  • 1. Data: 2008-05-13 00:56:06
    Temat: Udostepnienie karty debetowej
    Od: "Patrycja" <P...@o...pl>

    Czy mozna innej osobie mieszkajacej zagranica uzyczyc karty debetowej czy
    bylo by to nielegalne?Jezeli nielegalne jaka kara za to grozi? Bylby to
    najtanszy sposob przekazywania pieniedzy zagranice tylko czy to jest
    legalne?

  • 2. Data: 2008-05-13 01:00:11
    Temat: Re: Udostepnienie karty debetowej
    Od: "Patrycja" <P...@o...pl>

    Dodam ze chodzi o to zeby komus w ten sposob miesiecznie przesylac pewna
    sumke na inny kontynent ,taka pomoc dla biednej rodziny na umozliwienie
    dzieciom nauki itp.ceny za przesylke np. prze Western Union sa niemale wiec
    szukam tanszej mozliosci wysylania.Zamiast oplacac WU lepiej wiecej
    przekazac tym osobom.

  • 3. Data: 2008-05-13 05:11:45
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Patrycja" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.net...
> [...]
    > bylo by to nielegalne?Jezeli nielegalne jaka kara za to grozi? Bylby to
    > najtanszy sposob przekazywania pieniedzy zagranice tylko czy to jest

    Udostępnisz kartę i pin, to odpowiadasz za transakcje tą kartą. Legalne,
    nielegalne, płacisz Ty :)
    A chcesz to elegancko załatwić, to wyrób kartę dodatkową do konta dla tej
    osoby, na jej nazwisko.

  • 4. Data: 2008-05-13 05:18:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 13 Maj, 07:11, "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > nielegalne, płacisz Ty :)
    > A chcesz to elegancko załatwić, to wyrób kartę dodatkową do konta dla tej

    Lub naprzyklad prepaid maestro BZWBK (chyba najoplacalniejszy pod
    wzgledem przewatulowywania) i zasilaj go co jakis czas - limit
    miesieczny ma do 3000 zl, dzienny chyba 500

  • 5. Data: 2008-05-13 05:43:00
    Od: "Patrycja" <P...@o...pl>

    > Udostępnisz kartę i pin, to odpowiadasz za transakcje tą kartą. Legalne,
    > nielegalne, płacisz Ty :)
    Wiem dlatego zalozylam dodatkowy rachunek IZZY w Mbanku i dostane karte
    tylko dla tego rachunku.Czyli nie wybierze nikt wiecej niz bedzie na tym
    koncie IZZY .

    > A chcesz to elegancko załatwić, to wyrób kartę dodatkową do konta dla tej
    > osoby, na jej nazwisko.
    Mozna na nazwisko cudzoziemca nie przebywajacego w Polsce?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-05-13 05:43:08
    Od: "Patrycja" <P...@o...pl>

    Lub naprzyklad prepaid maestro BZWBK (chyba najoplacalniejszy pod
    wzgledem przewatulowywania) i zasilaj go co jakis czas - limit
    miesieczny ma do 3000 zl, dzienny chyba 500

    Prepaid tez dobre rozwiazanie .

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2008-05-13 08:27:58
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > koncie IZZY .

    > Mozna na nazwisko cudzoziemca nie przebywajacego w Polsce?

    karta do Izzy jest plaska, a wiec zawsze autoryzacja PINem i raczej nie da
    sie wyplacic wiecej niz jest na koncie
    jednak dla bezpieczenstwa mozesz ustalic limit dzienny dla tr. gotowkowych i
    bezgotowkowych

    w przypadku cudzoziemca lepszy jednak bedzie pre-paid z mozliwoscia
    wielokrotnego wykorzystania (przelewy na jego konto)
    na karcie nie ma nazwiska, ale mozna nia i placic i wyplacac z bankomatu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2008-05-13 11:58:30
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Patrycja napisał(a):

    > Wiem dlatego zalozylam dodatkowy rachunek IZZY w Mbanku i dostane karte
    > tylko dla tego rachunku.Czyli nie wybierze nikt wiecej niz bedzie na tym
    > koncie IZZY .

    ale jak zrobi ktoś kiedyś wałek na tym koncie, to i tak odpowiadasz
    kasą, którą masz na innych kontach mBanku. Tylko pre-paid i to w banku,
    z którym nic Cię więcej łączyć nie będzie.

    andy_nek

  • 9. Data: 2008-05-13 19:34:42
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Patrycja" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.net...
> [...]
    > dzieciom nauki itp.ceny za przesylke np. prze Western Union sa niemale
    > wiec szukam tanszej mozliosci wysylania.Zamiast oplacac WU lepiej wiecej

    Piękny pomysł.

    I. Western Union jest drogi, powstały więc firmy konkurencyjne:

    1. iKobo (www.ikobo.com) - przesyłają odbiorcy (pocztą kurierską) kartę
    debetową Visa Electron, którą możesz ładować.
    2. Xoom - odbiór pieniędzy również poprzez w postaci gotówki albo przekazu
    pocztowego.
    3. PayPal - w niektórych krajach, również tych egzotycznych, możliwa jest
    wypłata na konto bankowe albo na kartę.

    II. Międzynarodowe przelewy bankowe wcale nie muszą być drogie; np. w
    Citibanku są darmowe do wszystkich innych "Citibanków" na świecie. Pytanie,
    czy odbiorca może/chce mieć konto w banku.

    III. Przekazanie karty do własnego konta to też niezły pomysł. Następujące
    obawy przychodzą mi do głowy:

    1. Możliwość przekrętów na transakcjach (niekoniecznie przez tę rodzinę -
    ktoś im przecież może kartę ukraść albo zeskimować).
    Dobrze więc, że karta będzie podłączona do oddzielnego rachunku. Koniecznie
    też trzeba tę osobę uczulić na przekręty (kopiowanie kart, podglądanie PIN-u
    itd.)

    2. Mechanizm bezpieczeństwa banku: nie możesz być w dwóch krajach na raz,
    więc w przypadku transkacji zbliżonych czasowo jedna z tych kart zostanie
    automatycznie zablokowana (i pewnie połknięta przez bankomat).
    Lepiej więć w takim przypadku wystąpić o kartę dodatkową do konta na inne
    nazwisko. Zazwyczaj taka karta może być na dowolne nazwisko - nawet Napoleon
    Bonaparte. ZTCW, banku również nie interesuje, gdzie ta osoba mieszka czy
    aktualnie przebywa.

    Koledzy na grupie podpowiedzieli już kilka banków, ja ze swej strony dorzucę
    karty kredytowe przedpłacone Citibank (opcja wygląda ciekawie, jednak nie
    interesowałem się szczegółami).

    IV. Wrzuć w google "cheapest money transfers to XXXX [nazwa kraju]" - mogą
    pojawić się ciekawe rozwiązania, specyficzne tylko dla danego kraju.

    W ogóle to - podasz, o jaki kraj chodzi? Może coś doradzę.

    Pzdr.
    k.

  • 10. Data: 2008-05-13 20:23:15
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ale jak zrobi ktoś kiedyś wałek na tym koncie, to i tak odpowiadasz kasą,
    > którą masz na innych kontach mBanku. Tylko pre-paid i to w banku, z którym
    > nic Cię więcej łączyć nie będzie.

    A sa gdzies prawdziwe karty pre-paid? Bo to co znam
    to tylko z nazwy jest pre-paid a jak sie dokladniej
    przyjrzec to jest to konto z podpieta karta visa electron/maestro
    i trzeba podpisac umowe wiec czym to sie rozni poza
    nazwa od izzy w mB albo subkonta w Inteligo?

    Pozdrawiam,
    Marcin