  • 11. Data: 2008-05-13 23:39:03
    Temat: Re: Udostepnienie karty debetowej
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > 2. Mechanizm bezpieczeństwa banku: nie możesz być w dwóch krajach na
    > raz, więc w przypadku transkacji zbliżonych czasowo jedna z tych kart
    > zostanie automatycznie zablokowana (i pewnie połknięta przez
    > bankomat).

    Piekna teoria, a w praktyce?

    Wez pod uwage ze ludzie placa zdalnie i nastepnie dane karty bywaja
    normalnie wpisane do terminala, tak jakby to byla zwykla transakcja
    np. z zelazka albo z nieczytelnym paskiem magnetycznym. Jakby od tego
    od razu blokowali wszystkim karty...

    Karty przedplacone (upominkowe), chyba najwygodniej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2008-05-13 23:41:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin" <k...@k...de> writes:

    > A sa gdzies prawdziwe karty pre-paid? Bo to co znam
    > to tylko z nazwy jest pre-paid a jak sie dokladniej
    > przyjrzec to jest to konto z podpieta karta visa electron/maestro
    > i trzeba podpisac umowe wiec czym to sie rozni poza
    > nazwa od izzy w mB albo subkonta w Inteligo?

    Moze trescia umowy?

    Tak czy owak sa karty, przy ktorych zadnej umowy podpisac nie trzeba.
    Nie mowie ze banki w Polsce takie sprzedaja, nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2008-05-14 08:46:45
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nigeria, własnie cos tam tanio kupił ;-)))
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-05-15 20:24:39
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

> [...]
    > normalnie wpisane do terminala, tak jakby to byla zwykla transakcja
    > np. z zelazka albo z nieczytelnym paskiem magnetycznym. Jakby od tego

    - jestes pewnie, ze transakcje CNP (cardholder not present) moga byc
    wprowadzane jako CP cardholder present? to ze sprzedawca uzywa tego samego
    terminala, nie znaczy ze obie transakcje wprowadzane sa jednakowo.
    - nie kazdy bank stworzyl taki mechanizm bezpieczenstwa.

    k.

  • 15. Data: 2008-05-15 20:29:16
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@k...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > i trzeba podpisac umowe wiec czym to sie rozni poza
    > nazwa od izzy w mB albo subkonta w Inteligo?

    "Prawdziwe" prepaid w UK:

    http://www.moneysupermarket.com/prepaidcards/CardsRe
    sults.asp?feature=Prepaid&Type=CreditCard

    k.

  • 16. Data: 2008-05-15 20:44:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

> [...]
    > wprowadzane jako CP cardholder present? to ze sprzedawca uzywa tego
    > samego terminala, nie znaczy ze obie transakcje wprowadzane sa

    Teoretycznie nie powinno tak byc, ale bardzo czesto jest. Zwlaszcza
    w przypadku malych sklepow, np. specjalistycznych, sprzedajacych w
    rozny sposob, nie tylko przez siec (glownie nie przez siec).

    Wszyscy o tym wiedza i nie robia z tego problemu, sklep nieco wiecej
    ryzykuje ale w danej branzy to moze nie byc zadnym problemem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2008-05-17 10:02:01
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Nigeria, własnie cos tam tanio kupił ;-)))
    > JaC

    Chyba miałeś rację.

    PS. Odpowiadaj POD tekstem.

  • 18. Data: 2008-05-17 10:52:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > PS. Odpowiadaj POD tekstem.

    Zapomnij. On jest niereformowalny beton.

  • 19. Data: 2008-05-17 10:56:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin wrote:

> [...]
    > i trzeba podpisac umowe wiec czym to sie rozni poza
    > nazwa od izzy w mB albo subkonta w Inteligo?

    http://www.greendotonline.com

    w zasadzie większość banków oferuje coś takiego, ale nie w Polsce

  • 20. Data: 2008-05-17 10:57:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Patrycja wrote:
    > Czy mozna innej osobie mieszkajacej zagranica uzyczyc karty debetowej
    > czy bylo by to nielegalne?Jezeli nielegalne jaka kara za to grozi? Bylby
    > to najtanszy sposob przekazywania pieniedzy zagranice tylko czy to jest
    > legalne?

    Nie ma problemu, z tym, że to i tak ty odpowiadasz głową (czytaj swoją
    kasą) jak gdzieś się pojawi przekręt.