  • 91. Data: 2016-05-12 10:00:02
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A obecny PIT + ZUS ile wg Ciebie wynosi?

    -----

  • 92. Data: 2016-05-12 10:37:45
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 May 2016 18:27:28 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > Jest taka możliwość.

    jednak jesteś za głupi by to pojąć. Chyba dam sobie z tobą spokój. Na
    pożegnanie ci zadedykuję swoją sygnaturkę :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 93. Data: 2016-05-12 10:50:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Jak jeszcze chcesz podniesc kwote wolna od podatku, to sie potem okaze, ze
    > ten PIT musialby z 50 % wynosic.

    Jaki dokładnie powinien być kształt wykresu podatek(włącznie z ZUS) =
    f(dochód) to jest temat wtórny po przyjęciu oczywistego według mnie warunku
    wstępnego, że wykres ten musi się mieścić pod prostą y=x.
    Obecnie (od lat) dla małych x ten wykres nie mieści się pod tą prostą i
    według mnie jest to jeden z istotnych powodów emigracji młodych ludzi i to
    tych najbardziej aktywnych, którzy chcieliby robić coś na własną rękę i
    trafiając na ścianę ZUS podejmują decyzję o wyjeździe.
    Obecność takich ludzi w kraju prowadzi do jego rozwoju i dlatego obecny
    kształt tego wykresu uważam, za celowy sabotaż Polski.

    Wykres ten oczywiście musi być monotoniczny, ale jego pochodna według mnie
    wcale nie musi być monotoniczna.
    Moim zdaniem pochodna powinna osiągać maksimum w okolicy średnich dochodów.
    Logiczne uzasadnienie:
    - najpierw (małe dochody) musisz zapewnić sobie minimum egzystencji, nie
    stać cię na płacenie na państwo,
    - potem (średnie dochody) musisz się zrzucić na państwo i obecnych emerytów
    (nie na swoją emeryturę, bo przyjęliśmy (już dawno) model że pracujący
    zrzucają się na emerytów i z tego trudno się wycofać)
    - potem (duże dochody) nie można płacić za nic - na państwo już się
    _solidnie_ zrzuciłeś, jakbyś miał dalej dużo płacić to byłoby płacenie za
    nic, bo przecież państwo nie zaoferuje ci (za twoje duże podatki) jakichś
    ekstra usług.

    > I zegnajcie podatnicy przy takim podatku - Panama sie ucieszy :-)

    Jeśli w okolicy średnich dochodów nachylenie będzie rzędu 40%, a przy dużych
    rzędu 20% (i tak dużo jak na płacenie "za nic") to może nie będzie powodu
    radości dla Panamy.
    Aby taką skalę łyknęli, ci co nie zrozumieją trzeciego z tych punktów
    powyżej trzeba by to złożyć z dwu składników, z których jeden (ZUS, ale nie
    ZUS) miałby pewne maksimum, ale to byłoby wszystko wpłacane w ramach jednego
    dokumentu typu PIT.

    > Obecny PIT przynosi bardzo malutko - rzedu 50 mld.

    Nie jestem ekonomistą, ale w ramach mojego założenia "maksymalna prostota i
    minimum urzędników" poparł bym ideę: VAT=30%, PIT=0% i przeniesienie
    wszystkich sił i środków urzędniczych związanych z PIT (jest ich chyba
    mnóstwo) do produktywnych działów gospodarki.
    P.G.

  • 94. Data: 2016-05-12 11:36:57
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/12/2016 05:50 PM, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > przeniesienie wszystkich sił i środków urzędniczych związanych z PIT
    > (jest ich chyba mnóstwo) do produktywnych działów gospodarki.

    30% VAT w przypadku przysłowiowej bułki z masłem to będzie dość mało
    bolesne 0,26 zł, lecz w przypadku samochodu lub nawet laptopa / sprzętu
    elektronicznego przekłada się na całkiem spore pieniądze (choć we
    wszystkich przypadkach to jest te samo 30%).

    Tak więc o ile w teorii VAT=30%, PIT=0% może wydawać się dość
    atrakcyjnym pomysłem, to należy sobie zdawać sprawę z tego, że
    graniczymy z państwami gdzie VAT byłby dużo mniejszy (w sensie,
    wycieczka do Czech kupiona w czeskim biurze podróży, w celu zakupu
    jakiegoś drogiego produktu mogłaby okazać się oszczędnością w stosunku
    do zakupu tego samego towaru w kraju, obłożonego wysokim VATem - a
    znając jeszcze zdolności przedsiębiorcze naszych "mrówek" - to z
    budżetem mogłoby dobrze nie być).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 95. Data: 2016-05-12 14:52:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...example.com> napisał w
    wiadomości news:nh1irq$tlk$1@gioia.aioe.org...

> [...]
    > elektronicznego przekłada się na całkiem spore pieniądze (choć we
    > wszystkich przypadkach to jest te samo 30%).

    Jak mi oddadzą to co zabierają na PIT i ZUS to odżałuje te 7% więcej VATu
    przy zakupie samochodu, czy laptopa.
    To się w sumie kupuje dość sporadycznie (laptopa jeszcze mi się nie zdarzyło
    kupić).

    > Tak więc o ile w teorii VAT=30%, PIT=0% może wydawać się dość atrakcyjnym
    > pomysłem, to należy sobie zdawać sprawę z tego, że graniczymy z państwami
    > gdzie VAT byłby dużo mniejszy

    Ale i tak planują uszczelnienie VATu, a przy przekraczaniu przez towar
    granicy VAT się rozlicza.

> [...]
    > stosunku do zakupu tego samego towaru w kraju, obłożonego wysokim VATem -
    > a znając jeszcze zdolności przedsiębiorcze naszych "mrówek" - to z

    To tylko uzasadnia rozszerzenie tej koncepcji na sąsiadów :).
    P.G.

  • 96. Data: 2016-05-12 19:31:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 1qx8ga0oh70c7.nq8su2ws1sm1$....@4...net

    > jednak jesteś za głupi

    A Ty -- nie jesteś prawnikiem. :)
    (prawnik wprawdzie zwymyśla, ale ,,na drukarkę'' puści tekst
    oczyszczony z inwektyw -- pisałem już o tym kilkakrotnie)

    > by to pojąć.

    Już pisałem -- Józek Stalin dał swojakom władzę na pół wieku,nie na zawsze.
    TK może spakować manatki zgodnie z prawem -- wystarczy zmienić konstytucję
    (potrzeba większości 2/3 w parlamencie -- z grubsza rzecz ujmując)
    i kompetencje TK przekazać w inne ręce, choćby SN.

    > Chyba dam sobie z tobą spokój. Na
    > pożegnanie ci zadedykuję swoją sygnaturkę :)
    > --
    > Jacek
    > I hate haters.

    Jak przetłumaczyć to na język polski?
    Nie pytam o znaczenie wypowiedzi, ale pytam o słowo
    w języku polskim, które odpowiada rzeczownikowi 'a hater'.
    (nie w filozofii dostrzegam problem, lecz w lingwistyce)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 97. Data: 2016-05-12 19:45:52
    Od: <2...@2...194552.invalid> (Tom N)

    Eneuel Leszek Ciszewski w

> [...]

    Czego nie zrozumiałeś tępy trollu?

    --
    'Tom N'

  • 98. Data: 2016-05-12 23:36:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tom N" 1...@i...dyndns.org.invalid.16051
    2.invalid

    > Czego nie zrozumiałeś tępy trollu?

    Skąd ta myśl, że nie zrozumiałem Jacka? :)

    [stają się nieprzydatni... jak krowa, która nie daje mleka, lecz
    nadal żre trawę i depcze pastwisko?... już tylko do zarznięcia,
    odarcia ze skóry, zjedzenia mięsa?... zmielenia kości?... jak
    konto bankowe, z którego nie ma już zysku, a są straty?...
    jestem sentymentalny, ale nie aż tak sentymentalny, by taką
    ,,krowę'' karmić... raczej muszę poszukać możliwości takiej
    stymulacji, by ,,krowa'' dawała mleko!!! stają się nieprzydatni!
    wcześniej pokazywali mi, z której strony należy spodziewać się
    ataku sędziów -- teraz nic nie dają/wnoszą! nic? -- zawsze coś dają!
    pokazują nową ,,strategię'' sędziów -- usypianie/nużenie ,,otoczenia'']

    Zrozumiałem, ale pytam, jak w języku polskim jednym słowem zastąpić angielskie słowo
    'a hater'?

    [oby nie obrazili się na mnie... zawsze są jakoś przydatni...]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 99. Data: 2016-05-13 08:45:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 maja 2016 19:45:53 UTC+2 użytkownik Tom N napisał:
    > Eneuel Leszek Ciszewski w

    > Czego nie zrozumiałeś tępy trollu?
    Komu odpisałeś? Temu którego cytat zostawiłeś?

  • 100. Data: 2016-05-13 09:32:11
    Od: <3...@...093211.invalid> (Tom N)

    Kris w
    ups.com>:

    > Komu odpisałeś? Temu którego cytat zostawiłeś?

    Temu z wrotki :)

    --
    'Tom N'