  • 11. Data: 2016-05-06 12:58:15
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 6 May 2016 11:36:28 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Umie pisać -- więc pisze!
    > Nie zazdrość bliźniemu łaski Bożej -- umiejętności pisania.

    Po namyśle muszę przyznać, że w przypadku akurat tego rządu podobna
    umiejętność nie jest wcale oczywistą oczywistością i Panu Ministrowi wypada
    pogratulować, co niniejszym czynię, choć i tak się o tym nie dowie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 12. Data: 2016-05-06 15:02:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" pjtpksiourel$.1qloize2er12l$....@4...net

    > Po namyśle muszę przyznać, że w przypadku akurat tego rządu podobna
    > umiejętność nie jest wcale oczywistą oczywistością i Panu Ministrowi wypada
    > pogratulować, co niniejszym czynię, choć i tak się o tym nie dowie.

    Dlaczego tego akurat? Weź choćby sędziego Rzeplińskiego:

    -- wie ów sędzia o tym, że każda ustawa podpisana przez prezydenta RP jest
    ustawą obowiązującą w RP (z zachowaniem stoswnego okresu ,,wakacyjnego'')
    -- wie ów sędzia o tym, że TK podlega konstytucji, która zawiera (niezbyt
    precyzyjny, ale jednak) zapis o podporządkowaniu TK ustawie o TK

    -- a jednak ów sędzia kwestionuje ustawę o TK w sposób inny niż ustawa o TK
    narzuca trybunałowi i twierdzi ów sędzia, że ustawa o TK jest ,,wyjątkowa'',
    choć akurat prawo nijak nie nazywa (i nie traktuje) ustawy o TK w ten (lub
    zanczeniowo podobny) sposób

    -=-

    -- Panie kierowco, czy widział pan znak STOP?
    -- Tak.
    -- Czy zastosował się pan do polecenia dawanego przez ten znak?
    -- Nie.
    -- Dlaczego?
    -- Bo to był znak wyjątkowy. ;)

    Na czym polegała rzekoma wyjątkowość tego akurat znaku? Na wielkości;
    kolorach; wysokości umieszczenia; wyjątkowości materiałów, z których
    wykonano ów znak?... Nie -- na tym tylko, że ten egzemplarz znaku
    stanął akurat na drodze tego kierowcy...

    -- ogólnie uznaję i szanuję wymowę znaku STOP
    -- nie uznaję wymowy znaku STOP ,,przemawiającego'' akurat do mnie

    Ogólnie, na co dzień nie kwestionuję prawa RP -- opartego o ustawy
    uchwalane przez parlament i podpisywane/sankcjonowane/utwierdzane
    przez prezydenta, ale akurat nie chcę podporządkować się tej
    ustawie, która dotyczy mojej osoby.

    Czyli respektuje prawo tylko do czasu, gdy to prawo jest dla mnie wygodne.
    Gdy prawo jakoś ogranicza moje dążenia -- nie chcę tego prawa.

    Każdy musi zatrzymać się widząc znak STOP skierowany do niego -- w
    szczególności
    musi zatrzymać się, aby mnie przepuścić, ale ja nie muszę stosować się do tego
    znaku, gdyż ten znak mi nie służy. :)

    Czyli -- prawo ma być jednakie dla każdego, ale tylko wówczas, gdy to prawo
    jest dla mnie korzystne; gdy prawo mi nie niesie korzyści, nie chcę prawa.

    -=-

    IMO umiejętność pisania (w wypadku Rzeplińskiego -- mówienia) niekoniecznie jest
    oczywista.

    Akurat nie wiem, jak z umiejętnością pisania u topickowego polityka... Może jego
    umiejętność pisania jest taka, jaką jest umiejętność grania w szachy osoby, która
    jedynie zna zasady poruszania się figur szachowych... -- nie wiem, bo nie czytam
    tego, co pisze ów Paweł Szałamacha. (nie wiem -- nie oznacza kwestionowania czy
    podważania; 'nie wiem' oznacza tutaj po prostu 'nie wiem')

    -=-

    IMO tak czy siak Polska siedzi historycznie i geograficznie pomiędzy:

    -- Turcją (islamem)
    -- Rosją (prawosławiem)
    -- Niemcami (tu problemem nie jest religia w sensie dosłownym;
    IMO Niemcy są silnym narodem; trochę podobnie jak Chińczycy)
    -- północną Europą (protestantyzmem)

    i tak czy siak polscy politycy rozdarci są (i będą, gdyż etniczna i religijna
    Polska jest drobinką) pomiędzy służbą tym lub innym narodom (bądź religiom;
    ogólniej -- interesom) ościennym. ;) Silni politycy polscy będą też służyli
    sami sobie i swoim rodzinom.

    -=-

    Obecnie Polska jest pomiędzy młotami i kowadłami -- choć nie wiem, co tu jest
    młotem a co kowadłem.

    - Z jednej strony Komisja Wenecka;
    - z innej strony interes narodowy;
    - jeszcze z innej po prostu zdrowe zasady (prawo
    obowiązywać musi także sądy i trybunały) prawa;
    - do czego dochodzi niezręczna sytuacja wojskowa;
    - na która nakłada się kolejna wizja holokaustu żydów
    czynionego przez Niemców rękami muzułmanów rzekomo ratowanych
    przed wojną organizowaną przez państwa takie jak Niemcy...

    To koniec? Rzecz jasna nie... Do tego wszystkiego dochodzi problem
    wymierania społeczeństwa -- ale ów problem nie jest jakimś problemem
    dodatkowym, lecz problemem zdecydowanie wynikającym z tych powyższych
    problemów, choć rzecz jasna każdy problem jakoś oddziaływuje na inne...

    500+ to IMO fatalne posunięcie. Lepsze jest dawanie 400 na każde dziecko,
    lepsze jest wspieranie ulgami podatkowymi itd... A najlepsza jest po
    prostu sprawiedliwość, dzięki której liczba ludzi biednych po prostu
    spada w okolice zera...

    500 pln nie zniechęci bogacza do pracy zarobkowej:
    - lepiej zarobić 10 kpln niż
    - dostać 500 pln na pierwsze dziecko,
    ale zniechęci biedaka:
    - lepiej bez pracy dostać 500 pln na pierwsze dziecko czy
    - zarobić na czysto (praca zarobkowa generuje koszty) 500 pln?...

    -=-

    IMO pisanie nie jest trudne, ale ukrywanie własnych dążeń w pisaniu -- jest sztuką!
    Jak pisać o: Polsce, sprawiedliwości, prawie, miłości, rzetelności, uczciwości itd.,
    ukrywając równocześnie cele rzeczywiste?... Ci, którzy tę sztukę (ukrywania myśli za
    zasłoną/parawanem słów) posiedli w stopniu dostatecznym ;) mogą być politykami, by
    zwodzić swych czytelników i słuchaczy -- mącić innym ludziom w głowach swą: wiedzą,
    dobrocią, elokwencją i erudycją oraz retoryką...

    Jedni są mocni w mataczeniu, inni słabną... Słabeusze odpadają -- zostają
    ,,najlepsi''. ;)
    Kto z polityków nie umie pisać czy mówić -- odpada, w czym mu ,,pomaga'' internet czy
    niezależna od niego prasa....

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 13. Data: 2016-05-06 15:39:33
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/06/2016 10:02 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > ,,wyjątkowa'',
    > choć akurat prawo nijak nie nazywa (i nie traktuje) ustawy o TK w

    Art. 195.

    Sędziowie Trybunału Konstytucyjnego w sprawowaniu swojego
    urzędu są niezawiśli i podlegają tylko Konstytucji.

    Obecny zamęt z TK to nie jest takie proste zagadnienie, jak, powiedzmy,
    przejechać na czerwonym świetle czy nie spłacić odsetek od kredytu.

    Jego podstawowym zadaniem jest sądowa kontrola konstytucyjności
    prawa: kontrolowanie zgodności norm prawnych niższego rzędu
    (rangi ustawowej lub podustawowej) z normami prawnymi wyższego
    rzędu, przede wszystkim z Konstytucją i niektórymi umowami
    międzynarodowymi (tzw. sąd prawa).

    Owszem, TK podlega ustawie, ale ustawa podlega konstytucji. Posłowie
    zmajstrowali ustawę, która wprowadza zamęt w zagadnieniu typu "co było
    pierwsze, czy jajko czy kura"?

    Gdyby nowo przyklepnięta ustawa stanowiła wprost: "TK zostaje
    rozwiązany" (co by było sprzeczne wprost z konstytucją[1]) - to czy ten
    Trybunał:

    a) by został rozwiązany (w końcu tak stanowi ustawa, a Art. 197.
    konstytucji brzmi: "Organizację Trybunału Konstytucyjnego oraz tryb
    postępowania przed Trybunałem określa ustawa")?

    b) nie został by rozwiązany, bo ustawa przeczy konstytucji (ale nie ma w
    Polsce instytucji, która mogłaby to rozstrzygnąć).

    A faktycznie nowo przyklepnięta ustawa stanowi co wyżej ("TK zostaje
    rozwiązany", początek dualizmu prawny w państwie), tylko w mocno
    zawoalowanej formie.

    [1] http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/8.htm

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 14. Data: 2016-05-06 15:51:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > ,,wyjątkowa'',
    > choć akurat prawo nijak nie nazywa (i nie traktuje) ustawy o TK

    W tym przypadku okresu wakacyjnego nie bylo. Konstytucja go zreszta
    nie wymaga :-)
    Rownie dobrze pan prezydent mogl podpisac, ze orzeczenie wymaga
    poparcia co najmniej 16 sedziow (przy 15-osobowym skladzie) i kto
    mialby oceniac, ze to jest niekonstytucyjne - Ziobro ?

    A art 195 olin cytowal.

    I widac jak istotne sa pewne niuanse zapisanego prawa :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-05-06 15:58:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 572ca17e$0$645$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    najmniej 16 sedziow (przy 15-osobowym skladzie) i kto
    > mialby oceniac, ze to jest niekonstytucyjne - Ziobro ?

    Ale tego nie uczynił.

    > A art 195 olin cytowal.

    > I widac jak istotne sa pewne niuanse zapisanego prawa :-)

    Informatyk rozumie wagę niuansów,ale prawnik -- rozumie tylko wymowę
    pięści. :) Dlatego informatyk rzadko ;) pisze algorytmy typu:

    10 GOTO10

    i rzadko tak zabezpiecza system przed ,,osobami niepowołanymi'', by
    samemu sobie odciąć drogę wejścia... Podobnie z kierowcą -- który nie
    zatrzaskuje kluczyków w samochodzie... ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 16. Data: 2016-05-06 16:09:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    "J.F." 572ca17e$0$645$6...@n...neostrada.pl

    E> stoswnego

    I uwazasz, ze byl stosowny ?

    >Ale tego nie uczynił.

    Ale moglby. I co dalej z Trybunalem ?
    Jak widac, potrzebne jest:
    a) mozliwosc orzekania przez TK z pominieciem ustawy, lub
    b) obowiazkowe badanie ustawy przez TK przed jej podpisaniem i
    publikacja, lub
    c) dopuszczalnosc zmiany ustawy wylacznie w trybie przewidzianym dla
    Konstytucji (2/3 glosow ZN)

    Poza tym wez pod uwage, ze nowa ustawa wymagala orzekania w
    15-osobowym skladzie, teraz tylu nie ma ... albo jest az za duzo.
    Ale to kolejny wynik wojenki i podpisywania po nocy :-)

    >Informatyk rozumie wagę niuansów,ale prawnik -- rozumie tylko wymowę
    >pięści. :) Dlatego informatyk rzadko ;) pisze algorytmy typu:
    >10 GOTO10

    Zalezy jaki informatyk.
    Taki zapis sie zdarza - patrz przerwania :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-05-06 17:56:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 572ca5bd$0$22833$6...@n...neostrada.pl

    > I uwazasz, ze byl stosowny ?

    Tak -- zerowy. :) W tym wypadku zerowy, ale że pisałem ogólnie,
    musiałem to wstawić, choć wiedziałem o tym, iż w tym wypadku
    tych wakacji nie było.

    Pisałem ogólnie, o każdej ustawie parlamentarnej:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ngi4m5$tr5$...@n...news.atman.pl

    > -- wie ów sędzia o tym, że każda ustawa podpisana przez prezydenta RP jest
    > ustawą obowiązującą w RP (z zachowaniem stoswnego okresu ,,wakacyjnego'')

    Nie mogłem tu pisać inaczej niż ogólnie.

    najmniej 16 sedziow (przy 15-osobowym skladzie) i

    > Ale moglby. I co dalej z Trybunalem ?

    Zablokowany. Hitler doszedł do władzy legalnie -- pułapka demokracji.
    Demokracja zezwala na istnienie systemów niedemokratycznych. Filozofia
    po prostu znana z codzienności:

    -- zatrzaśnięcie kluczyków w samochodzie
    -- nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    (co z bogami równymi Bogu, którzy ustawią Boga
    niżej od siebie? -- Bóg zezwala na ich istnienie
    i nawet nakazuje podporządkowanie się im? Hitler
    został wymyślony jako taki bóg -- któremu służono
    w imię Boga, ale przeciwko Bogu; IMO Hitler nie
    był sprawcą holokaustu i ogólnej zagłady, lecz
    był ofiarą i maionetką...)
    -- blokada systemu informatycznego...

    > Jak widac, potrzebne jest:
    > a) mozliwosc orzekania przez TK z pominieciem ustawy,

    Ale tej możliwości nie zakłada obecna konstytucja :) RP
    a TK nie może modyfikować konstytucji. Ty też nie możesz,
    choć Ty akurat możesz oddać swój głos w wyborach parlamentarnych,
    dzięki czemu możesz mieć pośredni wpływ na zapisy w konstytucji,
    gdyż parlament ma prawo do zmian zapisów w konstytucji;
    trybunał konstytucyjny chyba nie ma nawet tej możliwości. :)

    > lub
    > b) obowiazkowe badanie ustawy przez TK przed jej podpisaniem i publikacja,

    Ale tego polskie prawo nie przewiduje. Przewiduje weryfikację dokonywaną
    przez prezydenta RP, który może skierować ustawę do TK przed podpisaniem.

    > lub
    > c) dopuszczalnosc zmiany ustawy wylacznie w trybie przewidzianym dla Konstytucji
    (2/3 glosow ZN)

    Obecnie 2/3 parlamentarzystów może zmienić konstytucję.
    Można też jakoś przyspieszać wybory prezydenckie...

    > Poza tym wez pod uwage, ze nowa ustawa wymagala orzekania w 15-osobowym skladzie,

    IMO nie jest to prawdą.

    > teraz tylu nie ma ... albo jest az za duzo.

    Obecnie jest 15.

    > Ale to kolejny wynik wojenki i podpisywania po nocy :-)

    Sejm RON w nocy (przy świecach) nie obradował -- skończyło się upadkiem RON.

    świece świeciły by nic nie oświecić
    http://www.gintrowski.art.pl/gintrowski/23,teksty,kr
    ajobraz_po_uczcie.html

    > Zalezy jaki informatyk.

    KAŻDY!

    > Taki zapis sie zdarza - patrz przerwania :-)

    Jako błąd, nie jako zasada. :)
    Zaś przerwania są dawane w innych celach, choćby w celu obsługi urządzenia
    zgłaszającego przerwanie. :) [tego co, ciąży?...]

    BTW -- jak to jest, że sprzętowych przerwań nie przybywa? ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 18. Data: 2016-05-06 17:59:47
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1tqf4cy27wbec$....@4...net

    > No to chyba list nie dotarl :-)

    Wszystko to z powodu złego funkcjonowania Poczty...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 19. Data: 2016-05-06 18:34:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:ngieqv$lf4$1@node2.news.atman.pl...

    > Zablokowany. Hitler doszedł do władzy legalnie -- pułapka demokracji.
    > Demokracja zezwala na istnienie systemów niedemokratycznych.

    Demokracja jak się kapnęła, że na to pozwala (i na inne rzeczy) to wymyśliła
    samokontrolę i tę funkcję ma u nas spełniać TK.
    Jeśli TK rozumie jaką pełni funkcję to rozumie też, że ma _obowiązek_
    przeciwstawiać się próbom rozmontowania tej kontroli, bo jest to pierwszy
    krok w kierunku dyktatury.

    P.G.

  • 20. Data: 2016-05-06 18:37:28
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 5 maja 2016 14:42:46 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > No ale dobrze pisze - o tydzien spokoju prosi, w interesie Polski,
    > niezaleznie od tego ktora konstytucje popieramy :-)
    >
    > Pytanie tylko czy te agencje takie glupie, ze tydzien wystarczy :-)

    Tez uwazam, ze dobrze pisze - to tak jakby w rodzinie sie umowic, ze przez tydzien
    nie robimy klotni na oczach sasiadow.

    Natomiast pomysl ze z prezesem TK mozna sie na cokolwiek umowic albo ze zrobi
    cokolwiek dobrego dla kraju jest skrajnie glupi.