  • 1. Data: 2006-10-01 16:15:37
    Temat: Ulga odsetkowa
    Od: "el gato" <d...@s...pl>

    Witam,

    chcę jeszcze w tym roku wziąć kredyt hipoteczny ( za < 2 lata gotowe
    mieszkanie), z którego 2 pierwsze transze bank wplaci soldzielni w roku 2006
    a nasepne w 2007. Czy to bedzie mialo wplyw na ulge odsetkowa? Jesli tak to
    jaki?

  • 2. Data: 2006-10-10 11:50:19
    Temat: Re: Ulga odsetkowa
    Od: "freda" <freda23(wytnij)@poczta.fm>

    nie skorzystasz z ulgi odsetkowej obowiazujacej w tym roku
    liczy sie data oddania domu- mieszkania w uzytkowanie a nie data
    uruchomienia kredytu
    jesli bedzie to np 2007 rok to obowiazuja przepisy z 2007 roku i wtedy
    trzeba sprawdzic czy dana ulga jeszcze obowiazuje - wtedy odliczac sobie
    (można nwet wstecz)
    jestem po wizycie w US i taka wykladnie mi przedstawiono

    pozdrawiam
    fredka

  • 3. Data: 2006-10-10 12:58:03
    Od: "Janusz" <j...@i...pl>

> [...]
    > (można nwet wstecz)
    > jestem po wizycie w US i taka wykladnie mi przedstawiono

    A w moim US powiedziano, że trzeba mieć akt notarialny i mozna odliczać.

    Pozdr.
    Janusz

  • 4. Data: 2006-10-10 13:36:12
    Od: "freda" <freda23(wytnij)@poczta.fm>

    heh co US to inna teoria
    najlepszym przykladem sa slaskie US
    w katowicach mozna odliczac klamki do drzwi a w gliwicach nie hehe (albo na
    odwrót)
    w moim powiedzieli mi ze wlasnie musi byc akt przeniesienia wlasnosci
    (buduje z deweloperem) a nie data uruchmienia kredytu
    pozdr

  • 5. Data: 2006-10-10 13:56:58
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "freda" <freda23(wytnij)@poczta.fm> wrote in message
> [...]
    > w moim powiedzieli mi ze wlasnie musi byc akt przeniesienia wlasnosci
    > (buduje z deweloperem) a nie data uruchmienia kredytu

    Bo wynika to z ustawy.
    Odsetki odlicza się w momencie ukończenia budowy, która zwykle kończy się
    aktem notarialnym a nie w momencie jej rozpoczęcia. Doczytajcie ustawę.
    Kwestią sporną pozostaje tylko na jakich warunkach to się będzie odbywało.
    Na warunkach w momencie zakończenia budowy, czy jej rozpoczęcia.
    Ja bym się upierał, że na warunkach w których nabywa się prawo do
    skorzystania z ulgi, czyli w momencie uruchomienia kredytu, ale odliczać
    będzie można dopiero po zakończeniu budowy.
    US twierdzą inaczej, że na przepisy patrzy się dopiero wóczas kiedy budowa
    została zakończona.
    Kto chce być pierwszym, który przetrze szlaki?

  • 6. Data: 2006-10-11 20:16:35
    Od: "m" <m...@o...pl>

    W US w lublinie powiedzieli że prawo do ulgi odsetkowej nabywa się wraz z
    zaciągnięciem kredytu a korzysta się z tej ulgi dopiero jak mieszkanie będzie
    wybudowane.

  • 7. Data: 2006-10-12 11:11:13
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    m wrote:
    > W US w lublinie powiedzieli że prawo do ulgi odsetkowej nabywa się wraz z
    > zaciągnięciem kredytu a korzysta się z tej ulgi dopiero jak mieszkanie będzie
    > wybudowane.

    Dokładnie tak samo uważam. Z nabyciem prawa do ulgi w momencie
    zaciągnięcia kredytu wiąże się fakt, że jeśli nawet ulgę później
    zlikwidują to będzie się miało prawo ją i tak odliczyć.
    Co niektóre US uważają jednak inaczej, że jak ulge wytną zanim zacznie
    się z ulgi korzystać to ulgi nie ma. Co jest oczywiście bzdurą,ale
    inaczej jak przez sąd i TK pewnie się tego nie wywalczy.