  • 1. Data: 2002-01-13 11:19:18
    Temat: Kilka pytań o Inteligo
    Od: McCartney <m...@p...onet407.pl>

    Chyba się zdecyduję na założenie konta
    w Inteligo, więc mam parę pytań do Was:

    - Czy warto?
    - Dlaczego mają takie duże oprocentowanie?
    (sami piszą, że to dlatego, że nie ma
    oddziałów, ale co Wy na to?)
    - W taryfach (obu) nie podają wcale, ile
    kosztuje podjęcie pieniędzy z bankomatu
    _innego_ niż Euronet. Z Euronetu 1.69, a
    z innych?
    - Słyszałem, że mogę zrobić coś takiego -
    jeden rachunek nazwać np. karta i tylko
    z niego pozwolić wypłacać kartą, ale
    nigdzie nie widzę czegoś takiego u nich
    na stronie. Czy można tak zrobić?
    - Czy WWW Inteligo działa dobrze pod IE 4?
    "Bawiłem" się wersją demo i wszystko było
    w porządku, ale może o czymś więcej wiecie?
    - Czy przy zakładaniu konta sprawdzają
    miejsce zameldowania? Bo mnie się wydają,
    że tylko pytają o nie. Jestem zameldowany
    na stałe, ale nie mam tego wpisanego do
    dowodu. Mam nadzieję, że się nie przyczepią.

    Z góry dziękuję za odpowiedź (przynajmniej
    na część pytań). Szczególnie liczę na tych,
    co mają konto w Inteligo.

    Grzegon Olędzki

    --
    /////////// Grzegon Olędzki //////////////////////////
    McCartney ///////////////// m...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-01-13 11:37:46
    Temat: Re: Kilka pytań o Inteligo
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "McCartney" <m...@p...onet407.pl>
    (news:a1rqfm$2o39$1@pingwin.acn.pl):
    > Chyba się zdecyduję na założenie konta
    > w Inteligo, więc mam parę pytań do Was:
    >
    > - Czy warto?
    tak
    > - Dlaczego mają takie duże oprocentowanie?
    > (sami piszą, że to dlatego, że nie ma
    > oddziałów, ale co Wy na to?)
    prawda

    > - W taryfach (obu) nie podają wcale, ile
    > kosztuje podjęcie pieniędzy z bankomatu
    > _innego_ niż Euronet. Z Euronetu 1.69, a
    > z innych?
    4.50 niezaleznie od kwoty

    > - Słyszałem, że mogę zrobić coś takiego -
    > jeden rachunek nazwać np. karta i tylko
    > z niego pozwolić wypłacać kartą, ale
    > nigdzie nie widzę czegoś takiego u nich
    > na stronie. Czy można tak zrobić?
    tak, jak juz bedziesz mial rachunek; nazwij swoj pierwszy rachunek "karta",
    potem zaloz inne przez WWW (od ręki) i nie zamawiaj do nich kart
    ew. odwrotnie, nazwij podstawowy i nie zamawiaj karty, utwórz "karta" i
    zamów

    > - Czy WWW Inteligo działa dobrze pod IE 4?
    różnie to bywa; w pakiecie startowym dostaniesz CD z nowym IE

    > - Czy przy zakładaniu konta sprawdzają
    > miejsce zameldowania? Bo mnie się wydają,
    > że tylko pytają o nie. Jestem zameldowany
    > na stałe, ale nie mam tego wpisanego do
    > dowodu. Mam nadzieję, że się nie przyczepią.
    To zależy od kuriera, ale nie powinno byc klopotow, bo on przyjdzie na ten
    adres.

  • 3. Data: 2002-01-13 12:37:12
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > - Czy warto?

    Założenie konta nic nie kosztuje, więc stracić - nie stracisz. A czy
    warto? Zależy...

    > - Dlaczego mają takie duże oprocentowanie?

    Bo mbank też miał wysokie ;-) i gdyby dali niższe, nie zyskaliby
    klientów. Niech żyje konkurencja.

    > (sami piszą, że to dlatego, że nie ma
    > oddziałów, ale co Wy na to?)

    Dlatego że nie mają oddziałów, mają niższe koszty - i mogą sobie na
    niższe oprocentowanie pozwolić.

    > - W taryfach (obu) nie podają wcale, ile
    > kosztuje podjęcie pieniędzy z bankomatu
    > _innego_ niż Euronet. Z Euronetu 1.69, a
    > z innych?

    ??? Nie chce mi się teraz patrzeć ale zawsze to było. Dowolny obcy
    bankomat kosztuje 4.50 PLN niezależnie od kwoty - co jest ofertą dość
    korzystną (a fantastyczną w porównaniu z mbankiem).

    > - Słyszałem, że mogę zrobić coś takiego -
    > jeden rachunek nazwać np. karta i tylko
    > z niego pozwolić wypłacać kartą, ale
    > nigdzie nie widzę czegoś takiego u nich
    > na stronie. Czy można tak zrobić?

    Robisz tak:
    - 'główny' rachunek nazywasz 'karta'
    - od razu po uaktywnieniu konta zakładasz sobie inny rachunek (przez
    internet lub telefon)
    - pieniądze trzymasz, pensję przyjmujesz etc na ten drugi a na ten
    pierwszy wrzucasz tylko tyle ile chcesz mieć 'przy karcie'.

    Możesz też wziąć dodatkową kartę ale to już kosztuje

    (sam mam trzy rachunki: na kartę, na oszczędności i do realizowania
    płatności - ale to już kwestia gustu).

    > - Czy WWW Inteligo działa dobrze pod IE 4?

    Nie wiem. Ale powinno. Mi chodzi pod links-em (przeglądarka bardzo
    egzotyczna).

    > - Czy przy zakładaniu konta sprawdzają
    > miejsce zameldowania? Bo mnie się wydają,
    > że tylko pytają o nie. Jestem zameldowany
    > na stałe, ale nie mam tego wpisanego do
    > dowodu. Mam nadzieję, że się nie przyczepią.

    Kurier przynajmniej teoretycznie powinien Cię wylegitymować. W
    praktyce wygląda to różnie, czasem legitymuje, czasem nie.

    W tej chwili miejsca zameldowania już się nie wpisuje do dowodu tylko
    występuje się o nowy, fikuśny dowód (za jedyne 30 złotych + koszt
    zdjęć, rozkoszne).

  • 4. Data: 2002-01-13 13:44:55
    Od: "Damian P" <d...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:a1rv7d$2s02$1@pingwin.acn.pl...

> [...]
    > - pieniądze trzymasz, pensję przyjmujesz etc na ten drugi a na ten
    > pierwszy wrzucasz tylko tyle ile chcesz mieć 'przy karcie'.

    A czy mozna zmienic nazwe rachunku glownego juz po zalozeniu rachunku czy
    trzeba to raz na zawsze zdefiniowac przy zakladaniu rachunku.

    Damian P

  • 5. Data: 2002-01-13 14:30:45
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "McCartney" <m...@p...onet407.pl> napisał w wiadomości

    > - W taryfach (obu) nie podają wcale, ile
    > kosztuje podjęcie pieniędzy z bankomatu
    > _innego_ niż Euronet. Z Euronetu 1.69, a
    > z innych?

    Jakto?
    "Wypłaty w innych bankomatach w kraju 4,5"

    > - Czy przy zakładaniu konta sprawdzają
    > miejsce zameldowania? Bo mnie się wydają,
    > że tylko pytają o nie. Jestem zameldowany
    > na stałe, ale nie mam tego wpisanego do
    > dowodu. Mam nadzieję, że się nie przyczepią.

    Kurier powinien sprawdzić Twoje dane z tym, co masz w dowodzie i u mnie
    sprawdzał.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 6. Data: 2002-01-13 14:55:22
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@k...wp.pl>
    napisał w wiadomości

    > tak, jak juz bedziesz mial rachunek; nazwij swoj
    pierwszy rachunek "karta",
    > potem zaloz inne przez WWW (od ręki)

    Czy następne, zakladane rachunki, znajdują jakieś
    odzwiercielenie w aneksie do umowy ?
    Jest to całkiem inny rachunek czy tez modyfikacja
    tego pierwszego (np. dodanie liczby na końcu) ?

    Sark

  • 7. Data: 2002-01-13 14:58:06
    Od: McCartney <m...@p...onet407.pl>

    Wszyscy na pl.biznes.banki czytajcie uważnie, bo
    Wojciech Nawara pisze
    > Jakto?
    > "Wypłaty w innych bankomatach w kraju 4,5"

    Kilka razy patrzyłem i nie widziałem. :)
    Oczywiście. Mój błąd.

    > Kurier powinien sprawdzić Twoje dane z tym, co masz w dowodzie i u mnie
    > sprawdzał.

    No właśnie. W tym problem. Jestem zameldowany,
    ale meldowałem się po 1.01.2001, więc nie
    wpisali mi tego do nowego dowodu. Nie zrobiłem
    sobie nowego. Więc wg dowodu osobistego nie
    jestem nigdzie zameldowany.
    Mam papier z wydziału meldunków gminy, że jestem
    zameldowany, ale jego ważność dawno się skończyła.
    Nie wiem, czy przypadkiem się nie okaże, że
    wszystko fajnie, ale kurier będzie chciał mnie
    sprawdzić, spisać, itd. i się przyczepi.

    A może komuś się zdarzyło, że nie sprawdził?

    > Wojciech Nawara
    GO

    --
    ----------- Grzegon Olędzki -------------------------------
    McCartney ----------------- m...@t...pl ----------

  • 8. Data: 2002-01-13 15:22:04
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "McCartney"
    <m...@p...onet407.pl> napisał w wiadomości

    > - Czy WWW Inteligo działa dobrze pod IE 4?
    > "Bawiłem" się wersją demo i wszystko było
    > w porządku, ale może o czymś więcej wiecie?

    Nie jestem pewien jak tam siłą szyfrowania w IE 4
    ale chyba max to 40 Bit (IMHO dopierow 5,5
    wprowadzili 128)
    Najlepeij sprawdzić na takich stronce:
    http://www.fnb-bcs.com/html/test_browser.html

    wybierając opcję:
    "Click here to test your browser for SSL 128 bit
    encryption"

    Sark

  • 9. Data: 2002-01-13 15:22:12
    Od: ". : : Krzysztof : : ." <k...@w...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tego pierwszego (np. dodanie liczby na końcu) ?

    zmienia sie koncowka,

  • 10. Data: 2002-01-13 15:40:50
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik ". : : Krzysztof : : ."
    <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zmienia sie koncowka,

    A wysyłają jakieś papierowe potwierdzenie ?
    (chodzi o DG i konieczność informowania US i ZUS o
    tym fakcie)

    Sark