    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Date: Fri, 6 May 2016 17:56:08 +0200

    "J.F." 572ca5bd$0$22833$6...@n...neostrada.pl

    > E> stoswnego

    > I uwazasz, ze byl stosowny ?

    Tak -- zerowy. :) W tym wypadku zerowy, ale że pisałem ogólnie,
    musiałem to wstawić, choć wiedziałem o tym, iż w tym wypadku
    tych wakacji nie było.

    Pisałem ogólnie, o każdej ustawie parlamentarnej:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ngi4m5$tr5$...@n...news.atman.pl

    > -- wie ów sędzia o tym, że każda ustawa podpisana przez prezydenta RP jest
    > ustawą obowiązującą w RP (z zachowaniem stoswnego okresu ,,wakacyjnego'')

    Nie mogłem tu pisać inaczej niż ogólnie.

    najmniej 16 sedziow (przy 15-osobowym skladzie) i

    > Ale moglby. I co dalej z Trybunalem ?

    Zablokowany. Hitler doszedł do władzy legalnie -- pułapka demokracji.
    Demokracja zezwala na istnienie systemów niedemokratycznych. Filozofia
    po prostu znana z codzienności:

    -- zatrzaśnięcie kluczyków w samochodzie
    -- nie będziesz miał bogów cudzych przede mną
    (co z bogami równymi Bogu, którzy ustawią Boga
    niżej od siebie? -- Bóg zezwala na ich istnienie
    i nawet nakazuje podporządkowanie się im? Hitler
    został wymyślony jako taki bóg -- któremu służono
    w imię Boga, ale przeciwko Bogu; IMO Hitler nie
    był sprawcą holokaustu i ogólnej zagłady, lecz
    był ofiarą i maionetką...)
    -- blokada systemu informatycznego...

    > Jak widac, potrzebne jest:
    > a) mozliwosc orzekania przez TK z pominieciem ustawy,

    Ale tej możliwości nie zakłada obecna konstytucja :) RP
    a TK nie może modyfikować konstytucji. Ty też nie możesz,
    choć Ty akurat możesz oddać swój głos w wyborach parlamentarnych,
    dzięki czemu możesz mieć pośredni wpływ na zapisy w konstytucji,
    gdyż parlament ma prawo do zmian zapisów w konstytucji;
    trybunał konstytucyjny chyba nie ma nawet tej możliwości. :)

    > lub
    > b) obowiazkowe badanie ustawy przez TK przed jej podpisaniem i publikacja,

    Ale tego polskie prawo nie przewiduje. Przewiduje weryfikację dokonywaną
    przez prezydenta RP, który może skierować ustawę do TK przed podpisaniem.

    > lub
    > c) dopuszczalnosc zmiany ustawy wylacznie w trybie przewidzianym dla Konstytucji
    (2/3 glosow ZN)

    Obecnie 2/3 parlamentarzystów może zmienić konstytucję.
    Można też jakoś przyspieszać wybory prezydenckie...

    > Poza tym wez pod uwage, ze nowa ustawa wymagala orzekania w 15-osobowym skladzie,

    IMO nie jest to prawdą.

    > teraz tylu nie ma ... albo jest az za duzo.

    Obecnie jest 15.

    > Ale to kolejny wynik wojenki i podpisywania po nocy :-)

    Sejm RON w nocy (przy świecach) nie obradował -- skończyło się upadkiem RON.

    świece świeciły by nic nie oświecić
    http://www.gintrowski.art.pl/gintrowski/23,teksty,kr
    ajobraz_po_uczcie.html

    > Zalezy jaki informatyk.

    KAŻDY!

    > Taki zapis sie zdarza - patrz przerwania :-)

    Jako błąd, nie jako zasada. :)
    Zaś przerwania są dawane w innych celach, choćby w celu obsługi urządzenia
    zgłaszającego przerwanie. :) [tego co, ciąży?...]

    BTW -- jak to jest, że sprzętowych przerwań nie przybywa? ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_