  • 1. Data: 2021-05-31 14:46:26
    Temat: Odnowiona karta curve.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Przyszła - tym razem już z deutsche post, koperta zdecydowanie ładniejsza od
    standardowej z polskiego banku - ale już nie taka fajna jak z pierwszym curviszczem z
    royal mail.
    Widać curve przeniosło się dla UE do swojego niemieckiego banku - ale na karcie
    ciągle napis "issued by Wirecard Solutions Ltd." - choć to może jeszcze stary
    blankiet, bo ze stycznia 2020 (nawet logo mastercard jeszcze z podpisem).

    Karta tym razem płaska - w sumie dzięki temu ładniejszy awers, nie ma nawet nazwiska
    - no i sreberko na literkach nie będzie się ścierać.

    Ale najważniejsze to zmiana numeru karty.
    I możliwe, że trzeba uważać, bo wymyślili taki numer, że jak tylko dostaje się info
    o odnowieniu karty, to udostępniają w apce dodanie do google pay tej z nowym numerem.
    Żeby było śmieszniej, ta udostępniona karta ma taki sam (nowy) numer co wysyłany
    plastik, ale inną datę ważności oraz CVC2.
    Nie sprawdzałem, czy stara karta działała przed aktywacją nowej - niby piszą, że
    powinna, ale kto ich tam wie.

  • 2. Data: 2021-05-31 15:08:26
    Temat: Re: Odnowiona karta curve.
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-31, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Nie sprawdzałem, czy stara karta działała przed aktywacją
    > nowej - niby piszą, że powinna, ale kto ich tam wie.

    Ja zmieniałem na premium:
    - działała stara karta (ta zwykła)
    - działała karta wirtualna, dodana do Apple Pay

    A w momencie aktywacji nowej karty, powyższe obie przestały działać.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 3. Data: 2021-05-31 15:59:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 15:08:45 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    > - działała karta wirtualna, dodana do Apple Pay
    >
    > A w momencie aktywacji nowej karty, powyższe obie przestały działać.

    Czyli tak, jak być powinno.
    Po aktywacji nowej trzeba ją na nowo dodać do google/apple pay - bo zmienia się data
    ważności i CVC2.
    I tak samo zmienić dane karty podane w subskrypcjach, zapisane u sprzedawców itp.
    Mądre to czy głupie - trudno powiedzieć, w mBąku nie ma tego udziwnienia, a też można
    płacić przez otrzymaniem plastiku.

  • 4. Data: 2021-05-31 16:19:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]
    > - działała karta wirtualna, dodana do Apple Pay
    >
    > A w momencie aktywacji nowej karty, powyższe obie przestały działać.

    Jeszcze dopytam - ta karta "premium" miała inny numer niż "zwykła" (niezależnie od
    tego, czy przyczyną była zmiana "banku" z curve UK na curve DE czy też że w ogóle
    karty "premium" mają inne numery niż "zwykłe" - bo np. mają inny BIN)?

  • 5. Data: 2021-05-31 22:47:44
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-31, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > w ogóle karty "premium" mają inne numery niż "zwykłe" - bo np. mają inny BIN)?

    Miała inny, nowy numer. Wg tego: https://binlist.net/ - polski.
    Ta poprzednia, wydana w 2018, zwykła, też jest rozpoznawana jako polska.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2021-06-01 10:59:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 31 maja 2021 o 22:47:51 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    > Miała inny, nowy numer. Wg tego: https://binlist.net/ - polski.
    > Ta poprzednia, wydana w 2018, zwykła, też jest rozpoznawana jako polska.

    O, to jakie miałeś te stare i nowe BIN?
    I jaką datę ważności "zwykłej" karty?
    Bo moja pierwsza curve z datą ważności 06/21 miała 5375 9000 - podobno UK.
    Druga ma 5574 4426 - podobno PL.
    To może czas potestować, czy wyskoczy DCC - przy pierwszej mi się zdarzało.

    Przy okazji sprawdziłem sobie moje numery z N26 - i rzeczywiście pierwszą wydali mi
    słoweńską 5355 8494 - przez co nie mogłem dodać jej do google pay. Druga 5355 8460
    już PL.

  • 7. Data: 2021-06-01 16:58:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-06-01, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Druga ma 5574 4426 - podobno PL.
    > To może czas potestować, czy wyskoczy DCC - przy pierwszej mi się zdarzało.

    Heh, moja z datą ważności 07/21 była już polska. BIN 5375 9083.
    Zazdro, bo ja teraz nie mogę sobie Disney Plus odnawiać, revolut już ma
    BINy Polskie, Curve też, podobnie ZEN oraz Twisto.

    A karta binance jest "litewska" :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2021-06-02 09:19:05
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 01.06.2021 o 16:58, Wojciech Bancer pisze:

    > A karta binance jest "litewska" :)

    jak długo czekałeś na binance?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 9. Data: 2021-06-02 14:25:49
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-06-02, Robert_DF <r...@g...com> wrote:

    [...]

    > jak długo czekałeś na binance?

    Trochę ponad 2 tygodnie.
    Przy tej karcie warto zauważyć, że ma sztywne limity dzienne:

    - 290 EUR / dzień - ATM
    - 8700 EUR / dzień - transakcje

    Nie wiem czy nie można sobie powiększyć limitu wypłat podpinając pod
    curve, nie próbowałem jeszcze.

    Przydałby się jakiś fintech który przyjmuje wpłąty kartą, ale ma duże
    limity wypłat bez prowizji (Revolut w premium to chyba tylko
    3000 zł/m-c).

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 10. Data: 2021-06-04 09:50:04
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 02.06.2021 o 14:25, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2021-06-02, Robert_DF <r...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Trochę ponad 2 tygodnie.

    no to moja już dłużej jest w trasie, pobrali 0,5 BNB a karty brak i
    aktywować nie mogę

    > Przy tej karcie warto zauważyć, że ma sztywne limity dzienne:
    >
    > - 290 EUR / dzień - ATM
    > - 8700 EUR / dzień - transakcje

    jak dla mnie wystarczy, nie mam pomysłu co miałoby mnie kosztować w
    miesiącu więcej