  • 61. Data: 2017-06-21 14:49:03
    Temat: Re: SimplyCity jednak nie dla mnie :(
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:oidoc4$8e6$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2017-06-21 o 13:56, J.F. pisze:

    >A mnie ta różnica zainteresowała bo miałem podejrzenie, że te 0,47%
    >wzięło się z doliczenia jakiejś opłaty.
    >Gdyby to była przyczyna tych 0,47% to przy spłacaniu KK w terminie
    >oznaczało by to nie wzrost z 10% do 10,47% tylko z 0% do 0,47% i to
    >jest wzrost kosztu nieskończenie razy :)

    Twoja socjalistyczna czujnosc w tym swiecie imperialistycznych
    wyzyskiwaczy jest oczywiscie jak najbardziej sluszna :-)
    Wlasciwie to nie wiem czemu "socjalistyczna" - kapitalistyczna jak
    najbardziej :-)

    Ukrytej oplaty w Citi jeszcze nie odnotowalem.

    J.

  • 62. Data: 2017-06-21 15:56:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-21 o 14:49, J.F. pisze:

    > Ukrytej oplaty w Citi jeszcze nie odnotowalem.

    Nie pisałem o ukrytej tylko o jakiejś.
    Na przykład w regulaminie KK wyczytałem, że można z KK przelewać opłaty
    za czynsz, prąd itp. i to jest jak transakcja bezgotówkowa, ale może
    wymagać przez serwis telefoniczny (ogólnie płatny) zdefiniowania odbiorcy.

    Razem z umową dostałem regulamin obecnie działający i drugi od sierpnia
    (na stronie go nie widzę, ale głęboko nie szukałem).
    1.Te czynsze wykasowali :(
    2.Dopisali: Transakcje, dla których Klient ma możliwość wyboru waluty
    ich dokonania i decyduje się na PLN, .... są Transakcjami dynamicznie
    przewalutowanymi i podlegają naliczeniu prowizji...
    P.G.

  • 63. Data: 2017-06-21 16:31:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >opłaty za czynsz, prąd itp. i to jest jak transakcja bezgotówkowa,
    >ale może wymagać przez serwis telefoniczny (ogólnie płatny)

    No to ukryta ... albo i nie, bo za zdefiniowanie odbiorcy to nie wiem
    czy jest pozycja.

    >Razem z umową dostałem regulamin obecnie działający i drugi od
    >sierpnia (na stronie go nie widzę, ale głęboko nie szukałem).
    >1.Te czynsze wykasowali :(

    Zysku na tym nie mieli. Stad i ta definicja, bo inaczej ludzie by
    wszystko tym placili.
    Zrezygnowali ... no i sprawa czysta.

    >2.Dopisali: Transakcje, dla których Klient ma możliwość wyboru waluty
    >ich dokonania i decyduje się na PLN, .... są Transakcjami dynamicznie
    >przewalutowanymi i podlegają naliczeniu prowizji...

    Jak chyba i w innych bankach. To nie moze byc tak, ze bank nie zarobi
    :-)
    Tylko w innych masz zapis np "prowizja od transakcji zagranicznych".

    Albo jak w mbanku
    "Dla kart MasterCard: w przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat
    gotówki, dokonanych w walucie rozliczeniowej, mBank pobiera dodatkowo
    prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 2% wartości
    transakcji."

    IMO - to by juz mozna wygrac w sadzie, biorac pod uwage, ze to dopisek
    do pkt
    "5. Prowizja od transakcji bezgotówkowych1) "
    :-)

    Ale zaraz - to Visa i DCC beda w mbanku bez prowizji ? Zadziwiajace
    :-)

    J.

  • 64. Data: 2017-06-21 19:16:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ja tylko o tym, ze 10.0 czy 10.47 to juz niewielka roznica dla
    > klienta.
    > Szczegolnie w krotkoterminowym kredycie.

    Tak w ogóle to czas spłaty nie jest istotny, chyba że na takiej
    zasadzie, że jeśli ktoś bierze kredyt na rok, to nie będzie wnikał
    w szczegóły, natomiast przy 10 latach już może (podobnie jak może nie
    patrzeć na cenę 1 butelki mleka, ale przy 18 już spojrzy).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 65. Data: 2017-06-21 19:36:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >w szczegóły, natomiast przy 10 latach już może (podobnie jak może nie
    >patrzeć na cenę 1 butelki mleka, ale przy 18 już spojrzy).

    Ale to sie poteguje
    10kzl na rok i na 10% nominalnie daje rate 879.16.
    na 9.5% daje rate 876.84

    10kzl na 20 lat i 10% to rata 96.50.
    a na 9.5% 93.21

    Roznica niby podobna ... ale przez 20 lat to sie troche uzbiera tych
    3zl :-)

    J.

  • 66. Data: 2017-06-21 20:17:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    >
    > 10kzl na 20 lat i 10% to rata 96.50.
    > a na 9.5% 93.21
    >
    > Roznica niby podobna ... ale przez 20 lat to sie troche uzbiera tych

    To jest prawda, ale trzeba odjąć (realną) inflację.

    Poza tym, lepszy jeden 10-letni kredyt czy 10 rocznych? Z takim samym
    RRSO oczywiście (zakładając że jest to pojęcie zdefiniowane dla
    10-letnich kredytów).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 67. Data: 2017-06-21 20:40:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w wiadomości
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >To jest prawda, ale trzeba odjąć (realną) inflację.
    >Poza tym, lepszy jeden 10-letni kredyt czy 10 rocznych?

    Mi chodzilo tylko o to, na ile bank "oszukuje" na tym nominalnym
    oprocentowaniu.
    Przy 10% i roku to imo niewiele (30 zl w skali 10 tys jak widac), przy
    20 latach juz sie troche uzbiera.

    >Z takim samym
    >RRSO oczywiście (zakładając że jest to pojęcie zdefiniowane dla
    >10-letnich kredytów).

    A ktory kredyt lepszy ... klient zazwyczaj nie ma wyboru czy roczny,
    bo pewnie go nie stac na takie splaty.

    Tym niemniej - przy RRSO 10% to doplata przez 20 lat bedzie wielka ...
    chyba, ze ma sie informacje o nadchodzacej inflacji.
    Przy RRSO 2% to bym sie zastanowil ... ale jak bedzie deflacja ? :-)

    J.

  • 68. Data: 2017-06-22 18:28:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A ktory kredyt lepszy ... klient zazwyczaj nie ma wyboru czy roczny,
    > bo pewnie go nie stac na takie splaty.

    Nie nie, miałem oczywiście na myśli 10 takich rocznych, tak żeby raty
    i RRSO były takie same.

    > Tym niemniej - przy RRSO 10% to doplata przez 20 lat bedzie wielka ...
    > chyba, ze ma sie informacje o nadchodzacej inflacji.
    > Przy RRSO 2% to bym sie zastanowil ... ale jak bedzie deflacja ? :-)

    Stałego oprocentowania to to raczej mieć nie będzie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 69. Data: 2017-06-23 12:41:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Nie nie, miałem oczywiście na myśli 10 takich rocznych, tak żeby raty
    >i RRSO były takie same.

    Nadal nie bardzo rozumiem - czlowiek chce jakas kwote, stac go na
    pewne raty, i stad wynika ilosc lat.
    Nie ma co porownywac kredytu na rok z kredytem na 10 lat.
    Choc i tak RRSO bym sprawdzil

    Banki teraz takie, ze te kredyty dosc wysoko oprocentowane, wiec im
    dluzszy kredyt, tym wiecej sie zaplaci odsetek, a im szybciej splaci
    tym wiecej zaoszczedzi.
    Chyba, ze RRSO niskie, a inflacja wysoka.

    Wiec jesli cokolwiek tu mozna porownywac, to np kredyt na rok (stac
    nas) z RRSO 15% , i kredyt na 3 lata z RRSO 8% ... o ile sie taka
    oferte znajdzie

    J.

  • 70. Data: 2017-06-24 16:38:52
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Jun 2017 16:53:17 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Nie chwal dnia przed zachodem, ale napisali, że wysyłają :)
    > P.G.

    E tam, przecież cały czas pisałam, że citkowi wystarczy pomachać łapką
    "ej, ja jeszcze nie mam waszej karty", a oni już zadbają żebyś miał :)

    Tak przy okazji, właśnie sprawdzałam wyciąg. Coś im się zmieniło i widzę
    w tej chwili wyciągi od 2012, a nie tylko trzy lata wstecz jak miesiąc
    temu. Transakcje - nadal ostatnie 12 miesięcy.

    --
    Imka