  • 21. Data: 2016-05-06 18:42:35
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 6 maja 2016 10:00:35 UTC+2 użytkownik Vickol napisał:

    > Koleś Kaczynski cały czas jątrzy, spiskuje i podjudza, ostatnio 02 maja.

    Problem jest taki, ze druga strona uwaza ze to druga strona caly czas jatrzy i
    podjudza.

    Problem Polski: krajny brak zaufania do siebie nawzajem.
    Np: dyskusja w jednej ze stacji telewizyjnych po co KAczynskiemu wladza i wszystkie
    trzesa sie jak galareta ze pewnie do jakis niecnych celow.
    Bzdura.
    Pewnie jak wielu chce dzialac dobrze dla Polski (serio - sadza ze to celu wiekszosci
    politykow) a ze niekoniecznie taki polityk wie jak to dobrze zrobic i moze podejmowac
    glupie decyzje - to inna sprawa.

    Najgorzej jak taki polityk uzna, ze zagrozeniem dla kraju jest inny polityk, ten inny
    uzna, ze ten pierwszy - i mamy sytuacje jak obecnie.

    Oczywiscie zeby nie bylo zbyt dobrze to z kazdej strony ukrywaja sie czarne owce -
    ktore licza na zysk wlasny - ale te sa spytne i latwo sie nie ujawnia...

  • 22. Data: 2016-05-07 00:46:50
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" ngih2g$um8$1$P...@n...chmurka.net

    > Demokracja jak się kapnęła, że na to pozwala (i na inne rzeczy) to
    > wymyśliła samokontrolę i tę funkcję ma u nas spełniać TK. Jeśli TK
    > rozumie jaką pełni funkcję to rozumie też, że ma _obowiązek_
    > przeciwstawiać się próbom rozmontowania tej kontroli, bo
    > jest to pierwszy krok w kierunku dyktatury.

    Zaś omijanie (czy łamanie) prawa (omijanie ustawy o TK) jest krokiem
    w kierunku autokracji. :) Cwany autokrata nie łamie konstytucji swymi
    ustawami, lecz (jak DTusk) powoli i beznamiętnie wstawia wszędzie
    (choćby do TK) swojaków, aby pewnego dnia (po uzyskaniu stosownej
    większości i w parlamencie, i w TK, i w SN, i sądach powszechnych,
    i na ulicy, i w wojsku, i w policji, i różnych innych służbach
    mundurowych) wprowadzić swoje ,,prawa'''.

    Prawo jest proste -- TK opierać sie musi o parlamentarną ustawę o TK.
    Wprawdzie konstytucja nie nazywa po imieniu tejże ustawy, lecz nie ma
    inej ustway, do której kieruje konstytucja pasującej do kontekstu.

    -=-

    Art. 173. Sądy i Trybunały są władzą odrębną i niezależną od innych władz.

    Art. 176. Postępowanie sądowe jest co najmniej dwuinstancyjne.

    Art. 180. Sędziowie są nieusuwalni.
    Złożenie sędziego z urzędu, zawieszenie w urzędowaniu, przeniesienie
    do innej siedziby lub na inne stanowisko wbrew jego woli może nastąpić
    jedynie na mocy orzeczenia sądu i tylko w przypadkach określonych w ustawie.

    Art. 190. Orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego mają moc powszechnie obowiązującą
    i są ostateczne.

    Dwuinstancyjność ;) z art. 176.

    Art. 197. Organizację Trybunału Konstytucyjnego oraz tryb postępowania przed
    Trybunałem określa ustawa.

    Niby nie jest powiedziane, że to ustawa parlamentarna (może to ustawa zasadnicza,
    czyli konstytucja)
    ale IMO domyślnie trzeba uznać (i tak właśnie uznawano przez ćwierć wieku) że chodzi
    o parlamentarną
    ustawę o TK. Zatem TK sądząc tę właśnie ustawę, musi podporządkować się jej. Proste.,
    Coś na kształ:

    10 GOTO10.

    Albo (jak kto woli) 'szach i mat' ze strony dawnego prokuratora. :)
    BTW -- jak na razie tylko tego prokuratora darzę szacunkiem. :)
    [i Kowalskiego, ale zapewne Kowalski, gdy już obejmie władzę,
    straci mój szacunek, gdyż nie powiesi żadnego zbrodniarza na
    suchej gałęzi...]

    Jeśli jakakolwiek ustawa została podpisana przez prezydenta RP -- jest
    konstutucyjna, dopóki TK nie orzeknie sprzeczności tejże ustawy
    z konstytucją, zatem TK, sądząc ustawę o TK, musi podporządkować
    się ustawie, którą sądzi. Na tym polega właśnie rozdział władzy
    pomiędzy:

    - parlament (władzę ustawodawczą),
    - prezydenta (władzę wykonawczą)
    - i trybunał konstytucyjny (władzę sądowniczą)...

    Próba odrzucenia przez TK ustawy o TK jest zamachem stanu i złamaniem
    konstytucji. Jak dla mnie -- Rzeplińskiemu zostaje jedynie droga
    siłowego przejęcia władzy, ale akurat chyba Rzepliński nie jest
    przygotowany na takie coś. Wprawdzie Zachodowi jest potrzebny
    obłudny Rzepliński, ale jednocześnie temu Zachodowi jest także
    potrzebny Kaczyński, jako wiarygodny przeciwnik Putina.

    Mnie trapi coś innego. Rzeplińskiego docenił kto? Lech Kaczyński.
    Co wówczas, gdy Jarosław Kaczyński dokopie Rzeplińskiemu, lecz
    nie rozprawi się z sędziami, prokuratorami, komornikami itp.?
    Zostanę na tak zwanym lodzie!

    Kolejnym po Kaczyńskim pretendentem do tronu RP jest RPetru, ale ten
    raczej żyje z sędziami w zgodzie. Mogę zatem pogodzić się z sędziami
    (ale nie chcę) lub postawić na innego konia... Na jakiego?... Kto może
    ukarać sędziów za ich zbrodnie? Kowalski? Na razie nie widać lepszych
    kandydatów na hory[m]zoncie...

    Na razie obserwuję, ale chyba muszę pogodzić się z myślą o potrzebie
    moderacji ;) RPetru i akceleracji ;) Kowalskiego... Nawet nie znam
    imienia Kowalskiego? -- poznam je z netu. ;)

    Znam natomiast imię polskiego dziennikarza niezależnego, jakim jest Max Kolonko.
    Mariusz. ;) Ten człowiek uważa, iż w Polsce jest zbyt wielu parlamentarzystów
    (więcej niż w USA! -- skąd ów MMK nadaje) a sędziowie polscy niepotrzebnie są
    wybierani ,,na zawsze''. :) Ten człowiek być może nie zawsze mówi prawdę (co
    mu zarzuca jego swoisty konkurent, JGugała, dodając, że Kolonko nie jest dla
    niego partnerem czy konkurentem) lecz najwyraźniej ma dobre intencje. :) (co
    z tego, że MMK powiedział, iż szybkość światła w próżni to 300 tysięcy kilometrów
    na godzinę? -- toż nawet dzieci wiedzą o tym, że na sekundę...)

    Osobiście jestem przeciwnikiem państw narodowych -- wolę państwa korporacyjne.
    Zapewne niewielu znajdę sprzymierzeńców (na razie ZUS mnie wspomaga -- budząc
    silną nienawiść Polaków do państwa narodowego, rządzonego przez polityków, ale
    ZUS padnie -- nawet kroplówki, o których mamrotała Kopacz i o których teraz
    słychać coraz częściej i coraz głośniej, nie pomogą ZUSowi przetrwać, gdyż
    po porostu brakuje szmalu na te kroplówki, czyli na przemianę składek ZUSowych
    w powszechne podatki akceptowalne przez Polaków) ale może jednak Bóg pobłogosławi...

    Jak ZUS (de facto prywatna inicjatywa) paradoksalnie niszczy państwo narodowe,
    tak bankierzy czy RPetru mogą (także paradoksalnie) taki rodzaj państwa wspierać. :)
    Państwa takiego wspierać nie będą hipermarkety... Chyba że państwo zacznie te
    hipermarkety tulić do własnej piersi... ;) ...na co na razie nie zanosi się. :)

    -=-

    Polityk jest sprytny; sędzia -- bezczelny; programista czy nawet ogólnie
    informatyk -- mądry; fizyk -- pokorny; zaś przedsiębiorca jest pragmatyczny,
    czyli i mądry, i pokorny, i sprawiedliwy... Najgorszy jest w tym wszystkim
    (znów paradoksalnie!) bankier, drukujący finansowe poparcie sprytnym
    obłudnikom i bezczelnym okrutnikom... Ale czy bankier ma lepsze wyjście
    z trudnej sytuacji, którą zbudowali wszyscy pospołu?... Unieruchomienie
    drukarek może przynieść (przyniesie na pewno) więcej złego niż dobrego...

    -=-

    Tak czy siak -- Rzeplinski nie może stawiać się ponad prawem, czyli nie
    może odrzucać ustawy parlamentarnej, zanim TK nie wyda swego orzeczenia
    o niezgodności tejże ustawy z konstytucją... Ustawa mówi, ilu sędziów
    musi liczyć skład orzekający -- i prezes musi podporządkować się tej
    ustawie także wtedy, gdy sądzi właśnie tę ustawę...

    Ma to jednak już wartość jedynie histEryczną -- czas sprzyja JKaczyńskiemu,
    nie ARzeplińskiemu. Jeden po drugim [a raczej drugi po pierwszym?] sędziowie
    TK wybrani przez PO skończą swe kadencje i ustąpią sędziom wybranym przez PiS...

    Tedy, drogie siostry, nie marnujmy naszego czasu na rozważania o przegranej :)
    ARzeplinskiego, lecz rozmyślajmy o tym, jak nakłonić JKaczyńskiego do wieszania
    (na szubienicach) polskich zbrodniarzy skrywających się w togach?...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 23. Data: 2016-05-07 08:57:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 May 2016 09:42:35 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):
> [...]
    > Np: dyskusja w jednej ze stacji telewizyjnych po co KAczynskiemu
    > wladza i wszystkie trzesa sie jak galareta ze pewnie do jakis

    Czemu bzdura ?
    Pozyteczne cele moze zrealizowac w ramach zdobytego zakresu wladzy, a
    tu zobacz - Trybunal i Trybunal, mozna by rzec, ze nic innego nie
    robia, tylko z Trybunalem wojuja, w jakich pozytecznych celach im ten
    Trybunal przeszkadza ?

    Inna sprawa, ze wiele orzeczen tego Trybunalu bylo takich ... co
    najmniej dziwnych i naciaganych.

    > Pewnie jak wielu chce dzialac dobrze dla Polski (serio - sadza ze to
    > celu wiekszosci politykow) a ze niekoniecznie taki polityk wie jak

    Sprawdzic czy wiekszosc nie chce zarobic, sie ustawic, i wrecz dla
    samej wladzy - niektorzy to lubia.

    > to dobrze zrobic i moze podejmowac glupie decyzje - to inna sprawa.

    Ano - on "chce dobrze", ale niekoniecznie potrafi.
    A gdzies w tym jeszcze jest obywatel, ktory np nekoniecznie chce miec
    telefon na podsluchu, a przeciez to dobrze dla Polski, jak wladza
    bedzie mogla kazdego bandyte podsluchac bez zadnych ceregieli :-)

    > Najgorzej jak taki polityk uzna, ze zagrozeniem dla kraju jest inny
    > polityk, ten inny uzna, ze ten pierwszy - i mamy sytuacje jak
    > obecnie.

    To posluchaj PIS - przeciez im od dawna pol Polski przeszkadza.
    Choc musze przyznac, ze za poprzednich rzadow CBA skutecznie
    postraszylo lapownikow - policjant na drodze sie boi wziac, lekarz nie
    bierze - po co, ma drugi prywatny gabinet :-)

    J.

  • 24. Data: 2016-05-07 14:31:48
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/07/2016 07:46 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > jednocześnie temu Zachodowi jest także
    > potrzebny Kaczyński, jako wiarygodny przeciwnik Putina.

    Kaczyński przeciwnikiem Putina? Przecież PiS w najlepszym stylu
    realizuje politykę Putina (skłócić wszystkich ze wszystkimi, Polaków z
    Polakami, i z resztą Europy, poobrażać sąsiadów, zablokować możliwość
    podejmowania decyzji).

    Rosja cieszy się z tego, że Polska powraca na wschód Europy.

    Cytując komentatora rosyjskiego dziennika "Wiedomosti":

    reżim polski i rosyjski podobne są pod tym względem, że dążą do
    zakonserwowania obecnej sytuacji tak, aby władza maksymalnie
    długo pozostawała w jednych rękach. Ale jest i różnica.
    Władimir Putin, zaczynając od półśrodków, początkowo tworzył
    quasi-instytucje, równoległe do konstytucyjnych. A Jarosław
    Kaczyński po prostu przejmuje istniejące instytucje, nie
    pozbawiając ich legitymizacji, ale likwidując te ich
    pełnomocnictwa, które mogą przeszkodzić mu w zbudowaniu
    autorytarnego systemu politycznego".

    Już nie wspominając o tym, że najbliższym współpracownikiem PiS w
    Parlamencie Europejskim jest francuski Front Narodowy, który nie kryje
    się z tym, że jest finansowany przez rosyjski bank (?????? ??????
    ?????????? ???? z siedzibą w Moskwie).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 25. Data: 2016-05-07 14:44:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:ngj6t6$1vi$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > wieszania
    > (na szubienicach) polskich zbrodniarzy skrywających się w togach?...

    Jeśli uważasz sędziów za zbrodniarzy to rozumiem Twój punkt widzenia.
    Ja (być może naiwnie) zakładam, że to są ludzie mądrzy i sprawiedliwi i
    dlatego jestem za TK (tak jak chyba większość świata).
    Dla mnie jest jasne (i proste jak drut), że intencją zapisów konstytucyjnych
    (patrząc w całości, a nie wybiórczo) było aby TK kontrolował prawo. Autorzy
    po prostu nie przewidzieli wykorzystywania ustawy, która ma organizować
    pracę do jej dezorganizacji (lub blokowania). Nie mieściły im się w głowach
    takie chamskie zagrywki z jakimi mamy obecnie do czynienia.
    P.G.

  • 26. Data: 2016-05-07 14:47:07
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/07/2016 03:57 PM, J.F. wrote:

> [...]
    > Trybunal przeszkadza ?
    >
    > Inna sprawa, ze wiele orzeczen tego Trybunalu bylo takich ... co

    Żeby pozostać w ramach tematu grupy - na przykład to, że PiS zaskarżył
    do Trybunału objęcie systemu SKOK kontrolą KNF, a Trybunał to bezczelnie
    odrzucił?

    Gdyby nie Trybunał, to może jeszcze kilka miliardów udałoby się PiS
    ukraść ze SKOKów, a tak ukradli tylko z 5 mld zł...

    Z punktu widzenia PiS - orzeczenie to i dziwne i naciągane, więc zemsta
    na TK musi być.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 27. Data: 2016-05-07 14:55:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > tu zobacz - Trybunal i Trybunal, mozna by rzec, ze nic innego nie
    > robia, tylko z Trybunalem wojuja, w jakich pozytecznych celach im ten

    Jeśli za pożyteczny cel uznać (postulowane przeze mnie) zastąpienie ZUSu
    jednym komputerem i równą emeryturą to mogło by się okazać, że TK to
    zablokuje, bo wyjdzie im, że im ktoś więcej wpłacał to więcej mu się należy.
    A może 500+ też by wyszło sprzeczne bo dlaczego ja przez 20 lat musiałem
    łożyć na wykształcenie dzieci a teraz mam płacić na inne. Może to jest
    sprzeczne z jakąś sprawiedliwością zapisaną w Konstytucji.
    P.G.

  • 28. Data: 2016-05-07 15:16:17
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/07/2016 09:55 PM, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > łożyć na wykształcenie dzieci a teraz mam płacić na inne. Może to jest
    > sprzeczne z jakąś sprawiedliwością zapisaną w Konstytucji.

    Gdybanie. A co by było, gdyby babcia była dziadkiem.

    A może po prostu wystarczyłoby, żeby ustawy pisał kompetentny zespół,
    sprawdził je pod kątem zgodności z innymi ustawami i z konstytucją, ich
    projekty były do wcześniejszego wglądu / zgłaszania uwag, a głosowanie
    nad nimi odbywało się w dzień, a nie późną nocą?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 29. Data: 2016-05-07 16:29:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...example.com> napisał w
    wiadomości news:ngkpr2$8ul$1@gioia.aioe.org...

> [...]
    > projekty były do wcześniejszego wglądu / zgłaszania uwag, a głosowanie nad
    > nimi odbywało się w dzień, a nie późną nocą?

    Byłoby normalnie, ale przecież większość głosowała na nienormalność :).
    P.G.

  • 30. Data: 2016-05-07 18:53:31
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-05-07 o 08:57, J.F. pisze:
> [...]
    > telefon na podsluchu, a przeciez to dobrze dla Polski, jak wladza
    > bedzie mogla kazdego bandyte podsluchac bez zadnych ceregieli :-)

    Nie tylko bandytę i nie tylko wladza. Policjanciki na komisariacie też
    będą mogli podsluchiwać. Wszystkich, których będa mieli ochote
    podsłuchać. Teraz to robia po cichu, ale też podsłuchują.

    --
    animka