    From: "camokiller" <c...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: WOSP - pytanko
    Date: Sun, 13 Jan 2002 22:23:02 +0100

    "J.F." <j...@f...onet.pl> wrote in message news:3c53ae96.15762376@nt...

    > Bo sie jakis ksiegowy nie wykazal. Trzeba to bylo zafakturowac jako
    > darowizna abonenta - VATu nie ma, co najwyzej tpsa za darowanie
    > "uslugi zliczania darowizn" powinna odprowadzic VAT od tego.
    > Tu co prawda zachodzi problem ile ta usluga jest warta - cos mi sie
    > wydaje ze TPSA zwykla pobierac pol stawki klienta, a drugie pol bierze
    > operator teleaudio.

    Dobre :), widać tepsa zatrudnia słabych fachowców, lub nie ma w tym konkretnym
    przypadku
    interesu, żeby takich zatrudniać.

    > i VAT.

    tak
    jak w

    > ale odliczyl sobie VAT zaplacony na granicy.

    To chyba w niczym nie ma znaczenia.
    Na www.amilo.pl ta nagroda wyceniona jest na cenę netto 4150zł z Vat'em 5063zł czyli
    musieliby tak czy owak zapłacić 913zł VAT'u.

    +
    vat=

    > Za to fundator sie wykazal kosztem i zmniejszyl swoj podatek.

    Nie znam się szczegółowo na przepisach podatkowych, ale wydaje mi się, że fundator
    mógł
    sobie w koszty wliczyć jedynie cenę netto tego notebooka, a vat tak czy owak musiał
    zapłacić. I chyba go to mocno zabolało (czytaj zatrudnia dobrych księgowych), bo
    zrobili
    coś takiego:
    nagroda w konkursie została wyceniona na 6000zł brutto (czyli zapłacili
    6000-(6000/1,22=4918)=1081zł VAT'u).
    Więc prawdziwa cena u dystrybutora hurtowego tego notebooka wynosi 3836zł
    [3836zł+ vat który mieli zapłacić(1081zł) = 4918zł]*1,22 =6000zł

    W ten sposób wilk syty(dystrybutor tak czy owak vat sobie odliczy) i owca cała
    (zawsze
    marketingowo lepiej brzmi jak się ufundowało nagrodę za 6kzł a nie za 5kzł).

    Jedyny mankament całej tej operacji to to, że musiałem zapłacić ten 10% podatek od
    wygranych od tak zwanej wartości wirtualnej, a nie rzeczywistej. (notebook nie jest
    wart
    tych 6kzł)

    mogę,
    się
    tej

    > A komu chcesz sprzedac ? Jak prywatnej osobie - to rzecz dla niej jest
    > warta tyle co cena w sklepie, wiec z VAT.

    Znajdź mi osobę prywatną która kupuje w sklepie notebooka za 5kzł (brutto).

    Takie rzeczy kupują tylko i wyłącznie firmy które mogą odliczyć sobie to od podatku,
    dostać zwrot Vat'u itp. Jeżeli nie mogę wystawić na to faktury to myślisz że ktoś to
    weźmie? Muszę obniżyć o vat (a więc zapłacić go jeszcze raz) żeby ktokolwiek był
    zainteresowany, a i tak jest ciężko kogokolwiek znaleźć.

    Kamil
    c...@h...pl