  • 1. Data: 2021-06-01 10:51:02
    Temat: Milek daje 50 zeta - za friko ?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Dla posiadaczy KK Gold pojawia się info ze po zaakceptowaniu aneksu do
    umowy, Milek daje kupon na 50 zeta do allegro

    - wiec ja się pytam, ile na tym można stracić ? :D

    Pozdro

  • 2. Data: 2021-06-01 11:05:50
    Temat: Re: Milek daje 50 zeta - za friko ?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 10:51:03 UTC+2 Waldek napisał(a):
    > Dla posiadaczy KK Gold pojawia się info ze po zaakceptowaniu aneksu do
    > umowy, Milek daje kupon na 50 zeta do allegro
    >
    > - wiec ja się pytam, ile na tym można stracić ? :D

    "A co na osiach?" - tzn. co w aneksie?
    Coś jakiś czas temu było o tym, o impresji chyba - echh, pamięć już nie ta (np. nie
    pamiętałem, jak w ruskiej bajce smok-smoczyszcze przyczepiał sobie odcięte przez
    Iwana głowy i w jaki sposób Iwan w końcu to ukrócił - a synek pamiętał i nawet się
    prawie obraził, że wziąłem książkę, żeby sprawdzić ;).

    Ale to w sumie nic nowego, od citka dostawałem już kupony po 50zł - do ikei (karta
    podarunkowa przyszła w liście ;) i do biedronka - za podniesienie limitu (więc i
    aneks pewnie był, choć kto ich wie, nic nie przysyłali, a taki santander po każdym
    podniesieniu czy obniżeniu limitu przysyła - choć nie, citi też kiedyś przysyłał na
    pewno, ale potem chyba przestali), który i tak po miesiącu obniżałem.

  • 3. Data: 2021-06-01 16:02:21
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 03:51:03 UTC-5 Waldek napisał(a):
    > Dla posiadaczy KK Gold pojawia się info ze po zaakceptowaniu aneksu do
    > umowy, Milek daje kupon na 50 zeta do allegro
    >
    > - wiec ja się pytam, ile na tym można stracić ? :D

    Ile teraz jest oplaty za transakcje KK?
    2%? 2,5%?

    To jest z grubsza 1/10 PIT jaki sie placi.
    Ile wraca? 1% w sumie?

    Pytam z ciekawosci. Sam mam niby 1/2/4% cashbacku ale z zasady nie podoba mi sie taki
    pasozyt co na gospodarce siedzi i se ja prywatnie opodatkowuje.

  • 4. Data: 2021-06-01 16:17:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 16:02:22 UTC+2 ptoki napisał(a):

> [...]
    taki pasozyt co na gospodarce siedzi i se ja prywatnie opodatkowuje.

    W UE bank dostaje IF za kretynówkę 0,3%, za debetówkę 0,2%.
    Ogólnie można mieć terminal za opłatę za przyjmowanie transakcji rzędu 0,59% (plus
    chyba stały abo miesięczny, ale to jest jakieś 40zł). Obsługa gotówki może drożej
    kosztować.
    Poza UE pojęcia nie mam, zapewne (nomen omen) wolna amerykanka ;>

    W PL za to mamy piękny przykład interwencjonizmu państwowego - jak sam płacisz, to
    dostajesz faktury na opłaty rzędu 0,59%. Ale jak masz terminal "na rok za darmo" z
    piso-pomysłu pt. "polska bezgotówkowa", to dostajesz faktury na dużo większe sumy,
    sporo ponad 1% - tylko że te faktury przesyłasz państwu i państwo je płaci.
    Seryjnie, można sobie porównać cenniki dla "zwykłego" terminala i tego z "polska
    bezgotówkowa" np. w mBąku (bo tylko tam potrafię taki cennik znaleźć).

  • 5. Data: 2021-06-01 16:34:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Jun 2021 02:05:50 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > "A co na osiach?" - tzn. co w aneksie?

    Zmiana metody obliczania oprocentowania?
    Czyli 7% zamiast 2% ? :-)

    Ale przy terminowej splacie - bez znaczenia.

    J.

  • 6. Data: 2021-06-01 18:19:48
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    bezgotówkowa" np. w mBąku (bo tylko tam potrafię taki cennik znaleźć).

    czy ww. było aż tak złe? skorzystałem, dostałem terminal (na zawsze) i
    rok bez kosztów, jak się promocja skończyła to odpuściłem temat, ale
    przecież mógłbym zmienić operatora

    dla tych, którzy chcieli potestować i zobaczyć jak to jest raczej dobre

    nie wiem czy jak ktoś chciał podpisać umowę na zasadach całkowicie
    komercyjnych to mógł na taki test liczyć?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 7. Data: 2021-06-02 09:47:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 1 czerwca 2021 o 18:19:52 UTC+2 Robert_DF napisał(a):
> [...]
    > >
    > czy ww. było aż tak złe? skorzystałem, dostałem terminal (na zawsze) i
    > rok bez kosztów, jak się promocja skończyła to odpuściłem temat, ale

    Tzn. masz terminal, ale nie masz możliwości przyjmowania na nim transakcji?
    Czy dalej przyjmujesz, ale już sam płacisz?

    > dla tych, którzy chcieli potestować i zobaczyć jak to jest raczej dobre
    >
    > nie wiem czy jak ktoś chciał podpisać umowę na zasadach całkowicie
    > komercyjnych to mógł na taki test liczyć?

    Ja nie krytykuję pomysłu, tylko realizację.
    I nie w tym, że ludzie dostają terminale na test - tylko w tym, że piso-państwo daje
    się na tym operatorom rżnąć.
    Pewnie towarzystwo od tego "programu" dostaje od tego pod stołem działkę - a
    pieniądze państwowe, czyli niby niczyje, więc się na nich można uwłaszczyć.
    Nie mam nic przeciwko temu, żeby finansować rok pracy terminala - ale po stawkach
    rynkowych, a nie 3 razy wyższych. Bo to ja za to m.in. płacę.

  • 8. Data: 2021-06-02 09:59:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Jun 2021 00:47:25 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    bezgotówkowa" np. w mBąku (bo tylko tam potrafię taki cennik znaleźć).
    [...]
    > Ja nie krytykuję pomysłu, tylko realizację.
    > I nie w tym, że ludzie dostają terminale na test - tylko w tym, że piso-państwo
    daje się na tym operatorom rżnąć.

    Napisz do Banasia :-)

    > Pewnie towarzystwo od tego "programu" dostaje od tego pod stołem
    > działkę - a pieniądze państwowe, czyli niby niczyje, więc się na
    > nich można uwłaszczyć.

    troche watpie, bo to tak grubymi nicmi szyte.
    Ale kto na tym zarabia? Banki pewnie, w tym PKO BP, Pekao, Alior ...

    > Nie mam nic przeciwko temu, żeby finansować rok pracy terminala -
    > ale po stawkach rynkowych, a nie 3 razy wyższych. Bo to ja za to
    > m.in. płacę.

    Ale bardzo posrednio.
    Poza tym kto wie, czy finalnie nie bedziesz zarabial.
    Choc ... jak sklepikarze beda uczciwie placic podatki, to kto za to
    zaplaci ? :-P

    Gdzies tam jeszcze jedna sprawa ... skoro to taki klient, ktoremu do
    tej pory sie terminal nie oplacal ... to teraz moze bankowi sie nie
    oplaca za 0.59%?

    Chleb czesto kupuje w piekarni, ciekawe jak wygladaja rzeczywiste
    koszty placenia karta tych 2.95 ...

    J.

  • 9. Data: 2021-06-02 12:30:17
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Tzn. masz terminal, ale nie masz możliwości przyjmowania na nim transakcji?
    > Czy dalej przyjmujesz, ale już sam płacisz?

    mam terminal, ale transakcji nie robię, leży sobie gdzieś w kartonie

> [...]
    > Nie mam nic przeciwko temu, żeby finansować rok pracy terminala - ale po stawkach
    rynkowych, a nie 3 razy wyższych. Bo to ja za to m.in. płacę.

    szczerze to nie wnikałem, kto w tym przypadku płaci za te "darmowe obiady"

    w każdym razie, termin był rok gratis, teraz pewnie interchange wiele
    wynosi, ale mam możliwość zmiany operatora jak znowu zechcę akceptować
    transakcje