  • 31. Data: 2021-06-06 14:31:30
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-06-06 o 13:53, Kamil Jońca pisze:

    > Osobiście sądzę, że powinna być instytucja "adresu do doręczeń". Taki
    > adres każdy mógłby sobie oficjalnie zarejestrować. Mógłby to być adres
    > domowy, pracy, rodziców, kochanki, czy skrytka - wszystko
    > jedno. I wysłanie przesyłki tylko pod ten adres byłoby skuteczne.

    Skuteczne wysłanie czy doręczenie?
    Bo co to zmienia w kwestii doręczeń?
    Bardziej w kwestii samego unikania odebrania powinno sie
    coś wymyślić - na razie jest znana z podwórka
    zasada: "trzy rogi karny" ale czy to najlepsze?

  • 32. Data: 2021-06-06 15:03:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Skuteczne wysłanie czy doręczenie?
    Doręczenie.
    > Bo co to zmienia w kwestii doręczeń?

    1. podając taki adres deklarujesz, ze będziesz z niego odbierał (+ dla wierzyciela)
    2. zakładając, że miałby "termin ważności" można by uniknąć wysłania
    wezwań na 'adres z umowy', tej która została wypowiedziana 3 lata temu
    (unika się sytuacji, gdy o pozwie dowiadujesz się przy zajęciu)
    3. tak jak powiedziałem, nie musi to być adres zamieszkania - tylko ten
    gdzie ci wygodniej odbierać .

    > Bardziej w kwestii samego unikania odebrania powinno sie
    > coś wymyślić - na razie jest znana z podwórka
    > zasada: "trzy rogi karny" ale czy to najlepsze?

    Zaproponuj coś, to skrytykujemy :)

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 33. Data: 2021-06-06 18:55:51
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-06-06, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie zgodzę się. Likwidacja obecnej "fikcji doręczenia"
    > spowoduje bardzo szybko wysyp cwaniaczków co to będą unikali odbierania
    > listów.

    Piszecie o tej fikcji zlikwidowanej 21 sierpnia 2019, czy o czymś nowym?
    https://iurator.com/nowelizacja-k-p-c-likwidacja-fik
    cji-doreczenia/

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 34. Data: 2021-06-06 21:50:05
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Piszecie o tej fikcji zlikwidowanej 21 sierpnia 2019, czy o czymś nowym?

    Tak, coś mi się majaczyło, że to było zmieniane, nie wiedziałem tylkko
    że aż tak :/
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 35. Data: 2021-06-07 02:34:38
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 6 czerwca 2021 o 06:55:02 UTC-5 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > domowy, pracy, rodziców, kochanki, czy skrytka - wszystko
    > jedno. I wysłanie przesyłki tylko pod ten adres byłoby skuteczne.

    Taaaa, myslenie zyczeniowe.

    Jak wladza ma interes do obywatela to niech go znajdzie. Aktualnie jest calkiem ok.
    Bo ty uwazasz ze cwaniaki nie beda odbierac i zostana krolami zycia za cudza kase a
    ja uwazam ze jak ktos jest w spitalu, sanatorium, na wyjezdzie zagranicznym, nie
    odbierze takiej przesylki i obudzi sie z problemem ktoremu sam sie nie przyczynil.

    Bo bankom i sadom jest tak wygodnie, niech sie swiat wokolo nich kreci.
    Tylko jakims cudem co chwila komus czegos nie dostarczono a potem komornik od kopa
    tego nieszczesnika znalazl.

    Jak bank ma problem to niech lepiej robi swoja robote i bylekomu kasy nie pozycza.
    Nie widze powodu aby niewinny musial miec jakiekolwiek problemy bo bank ma w dupie
    komu kase daje. Nie jest to problemem spoleczenstwa ze ktos biznesu nie ogarnia.

    Od biedy moge sie zgodzic ze taka skrytka, email jak piszesz sluzy do informowania
    obywatela ale nie do utrwalania decyzji.

    A rozwiazanie jest tutaj proste: Nie pozyczac pieniedzy oszustom. To problem bankow.

  • 36. Data: 2021-06-07 06:15:31
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    ptoki <s...@g...com> writes:

    [...]
    > Bo bankom i sadom jest tak wygodnie, niech sie swiat wokolo nich kreci.

    Oczywiście, to że wierzycielem może być taki zwykły człowiek jak ja czy
    Ty, to przekracza Twoją wyobraźnię?

    > Tylko jakims cudem co chwila komus czegos nie dostarczono a potem
    > komornik od kopa tego nieszczesnika znalazl.
    1. Nie tak, od kopa.
    2. jak już zostało to wspomniane - zostało to zmienione.

> [...]
    > problemy bo bank ma w dupie komu kase daje. Nie jest to problemem
    > spoleczenstwa ze ktos biznesu nie ogarnia.

    Ale jest, że nie można własnych pieniędzy odzyskać.

> [...]
    obywatela ale nie do utrwalania decyzji.

    > A rozwiazanie jest tutaj proste: Nie pozyczac pieniedzy oszustom. To

    I wszystkich tych którzy udzielają odroczonej płatości.

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 37. Data: 2021-06-07 11:15:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Jun 2021 17:42:27 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Oczywiście, bo to nie Ty wziąłeś kredyt. Jaki ważny interes mają w
    > przetwarzaniu danych osoby, która nigdy nie była i nie jest ich
    > klientem.

    Ale to wiadomo, jak sie wyjasni :-)

    > Składasz zawiadomienie o posłużeniu się Twoimi danymi i po
    > umorzeniu z uwagi na niewykrycie sprawcy żądasz zaprzestania
    > przetwarzania Twoich danych.

    I koledzy tak szybko umorza? No moze i tak, w miesiac czy dwa, nic nie
    robiac - ale przynajmniej bedzie bat na bankstera :-)

    > niech sobie przetwarzają dane osoby, która
    > wzięła u nich kredyt.

    Ten tego ... ale oni przetwarzaja dane osoby, ktora wziela u nich
    kredyt. Dane nieprawdziwe, ale takie ta osoba podala :-)

    >Bo nikt nie wie, gdzie i kiedy owe dane wykorzystają.

    A to nie zadanie policji?

    J.

  • 38. Data: 2021-06-07 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Teoretycznie do tego obecnie sprowadza się adres zameldowania.
    > Problemem pozostają jakieś dłuższe niepobyty pod takim adresem. Bo
    > jak wpadniesz pod samochód i będziesz leżeć w szpitalu, to trudno
    > na szpital zmieniać adres. Wydaje mi się, że wskazywanie adresu
    > email, czy numeru telefonu (doręczenie SMS z powiadomieniem) mogło
    > by być niezłym rozwiązaniem.

    A nie mozna przez epuap zarzyczyc sobie aby kazda korespondencja szła
    elektronicznie?
    I na te okolicznosc dostawać ze skrzynki epuap powiadomienia smsem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 39. Data: 2021-06-07 21:58:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Nie zgodzę się. Likwidacja obecnej "fikcji doręczenia"
    > spowoduje bardzo szybko wysyp cwaniaczków co to będą unikali odbierania
    > listów.

    No to co z tego? Komu ma zależeć na doręczeniu - może adresatowi, który
    nic o liście nie może wiedzieć?
    Jakoś "windykatorzy" nie mają problemu z dotarciem do swoich "klientów"
    - dlaczego państwo ma być zawsze uprzywilejowane?
    Komornikowi też nie przeszkadzają takie uniki.

    W tej chwili mamy wysyp cwaniaczków, którzy wysyłają listy wiedząc, że
    adresat nie ma możliwości ich odebrać (albo po prostu tak, by nie miał
    takiej możliwości) - to jest może lepiej?

    To jest stary, komunistyczny relikt, w którym obywatel miał być
    petentem^H^H^H^H^H^H^H^Hniczym w stosunku do "władzy" (będącej po prostu
    właścicielem reszty społeczeństwa) - dowód na to, że jedną (?) nogą
    wciąż tkwimy w komunizmie.

> [...]
    > domowy, pracy, rodziców, kochanki, czy skrytka - wszystko
    > jedno. I wysłanie przesyłki tylko pod ten adres byłoby skuteczne.

    Wszystko fajnie - tylko jak chciałbyś udowodnić, że ktoś skutecznie
    odebrał taką przesyłkę. Tzn. nie twierdzę, że to niemożliwe - ale które
    rozwiązanie proponujesz?
    Weź także pod uwagę możliwość wyjazdu np. na wakacje (3 tygodnie urlopu
    to nic nadzwyczajnego, prawo mówi o pół roku). Trzeba chyba zauważyć, że
    jeśli ktoś jest na wakacjach, to przypuszczalnie nie jest w stanie
    zapoznać się skutecznie z korespondencją.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 40. Data: 2021-06-07 22:04:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > 1. podając taki adres deklarujesz, ze będziesz z niego odbierał (+ dla
    > wierzyciela)

    Ale kiedy? Problem jest m.in. w tym, że w życiu można mieć nawet dość
    długie okresy, w których nie da się odbierać przesyłek. Fizycznie się
    nie da. Dlaczego ktoś, kto tylko wie o takiej sytuacji, ma mieć (tak jak
    obecnie) możliwość pozbawienia takiej osoby np. wszelkiego majątku, oraz
    np. zaciągania w jej imieniu dowolnych zobowiązań? Bo do tego to się
    sprowadza.
    --
    Krzysztof Hałasa