapłacił cło.
    2. Fundując nagrody musiał zapłacić VAT (od nagrody + od tego cła = ceny netto)- tak
    jak w
    przypadku darów dla powodzian.
    3. Ja odbierając nagrody musiałem zapłacić 10% podatku od wygranych (nagroda + cło +
    vat=
    ceny brutto)
    4. Chcąc spieniężyć tą nagrodę, znowu muszę obniżyć o vat bo faktury wystawić nie
    mogę, a
    bez faktury, albo obniżenia vatu i ileśtam procent amortyzacji raczej nie uda mi się
    tej
    nagrody sprzedać.

    Gdyby tak zastanowić się głębiej nad całą akcją WOSP (różnych podatkach od darowizn,
    VAT'ach, cłach przy sprowadzaniu aparatury medycznej z zagranicy itd itd.) to też
    pewnie
    wyszło by na to, że jest to kwesta na rzecz Ministerstwa Finansów a nie chorych
    dzieci.

    Oczywiście nic przeciwko WOSP nie mam, ale uważam, że jeżeli jest to tak masowe
    zjawisko t
    o powinno być traktowane na szczególnych warunkach (przynajmniej przez MF).

    Kamil
    c...@h...pl

  • 10. Data: 2002-01-13 12:25:33
    Temat: Odp: WOSP - pytanko
    Od: "Dobek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    masowe zjawisko t
    > o powinno być traktowane na szczególnych warunkach (przynajmniej przez

    Przeciez MF zwolnilo caly zakupiony sprzet od cla, vat-u i akcyzy (sadzilem
    ze z akcyzy takie rzeczy zawsze sa zwolnione...). Belka powiedzial, ze chce
    w ten sposob uczcic 10 jubileusz WOSP. Zgadzam sie, ze mogloby to byc
    tradycja.

    dobek