  • 1. Data: 2006-10-01 15:04:54
    Temat: Idealne zabezpieczenie w bankach internetowych
    Od: Rafal M <r...@g...pl>

    Witam,
    To myslicie o nastepujacym zabezpieczeniu:
    Klient posiadalby cos w rodzaju tokena, na ktorym wyswietla sie numer
    konta oraz kwota, a nastepnie haslo, cos ala mbank i sms tylko bez
    telefonu komorkowego, ktory mozna ukrasc/zgubic

    Dlaczego tego jeszcze nie ma w ofercie? przeciez to jest proste i
    idealne rozwiazanie

    Pozdrawiam,
    Rafal

  • 2. Data: 2006-10-01 15:13:30
    Od: "Huckleberry" <n...@x...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > telefonu komorkowego, ktory mozna ukrasc/zgubic
    >
    > Dlaczego tego jeszcze nie ma w ofercie? przeciez to jest proste i idealne

    Jest już cos takiego - nazywa się telefon komórkowy :)
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-10-01 16:01:28
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Rafal M wrote:
> [...]
    > telefonu komorkowego, ktory mozna ukrasc/zgubic
    >
    > Dlaczego tego jeszcze nie ma w ofercie? przeciez to jest proste i

    A na jakiej zasadzie to ma działac? Pager? Czy nie moze to byc poprostu
    komorka i hasla SMSowe, czy nawet przelewy SMSowe wykonywane tylko i
    wylcznie z jednego numeru telefonu, jak, np. w Millenium? Po co wymyslac
    inne urzadzenia, skoro mozna wykorzystac istniejace, tylko je troche
    usprawnic? Kwadratowe jaja proponujesz :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 4. Data: 2006-10-01 16:26:08
    Od: Rafal M <r...@g...pl>

    Lopez wrote:

    > usprawnic? Kwadratowe jaja proponujesz :)

    a zalozmy ze na komorce masz jave albo symbiana, robak moglby
    przechwycic haslo, a ja proponuje idealne rozwiazanie (co prawda male
    prawdoopodoienstwo wlamania do pc i jednoczsnie do komrki ale jednak
    istnieje male ryzyko)

    zalozmy token podlaczony przez USB/Bluetooth do komputera, po otrzymaniu
    numeru konta i kwoty uzytkownik zatwierdza przyciskiem i haslo
    przesylane jest do komputera

    a moze masz racje ze sie po prostu "nie oplaca", skoro cos troche
    gorszego istnieje i jest za darmo ...

  • 5. Data: 2006-10-01 16:38:16
    Od: "Huckleberry" <n...@x...onet.pl>

> [...]
    > przechwycic haslo, a ja proponuje idealne rozwiazanie (co prawda male
    > prawdoopodoienstwo wlamania do pc i jednoczsnie do komrki ale jednak

    Wystarczy kupić prymitywną komórkę na kartę (bez javy) i używać jej tylko w
    tym celu.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-10-01 16:57:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 01 Oct 2006 17:04:54 +0200, Rafal M <r...@g...pl>
    wrote:

    >Klient posiadalby cos w rodzaju tokena, na ktorym wyswietla sie numer
    >konta oraz kwota, a nastepnie haslo, cos ala mbank i sms tylko bez
    >telefonu komorkowego, ktory mozna ukrasc/zgubic
    "cos w rodzaju tokena" nie jest podatne na kradziez/zagubienie?

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 7. Data: 2006-10-01 17:07:04
    Od: Michal <s...@j...be>

    On Sun, 01 Oct 2006 18:26:08 +0200, Rafal M wrote:

> [...]
    > przechwycic haslo, a ja proponuje idealne rozwiazanie (co prawda male
    > prawdoopodoienstwo wlamania do pc i jednoczsnie do komrki ale jednak

    E tam, nawet jak Ci robak przechwyci hasło SMS-owe, to co najwyżej tym
    hasłem zatwierdzi przelew, który sam przed chwilką zleciłeś. Hasła są
    generowane dla każdej transakcji z osobna i nie da się nimi zatwierdzić
    innej.

    Michał

  • 8. Data: 2006-10-01 17:25:37
    Od: Rafal M <r...@g...pl>

    Huckleberry wrote:

    > Wystarczy kupić prymitywną komórkę na kartę (bez javy) i używać jej tylko w
    > tym celu.
    >
    > pozdrawiam

    dodatkowo jeszcze dochodzi slabe szyfrowanie komorek (tych starszych),
    mozna je zlatwoscia zlamac

  • 9. Data: 2006-10-01 17:26:59
    Od: Rafal M <r...@g...pl>

    Michal wrote:

> [...]
    > hasłem zatwierdzi przelew, który sam przed chwilką zleciłeś. Hasła są
    > generowane dla każdej transakcji z osobna i nie da się nimi zatwierdzić

    ja wspominalem o podwojnym wlamaniu do komputera i komorki jednoczesnie

  • 10. Data: 2006-10-01 17:32:54
    Od: Rafal M <r...@g...pl>

    WAM wrote:

    > "cos w rodzaju tokena" nie jest podatne na kradziez/zagubienie?
    >
    > WAM

    komorke przewaznie masz caly czas wlaczona, a token mozna zabezpieczyc
    pinem/haslem