eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2018-11-23 11:45:44
    Temat: Kolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Mam taki przypadek. Zainteresowany lokatą bankową przez Internet w
    banku, którego nazwy na razie nie wymienię, zacząłem wypełniać
    wniosek o założenie. Wypełniłem i zaznaczyłem (wczoraj, po
    południu) wszystko, czego domagał się bak na pierwszej stronie
    formularza, w tym zgody z WYJĄTKIEM:
    - zgody na marketing elektroniczny
    - zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych
    - zgody na oferowanie produktów podmiotów powiązanych
    - zgody na marketing telefoniczny
    Natomiast pierwsza strona wniosku zawiera imię, nazwisko, telefon,
    e-mail, kończy się zaś przyciskiem "Dalej" - nie wyrażającym woli
    złożenia wniosku, a tylko wolę kontynuacji jego wypełniania...
    Ponieważ na następnej stronie w zestawie dalszych danych,
    wymaganych do złożenia wniosku, na pierwszy rzut oka brakowało
    tylko numeru butów i kołnierzyka, przerwałem zabawę (niekoniecznie
    decydując, że tego nie zrobię, ale po prostu nie miałem tyle czasu).
    A już dzisiaj w południe dzwoni Pani, wita mnie jak znajomego i
    mówi, że to w sprawie lokaty, którą jak wiedzą jestem
    zainteresowany...

    Zatem (a) na pewno zbierają dane z pierwszej strony, (b) mogą też
    zbierać dane z drugiej i przed zatwierdzeniem rejestrować je
    (ajax...) a wszystko to na pierwszy rzut oka nielegalnie, bo ani
    nie jestem klientem (byłem do maja 2013 - lokaty), ani nie
    złożyłem wniosku.

    UODO (infolinia) sugeruje zgłoszenie sprawy na policji
    (podejrzenie o popełnienie przestępstwa z art. 107 ustawy o RODO)
    i zgłoszenie do KNF (elektroniczne przez EPUAP).
    Co wy o tym sądzicie?
    Pytanie o tyle zasadne, że wniosek do UODO wymaga, aby "Składający
    skargę w pierwszej kolejności powinien zwrócić się do
    administratora w celu realizacji swoich uprawnień."
    A wg procedury banku mogę to zrobić tylko za pośrednictwem
    infolinii, lub pisemnie, co oznacza, że Idea będzie przez miesiąc
    zwlekać a potem kręcić na wszystkie możliwe sposoby.

    Z drugiej strony jestem klientem Lions Bank, więc może jednak Idea
    Banku też ;-)
    No i lokata niezła, więc może jednak założę.
    Choć chciałoby się czasem złapać za rękę i przyszpilić bank za
    zorganizowane, instytucjonalne wyłudzanie danych osobowych...

    witrak()


  • 2. Data: 2018-11-23 11:52:08
    Temat: Re: Kolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hehe, miałeś nie wymieniać, a się w końcu wygadałeś.
    Zresztą strzał kulą w płot, bo lion's to to samo co idea - po prostu oddział pod inną
    marką, ale umowę masz z ideą.
    Chyba że w lion's też masz sprzeciwy - wtedy dawaj dalej.


  • 3. Data: 2018-11-23 12:36:01
    Temat: Re: Kolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witrak()" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pt8loq$ocd$...@s...cyf-kr.edu.pl...
    >Mam taki przypadek. Zainteresowany lokatą bankową przez Internet w
    >banku, którego nazwy na razie nie wymienię, zacząłem wypełniać
    >wniosek o założenie. Wypełniłem i zaznaczyłem (wczoraj, po południu)
    >wszystko, czego domagał się bak na pierwszej stronie formularza, w
    >tym zgody z WYJĄTKIEM:
    >- zgody na marketing elektroniczny
    >- zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych
    >- zgody na oferowanie produktów podmiotów powiązanych
    >- zgody na marketing telefoniczny
    >Natomiast pierwsza strona wniosku zawiera imię, nazwisko, telefon,
    >e-mail, kończy się zaś przyciskiem "Dalej" - nie wyrażającym woli
    >złożenia wniosku, a tylko wolę kontynuacji jego wypełniania...

    A to wyraznie napisane ?
    Bo mozna to roznie rozumiec :-)

    >Ponieważ na następnej stronie w zestawie dalszych danych, wymaganych
    >do złożenia wniosku, na pierwszy rzut oka brakowało tylko numeru
    >butów i kołnierzyka, przerwałem zabawę (niekoniecznie decydując, że
    >tego nie zrobię, ale po prostu nie miałem tyle czasu).
    >A już dzisiaj w południe dzwoni Pani, wita mnie jak znajomego i mówi,
    >że to w sprawie lokaty, którą jak wiedzą jestem zainteresowany...

    >UODO (infolinia) sugeruje zgłoszenie sprawy na policji (podejrzenie o
    >popełnienie przestępstwa z art. 107 ustawy o RODO)

    O RODO czy ODO ?

    W RODO to wyraznie napisane, ze cel marketingowy jest interesem
    prawnym i jako taki nie wymaga zadnej zgody :-)


    J.


  • 4. Data: 2018-11-23 12:47:18
    Temat: Re: Kolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-11-23 o 11:45, witrak() pisze:
    > Mam taki przypadek.
    ...
    > zaznaczyłem (wczoraj, po południu) wszystko,
    > czego domagał się bak na pierwszej stronie formularza, w tym zgody
    ...
    > Zatem (a) na pewno zbierają dane z pierwszej strony, (b) mogą też
    > zbierać dane z drugiej i przed zatwierdzeniem rejestrować je (ajax...) a
    > wszystko to na pierwszy rzut oka nielegalnie, bo ani nie jestem klientem
    > (byłem do maja 2013 - lokaty), ani nie złożyłem wniosku.
    >

    Nie rozumiem,
    zaznaczyłeś zgody niemarketingowe (zapewne w celu świadczenia usługi) i
    burzysz się, że wniosek idzie dalej???


    --
    Pete


  • 5. Data: 2018-11-23 12:59:42
    Temat: Trickster bank [było: Kolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych]
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Historia ma dalszy ciąg, choć nie o kolekcjonerach (chociaż?...).

    Kiedyś rozstałem się z Idea Bankiem, bo oszukiwali i byli
    upierdliwi (lokata założona następnego dnia po wpływie kasy,
    zwrócona dzień po zapadnięciu, rozwiązanie umowy pismem nie
    przeszło itp.).
    No więc złożyłem wniosek - chciałem być beztroski - i zaczęło się:
    - Strona informuje, że wysłali maila z informacją i danymi
    logowania, a w poczcie nic
    - po jakimś czasie dzwonię i dowiaduję się, że pewnie dlatego, że
    mam dostęp elektroniczny, bo przecież miałem lokaty
    - Mówię: to było więcej niż pięć lat temu, więc powinni byli
    skasować, skoro rozwiązałem umowę o konto.
    - Słyszę: Ale nie konto tylko dostęp elektroniczny. Czy rozwiązał
    Pan umowę o dostęp elektroniczny? Nie? To go Pan ma.
    - Mówię: Niemożliwe. Rozwiązywałem umowę o konto a nigdy nie
    dostałem żadnej oddzielnej umowy o dostęp elektroniczny.
    - Słyszę: Na pewno w regulaminie jest. Ale mogę Panu dane
    dostępowe ponownie udostępnić.
    - (tu seria pytań identyfikująco-weryfikujących).
    - słyszę: Ma Pan zablokowany dostęp telefoniczny. Nie mogę
    przywrócić dostępu elektronicznego ani powiedzieć dlaczego nie ma
    Pan postępu telefonicznego. PROSZĘ PRZYJŚĆ DO ODDZIAŁU.

    To już raz brałem. Dlatego nie chciałem mieć do czynienia z tym
    bankiem.
    Niech ich cholera, znowu nabrałem się na ich trick...

    witrak()





  • 6. Data: 2018-11-23 18:02:57
    Temat: Re: Trickster bank [było: Kolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych]
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2018-11-23 12:59, witrak() wrote:
    > Historia ma dalszy ciąg, choć nie o kolekcjonerach (chociaż?...).
    >
    Więcej, dalszy ciąg ma ciąg dalszy.

    Poszedłem do oddziału. Powiedziałem, że na infolinii objaśniono mi
    przyczynę dla której nie dostałem maila potwierdzającego wniosek o
    lokatę Beztroską w poniższy sposób.

    > - słyszę: Ma Pan zablokowany dostęp telefoniczny. Nie mogę
    > przywrócić dostępu elektronicznego ani powiedzieć dlaczego nie ma
    > Pan postępu telefonicznego. PROSZĘ PRZYJŚĆ DO ODDZIAŁU.

    I dowiedziałem się, że nieprawda. Nie mam dostępu bo nie mam konta
    dostępu elektronicznego. Ale byłem przy okazji lokat z lat
    2011-2013 zarejestrowany w banku (i bank ma w nosie usuwanie
    danych klientów po 5 latach - trzymać będzie i 20 lat) a z faktu,
    że nie miałem dostępu elektronicznego (a faktycznie nie miałem, co
    sprawdziłem - nie mogłem się zalogować) nie wynikało, że miałem
    prawo rejestrować wniosek jak ktoś nieznany bankowi.
    A ponieważ tak zrobiłem, więc zarejestrowałem się (system mnie
    zarejestrował...) *ponownie* i przez to w Idei jestem podwójny
    (sic!). A to oznacza, że mój wniosek nie będzie załatwiony. Nigdy.

    Przed chwilą - mimo, że poprzednia infolinka powiedziała mi, że
    mogę złożyć reklamację telefonicznie - dowiedziałem się, ze
    reklamacji złożyć telefonicznie nie mogę.

    Podejrzewam, że historia będzie miała kolejny ciąg dalszy...


    witrak()


  • 7. Data: 2018-11-23 18:32:17
    Temat: Re: Trickster bank [było: Kolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych]
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2018-11-23 18:02, witrak() wrote:> On 2018-11-23 12:59,
    witrak() wrote:
    Zadzwoniłem ponownie tym razem z zablokowaniem identyfikacji numeru.

    > Przed chwilą - mimo, że poprzednia infolinka powiedziała mi, że
    > mogę złożyć reklamację telefonicznie - dowiedziałem się, ze
    > reklamacji złożyć telefonicznie nie mogę.
    >

    Tym razem inna infolinka powiedziała, że owszem, mogę złożyć
    reklamację, nawet telefonicznie. Nie czekałem już aż sprawdzi,
    znajdzie notatkę od poprzedniczek z call center i poprzednika z
    oddziału i powie, że jednak "niedasię".

    Myślałem, że przejadę się do LionsBanku, gdzie można założyć tę
    samą lokatę, tyle że tylko na miejscu.

    (A do Idei zwrócę się tylko z żądaniem ujawnienia posiadanych
    moich danych osobowych i ich usunięcia.)

    Ale w LionsBanku już jej nie ma - była do dzisiaj...

    witrak()


  • 8. Data: 2018-11-25 12:44:28
    Temat: Re: Kolekcjonowanie i nielegalne wykorzystywanie danych osobowych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-11-18 o 12:47, Pete pisze:

    >> Mam taki przypadek.
    > ...
    >> zaznaczyłem (wczoraj, po południu) wszystko, czego domagał się bak na
    >> pierwszej stronie formularza, w tym zgody
    > ...
    >> Zatem (a) na pewno zbierają dane z pierwszej strony, (b) mogą też
    >> zbierać dane z drugiej i przed zatwierdzeniem rejestrować je (ajax...)
    >> a wszystko to na pierwszy rzut oka nielegalnie, bo ani nie jestem
    >> klientem (byłem do maja 2013 - lokaty), ani nie złożyłem wniosku.
    > Nie rozumiem,
    > zaznaczyłeś zgody niemarketingowe (zapewne w celu świadczenia usługi) i
    > burzysz się, że wniosek idzie dalej???

    Odnoszę wrażenie, że akurat tego wniosku właśnie nie złożył, tylko
    zaczął wypełniać. To jakby trochę coś innego.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1