  • 71. Data: 2017-06-24 18:36:37
    Temat: Re: SimplyCity jednak nie dla mnie :(
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-06-24 o 16:38, Imka pisze:

    > E tam, przecież cały czas pisałam, że citkowi wystarczy pomachać łapką
    > "ej, ja jeszcze nie mam waszej karty", a oni już zadbają żebyś miał :)

    Nienienie!
    Do mnie dzwonią kilka razy w roku i jak nie miałem ich karty, tak nie
    mam. Rozmowa się kończyła zawsze (tak jak i z Aliorem do niedawna) po
    mojej odpowiedzi na pytanie o udokumentowane dochody.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 72. Data: 2017-06-26 10:30:55
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > E tam, przecież cały czas pisałam, że citkowi wystarczy pomachać łapką
    > "ej, ja jeszcze nie mam waszej karty", a oni już zadbają żebyś miał :)

    I miałaś rację :)
    Pisało, że pierwsza transakcja musi być z pinem, ale nie pisało, że nie
    może być zbliżeniowa z pinem.
    Nie może być. Z tego podejrzewam, że PIN wpisuje na kartę, a z tego
    dalej podejrzewam, że transakcje zbliżeniowe z PINem też mogą być offline.

    Marzyło by mi się, abym mógł tak ustawić parametry karty, aby każda
    transakcja wymagała PINu i była online, ale mogła być zbliżeniowa.
    Dlaczego żadna karta, która znam (nie znam wiele) nie ma takiej opcji?
    P.G.

  • 73. Data: 2017-06-26 10:38:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-24 o 18:36, Akarm pisze:

> [...]
    > mam. Rozmowa się kończyła zawsze (tak jak i z Aliorem do niedawna) po
    > mojej odpowiedzi na pytanie o udokumentowane dochody.

    Ja tak mam z t-mobile.
    Kiedyś rozmowa kończyła się na tym, że prowadzę DG więc odpada.
    Nauczyłem się przerywać wstęp i mówić, że prowadzę DG, co kończyło temat.
    Kiedyś się zdziwiłem, bo się okazało, że to nie jest przeszkoda, ale
    ścianą nie do pokonania wtedy okazało się to, że DG jest sp.j.
    Teraz rozmowy zaczynam od sp.j. i się kończą :)
    Kilka razy ich prosiłem, żeby sobie gdzieś zapisali, że dopóki nie
    pokochają sp.j to, żeby sobie dali spokój z dzwonieniem, ale nie działa :(
    P.G.

  • 74. Data: 2017-06-26 10:47:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pierwsza transakcja musi być stykowa z PINem dla kredytówek citka - też to
    sprawdzałem na świeżej karcie.
    Ale debetówki mają inaczej - od razu można pikaczować i to nawet bez PINu - choć
    oczywiście są to wszystko transakcje on-line. Ale już nie pamiętam, czy po transakcji
    z chipem pojawiła się możliwość offline - wydaje mi się, że nie.
    Kredytówki za to jak najbardziej mogą mieć pikaczowe offline do 50zł, pikaczowa z
    PINem zawsze jest on-line, bo przez radio nie ma sprawdzania PINu.
    Jak jest z chipem to nie powiem, bo praktycznie nieużywane (żona coś mówiła, że KK
    citka co jakiś czas żąda transakcji z chipa, a np. KK z db nie ma takich zachcianek,
    jedynie po jakimś czasie lub liczbie transakcji pikaczowych przestaje pozwalać na
    pikacza offline do czasu użycia chipa), ale np. KK z db pozwalała na transakcje
    chipem offline i to na ponad 50zł.

    Nie da się zrobić, żeby każda transakcja była z PINem i on-line, zachowując funkcję
    zbliżeniową. A z tego, co odpowiadał mi citek, wynika też, że dla KK citka nie da się
    tak nawet przy wyłączeniu pikacza - wg citka karta zachowuje wtedy możliwość
    transakcji offline (w odróżnieniu np. od mBąkowych - tam, jak wyłączasz pikacza, to
    wyłączasz też offline - a przynajmniej było tak jakiś czas temu).

    Jeśli chcesz mieć pewność, że każda transakcja będzie on-line, to weź sobie naklejkę
    do KK MC citka - ona zawsze ma transakcje on-line, choć oczywiście dla mniej niż 50zł
    bez PINu.

  • 75. Data: 2017-06-26 10:47:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >Nie może być. Z tego podejrzewam, że PIN wpisuje na kartę, a z tego
    >dalej podejrzewam, że transakcje zbliżeniowe z PINem też mogą być

    To chyba jakas bardziej ogolna cecha kart chipowych, bo o ile
    pamietam, to wszystkie sobie zycza wsadzenia w odpowiedni czytnik.
    Ale czemu nie chca tego ustawic zblizeniowo ?

> [...]
    >transakcja wymagała PINu i była online, ale mogła być zbliżeniowa.
    >Dlaczego żadna karta, która znam (nie znam wiele) nie ma takiej

    Bo banki/organizacje kusza sklepy szybkimi transakcjami ? :-)

    Ewentualnie - w kraju, gdzie wystarczy sam numer, to i tak bardzo duze
    zabezpieczenie, wiecej nie trzeba :-)

    J.

  • 76. Data: 2017-06-26 11:49:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-26 o 10:47, J.F. pisze:

    > To chyba jakas bardziej ogolna cecha kart chipowych, bo o ile pamietam,
    > to wszystkie sobie zycza wsadzenia w odpowiedni czytnik.
    > Ale czemu nie chca tego ustawic zblizeniowo ?

    Aby wpisać PIN zbliżeniowo musiało by być - zbliżenie, PIN, zbliżenie.
    Może, aby klient nie był zdziwiony wolą kazać wstawić w czytnik.
    A może w ogóle unikają zapisu czegokolwiek zbliżeniowo bo skąd wiadomo,
    czy karta będzie w polu odpowiednio długo.
    Właśnie z tego wnoszę, że wpisują PIN (ustalony w systemie
    transakcyjnym) do karty.
    P.G.

  • 77. Data: 2017-06-26 11:57:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie da się zrobić, żeby każda transakcja była z PINem i on-line, zachowując funkcję
    zbliżeniową.

    Co ich boli abym sobie ustawił tak jak chcę.

    > A z tego, co odpowiadał mi citek, wynika też, że dla KK citka nie da się tak nawet
    przy wyłączeniu pikacza - wg citka karta zachowuje wtedy możliwość transakcji offline

    To mi się tak sobie podoba. Ale jeszcze nie szukałem, czy w Citku mam
    szanse poustawiać samemu jakieś limity.
    Ciekawe też jak jest zrobiony limit, że zbliżeniowymi bezpinowymi nie
    można przekroczyć 150zł. Zapisują coś na karcie w czasie zbliżenia?

    (w odróżnieniu np. od mBąkowych - tam, jak wyłączasz pikacza, to
    wyłączasz też offline - a przynajmniej było tak jakiś czas temu).

    Aby poustawiane limity działały musi być online, lub wszystkie limity
    musiały by być wpisywane na kartę i zmiany by nie działały do pierwszej
    online.

    > Jeśli chcesz mieć pewność, że każda transakcja będzie on-line, to weź sobie
    naklejkę do KK MC citka - ona zawsze ma transakcje on-line, choć oczywiście dla mniej
    niż 50zł bez PINu.
    A to ciekawe, dlaczego naklejka inaczej niż karta.
    P.G.

  • 78. Data: 2017-06-26 12:39:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 czerwca 2017 11:57:25 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Co ich boli abym sobie ustawił tak jak chcę.

    Duopol każe - pikaczu na mniej niż 50zł ma być bez PINu. I nie ominiesz tego inaczej
    niż wyłączając pikaczu całkowicie - a dobrze, że jest w ogóle możliwość takiego
    wyłączenia (choć z tym też bywa śmiesznie, jak db wprowadził taką możliwość dla KK,
    rok po terminie wyznaczonym przez KNF - tutaj oczywiście należy śmiać się przez łzy z
    KNF - to się okazało, że mój model karty na taką operację nie pozwala i trzeba by
    duplikatu - ale już się nie dopytałem, czy kazali by mi za ten duplikat płacić).

    Z resztą "bank" oraz "jak chcę" to w polskich warunkach zwykle niestety antonimy. A
    wszystko, co dotyczy bezpieczeństwa - albo komuś się wydaje, że dotyczy - jest tak
    tajne że aż strach.
    Tajne bywają też inne rzeczy - np. w citku widełki limitów poszczególnych typów kart
    - długo musiałem się dopytywać, aby dowiedzieć się, że silver ma do 10k, gold do 50k
    a platyna do 100k (słabo, db ma do 200k) - ale już dolnych limitów nie udało mi się
    poznać. Dla simpliciti wciąż nie wiem, gdzieś mi się o uszy obiło, że możliwy jest
    limit do 100k - ale czy to prawda? Tak samo tajemnicą są widełki dla takich
    wynalazków jak world oraz premier miles.

> [...]
    offline

    > To mi się tak sobie podoba. Ale jeszcze nie szukałem, czy w Citku mam

    Nie ma - limit wypłat z bankomatów jest na sztywno - suma zależna od typu karty
    (simplicity 5k), liczba wypłat 6.
    Limit transakcji bezgotówkowych == limit karty, rozróżnień na CP/CNP nie ma.
    Dziwaczni są w tym uporze - dla debetówki potrafili zrobić limit transakcji
    internetowych ("oczywiście" domyślnie są w ogóle wyłączone - nie ma to jak polityka
    przeciwnych biegunów).
    Ale z drugiej strony, OIDP, dają 72h na zorientowanie się, że karta jest zgubiona czy
    skradziona, i zastrzeżenie - i do tego odpowiada się nie do 150 euro, a tylko do
    100zł.

    > Ciekawe też jak jest zrobiony limit, że zbliżeniowymi bezpinowymi nie
    > można przekroczyć 150zł. Zapisują coś na karcie w czasie zbliżenia?

    A to gdzie znalazłeś?
    W citku znam tylko limit transakcji naklejką - 20 dziennie - co też jest niezłą
    bzdurą, bo wszystkie są online.
    Inna sprawa, że zapis na karcie w trakcie zbliżenia jest zawsze - zwiększany jest
    ATC.
    Zaś zapis sumy transakcji jest opcjonalny - kiedyś to testowałem dla moich różnych
    kart, odczytując tabletem. Wydaje mi się, że KK citka nic nie zapisują.
    Zaś te, co zapisują, też nie zapisywały wszystkiego - tak mi się kołacze, że KK db
    zapisuje pikaczowe offline, a pikaczowe online - nie.

> [...]
    >
    > Aby poustawiane limity działały musi być online, lub wszystkie limity
    > musiały by być wpisywane na kartę i zmiany by nie działały do pierwszej

    To jest jasne, że limity działają tylko w transakcjach online. Nie słyszałem o
    karcie, na którą można wgrać limity ustawiane w ST. Są za to inne możliwości, np.
    wspomniany przez Ciebie wyżej limit kwotowy transakcji offline (tyle, że to akurat
    nie w citku, chyba że dla kart visa), ale to już ustawia sobie bank i często z tych
    ustawień też robi wielką tajemnicę - i nie dowiesz się, jak masz, chyba że masz kartę
    z banku, który nie jest głupi - chyba widziałem takie opisy w eurobanku i milku.

    naklejkę do KK MC citka - ona zawsze ma transakcje on-line, choć oczywiście dla mniej
    niż 50zł bez PINu.
    > A to ciekawe, dlaczego naklejka inaczej niż karta.

    Bo naklejka nie ma możliwości transmisji stykowej - a jedynie transakcja stykowa
    pozwala na reset licznika transakcji offline'owych.

    A w końcu jaką promocję masz? 400zł do morele? To lepszą przegapiłeś - 400zł
    moneybanku za dowolne transakcje. Chyba że ta z morele ma mniejsze wymogi - ta, o
    której piszę, wymaga wydania kartą 1000zł do końca 2 miesiąca.

  • 79. Data: 2017-06-26 12:52:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Aby wpisać PIN zbliżeniowo musiało by być - zbliżenie, PIN,
    >zbliżenie.

    Niekoniecznie, bo przeciez pin ustawiasz przez internet.
    Wiec zblizenie, polaczenie z bankiem, zapis.

    >Może, aby klient nie był zdziwiony wolą kazać wstawić w czytnik.
    >A może w ogóle unikają zapisu czegokolwiek zbliżeniowo bo skąd
    >wiadomo, czy karta będzie w polu odpowiednio długo.

    Albo o zasilanie sie boja ... ale chyba cos tam zapisuja i tak - ilosc
    transakcji od ostatniej autoryzacji, ilosc offline, kwota.

    J.

  • 80. Data: 2017-06-26 13:48:24
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    jest limit do 100k - ale czy to prawda? Tak samo tajemnicą są widełki dla takich
    wynalazków jak world oraz premier miles.

    A jednocześnie przysyłają mi jawnym mailem po każdej transakcji
    onlineowej (na razie zrobiłem dwie onlineowe) ile mi jeszcze z limitu
    zostało.
    W rozmowach zgodziłem się na powiadomienia (sms/mail) bo wydaje mi się
    to jakimś tam zabezpieczeniem na wypadek nieświadomej utraty karty.
    Nie sądziłem, że limit też będzie w tym leciał.

    > A to gdzie znalazłeś?

    Musiało mi się pomerdać. Chyba pamiętałem z limitów odpowiedzialności
    liczbę 150.
    Teraz widzę tylko limit jednej 50zł i limit ilości 20.
    W regulaminie są limity odpowiedzialności 150Euro, 50Euro i te 100zł. A
    kiedy co to trzeba by kilka razy przeczytać, aby ogarnąć.

> [...]
    >
    > Bo naklejka nie ma możliwości transmisji stykowej - a jedynie transakcja stykowa
    pozwala na reset licznika transakcji offline'owych.

    I wszystko jasne.
    Tylko jak nie mam możliwości poustawiać limitów to onlineowość daje
    tylko tyle, że w przypadku utraty i użycia przyjdzie SMS.
    Najpewniej na ten telefon do którego przyklejona jest nalepka :)

> [...]
    moneybanku za dowolne transakcje. Chyba że ta z morele ma mniejsze wymogi - ta, o
    której piszę, wymaga wydania kartą 1000zł do końca 2 miesiąca.

    Przegapiłem. Mam tę 400 do morele. Warunki takie same.
    Rzuć linkiem do tej co przegapiłem.

    Coś sobie w morele za 400zł nazbieram.
    Jak przejrzałem ofertę to zauważyłem np., że mają, uważany przeze mnie
    za jedynie słuszny, kalkulator - SR-135.
    P.G.