    From: "kashmiri" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Udostepnienie karty debetowej
    Date: Tue, 13 May 2008 20:34:42 +0100

    Użytkownik "Patrycja" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4828e81d$0$6780$9b4e6d93@newsspool2.arcor-onlin
    e.net...
    > Dodam ze chodzi o to zeby komus w ten sposob miesiecznie przesylac pewna
    > sumke na inny kontynent ,taka pomoc dla biednej rodziny na umozliwienie
    > dzieciom nauki itp.ceny za przesylke np. prze Western Union sa niemale
    > wiec szukam tanszej mozliosci wysylania.Zamiast oplacac WU lepiej wiecej
    > przekazac tym osobom.

    Piękny pomysł.

    I. Western Union jest drogi, powstały więc firmy konkurencyjne:

    1. iKobo (www.ikobo.com) - przesyłają odbiorcy (pocztą kurierską) kartę
    debetową Visa Electron, którą możesz ładować.
    2. Xoom - odbiór pieniędzy również poprzez w postaci gotówki albo przekazu
    pocztowego.
    3. PayPal - w niektórych krajach, również tych egzotycznych, możliwa jest
    wypłata na konto bankowe albo na kartę.

    II. Międzynarodowe przelewy bankowe wcale nie muszą być drogie; np. w
    Citibanku są darmowe do wszystkich innych "Citibanków" na świecie. Pytanie,
    czy odbiorca może/chce mieć konto w banku.

    III. Przekazanie karty do własnego konta to też niezły pomysł. Następujące
    obawy przychodzą mi do głowy:

    1. Możliwość przekrętów na transakcjach (niekoniecznie przez tę rodzinę -
    ktoś im przecież może kartę ukraść albo zeskimować).
    Dobrze więc, że karta będzie podłączona do oddzielnego rachunku. Koniecznie
    też trzeba tę osobę uczulić na przekręty (kopiowanie kart, podglądanie PIN-u
    itd.)

    2. Mechanizm bezpieczeństwa banku: nie możesz być w dwóch krajach na raz,
    więc w przypadku transkacji zbliżonych czasowo jedna z tych kart zostanie
    automatycznie zablokowana (i pewnie połknięta przez bankomat).
    Lepiej więć w takim przypadku wystąpić o kartę dodatkową do konta na inne
    nazwisko. Zazwyczaj taka karta może być na dowolne nazwisko - nawet Napoleon
    Bonaparte. ZTCW, banku również nie interesuje, gdzie ta osoba mieszka czy
    aktualnie przebywa.

    Koledzy na grupie podpowiedzieli już kilka banków, ja ze swej strony dorzucę
    karty kredytowe przedpłacone Citibank (opcja wygląda ciekawie, jednak nie
    interesowałem się szczegółami).

    IV. Wrzuć w google "cheapest money transfers to XXXX [nazwa kraju]" - mogą
    pojawić się ciekawe rozwiązania, specyficzne tylko dla danego kraju.

    W ogóle to - podasz, o jaki kraj chodzi? Może coś doradzę.

    Pzdr.
    k.