  • 1. Data: 2017-06-09 20:30:51
    Temat: SimplyCity jednak nie dla mnie :(
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    To nie jest pytanie. To raczej informacja w ramach budowania grupowej
    bazy wiedzy.

    SimplyCiti mi się podoba bo darmowa.
    Skutecznie (przez dwa lata) odstraszała mnie papierologia, bo np. nie
    mam zamiaru z powodu głupiej KK latać po urzędach.
    Jak natknąłem się na promocję w morele.net 400zł do wydania w morele to
    postanowiłem spróbować bo według mnie ma to znacznie większy sens niż
    jakiś konkretny gadżet, ale najpierw postanowiłem rozeznać tę papierologię.
    Zatem:
    1. Poszedłem do oddziału wypytać, czy faktycznie będę musiał z centrali
    firmy załatwiać wyciągi z konta za 3 miesiące. Wyszło na to, że skoro
    jest nas aż 6 wspólników to zapewne wysyłamy sobie jakieś wynagrodzenia
    i to powinno wystarczyć. Tylko dlatego wykonałem kolejne punkty.
    2. Kliknąłem w link promocji.
    3. Jak zadzwonili to w rozmowie wyszło, że chyba faktycznie PITy +
    przelewy wynagrodzenia + przelewy do ZUS powinny wystarczyć.
    4. Zbuntowałem się przeciwko wysyłaniu im skanu dowodu mailem - wolałem
    się pofatygować do oddziału licząc, że jak już muszą mieć skan to
    chociaż przesyłają/przechowują to w sposób bezpieczny.
    5. Dziś zadzwonili, że wszystko do nich dotarło (włącznie ze skanem
    dowodu), ale komuś tam brakuje wyciągów z 3 ostatnich miesięcy z konta
    firmy i z mojego konta :). Alternatywą jest załatwianie zaświadczeń z US
    i ZUS.
    6. Przed chwilą napisałem maila, że zrezygnuję.

    Od zawsze podejrzewałem, że nie jestem kompatybilny z SimplyCiti. Udało
    mi się to potwierdzić :)
    P.G.

  • 2. Data: 2017-06-09 20:34:19
    Temat: Re: SimplyCity jednak nie dla mnie :(
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-09 o 20:30, Piotr Gałka pisze:
    > 6. Przed chwilą napisałem maila, że zrezygnuję.

    Autopoprawka: nie że zrezygnuję, tylko, że rezygnuję.
    P.G.

  • 3. Data: 2017-06-09 20:55:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]
    >że skoro jest nas aż 6 wspólników to zapewne wysyłamy sobie jakieś
    >wynagrodzenia i to powinno wystarczyć. Tylko dlatego wykonałem

    Skoro jest was 6 wspolnikow, to zapewne macie wszyscy wglad w firmowe
    konto ?
    Aczkolwiek wyslanie wyciagu dalej ... wypadaloby spytac wspolnikow o
    zgode.

> [...]
    >dowodu), ale komuś tam brakuje wyciągów z 3 ostatnich miesięcy z
    >konta firmy i z mojego konta :). Alternatywą jest załatwianie

    A nie wystarczyl im wyciag z 3 miesiecy tylko twojego konta ?
    Skoro tam wplywa cos, co mozna nazwac "wynagrodzeniem".

    >Od zawsze podejrzewałem, że nie jestem kompatybilny z SimplyCiti.
    >Udało mi się to potwierdzić :)

    A zaswiadczen z US i ZUS nie zalawia sie teraz milo, szybko i
    przyjemnie ?

    J.

  • 4. Data: 2017-06-09 20:59:10
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > A zaswiadczen z US i ZUS nie zalawia sie teraz milo, szybko i
    > przyjemnie ?

    MZ nie o to chodzi. Citi stało się wyjątkowo upierdliwe formalnie.
    Ja składałem wniosek i na skanie dowodu napisałem, coś w rodzaju "tylko
    dla Banku Handlowego". Analityk odrzucił wniosek z tego powodu (tak,
    wiem, że z tego)

    KJ

    Hey, what do you expect from a culture that *drives* on *parkways* and
    *parks* on *driveways*?
    -- Gallagher

  • 5. Data: 2017-06-09 21:15:31
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Skutecznie (przez dwa lata) odstraszała mnie papierologia, bo np. nie
    > mam zamiaru z powodu głupiej KK latać po urzędach.

    Bo te warunki do spełnienia - nawet jakieś minimalne, to
    są traktowane u nich sztywno. Nigdy mi jakoś
    bardzo nie zależało i też nie chciało mi się latać po urzędach,
    to też się nie załapałem. Ostatnio skusiłem się na kliknięcie
    linka do promocyjnej oferty z jakimś telefonem, ale jednym z wymogów
    było właśnie przesłanie skanu dowodu. Ponieważ akurat miałem w wyjaśnianiu
    sprawę jakiegoś zakupu przy pomocy ksero z mojego dowodu,
    to oświadczyłem grzecznie, że mogę ewentualnie podejść
    do oddziału i okazać dowód, ale skanu nie zrobię i nie wyślę.
    No i to jest dla nich bariera nie do przeskoczenia.
    Ale jak będzie darmowa i będzie kolejna promocja na coś co mi będzie
    potrzebne, to znowu sobie kliknę :-)

  • 6. Data: 2017-06-09 21:26:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-09 o 20:59, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    > Ja składałem wniosek i na skanie dowodu napisałem, coś w rodzaju "tylko
    > dla Banku Handlowego". Analityk odrzucił wniosek z tego powodu (tak,

    Ja nawet proponowałem, że możemy w oddziale zrobić ksero
    i ja dopiszę w poprzek uwagę w stylu właśnie "tylko do celów City czy
    Handlowego"
    ale konsultant od razu powiedział, że potrzebują czysty skan.
    Tak jakby zbierali dokumenty do przekrętów :-)

  • 7. Data: 2017-06-09 22:00:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-06-09 o 20:55, J.F. pisze:

    > Skoro jest was 6 wspolnikow, to zapewne macie wszyscy wglad w firmowe
    > konto ?

    Nie mamy. Kiedyś do dostępu do konta był potrzebny jakiś specjalny
    hardware i był on w Pile, a ja jestem w Gdańsku.
    Czy tak jest dalej nie wiem.
    Wiem, że obsługa konta jest jakoś zintegrowana z programem do
    prowadzenia firmy a ten jest w Pile - mamy licencję na jedno stanowisko.

    > Aczkolwiek wyslanie wyciagu dalej ... wypadaloby spytac wspolnikow o zgode.

    Pisząc, że rezygnuję podałem powody. Jednym z nich było:

    "Wielokrotnie słyszałem, że powiązania biznesowe to istotny składnik
    wartości firmy. Nie znam się na tym. Nie wiem czy będąc właścicielem 1/6
    tej wartości mam prawo ją komukolwiek ujawniać (w formie wyciągów) i czy
    400zł promocji to adekwatna cena za te informacje."

    Jestem naiwnym optymistą i wydaje mi się, że to do kogoś dotrze :)
    I ciągle do mnie nie dociera, że marnuję swój czas.

    > A nie wystarczyl im wyciag z 3 miesiecy tylko twojego konta ?
    > Skoro tam wplywa cos, co mozna nazwac "wynagrodzeniem".

    Nie.
    Koniecznie chcą wyciąg z konta z którego płacone są zaliczki na podatek
    dochodowy. A to płaci kolega z konta firmowego.
    Chcą też wyciąg z konta z którego płacę ZUS i to byłyby 3 miesiące z
    mojego konta. To bym im dał bo nie wymaga angażowania kogokolwiek.

    Ale mają trochę racji bo przelewy wynagrodzenie jakie ja dostaję nie do
    końca odpowiadają normalnemu pojęciu wynagrodzenie.
    Np. przed 15-tym dostaję "wynagrodzenie" na opłacenie ZUSu. Jak kupuję
    paliwo to wysyłam fakturę i to wpływa na "wynagrodzenie". Nie dokładnie
    i nie od razu bo przelewy zaokrąglamy do pełnych k.
    U mnie te kwoty tego typu stanowią może 20% miesięcznych "wynagrodzeń",
    ale można sobie wyobrazić, że byłbym zaopatrzeniowcem, który wydawałby
    wszystkie "wynagrodzenia" na towary i jemu zostawało by zero - czyli nie
    miałby zdolności. Ale przecież po to dostają PITa.

    > A zaswiadczen z US i ZUS nie zalawia sie teraz milo, szybko i przyjemnie ?

    Nie wiem. Z własnej i nie przymuszonej woli nic nie załatwiałem chyba z
    15 lat.
    Firmę założyliśmy w 1988. Wystarczająco dawno abym miał głęboki uraz do
    wszystkich urzędów. Chyba nie umiem się z tego wyleczyć. Nie jest to
    pewnie uraz jak żołnierzy po misji, ale ogólna zasada działania podobna
    - coś siedzi w podświadomości.

    Na przykład (już gdzieś pisałem) zapłacenie jednego dnia kary, za to, że
    w ubiegłym roku w KPiR w jednej linijce wpisywało się kupione materiały
    i koszty zakupu (bilet kolejowy) przez co utrudniało się pracę
    urzędników (bo to są odrębne zdarzenia gospodarcze) i odebranie tego
    samego dnia wytycznych na przyszły rok, że to należy wpisywać w jednej
    linijce aby ułatwić pracę urzędników osobie wrażliwej na idiotyzm, za
    która się uważam, zostawia uraz do końca życia.
    Podobnie kwestionowanie faktur za to, że zamiast wymaganego ustawą słowa
    oryginał jest tzw "jakieś inne słowo" (orginał) - skutek - nie uznane
    koszty - większy dochód - dopłata podatku (+ odsetki za n lat - wtedy
    duże) i do tego każdy kto musi w wyniku kontroli dopłacić to przestępca
    więc kara....
    Na szczęście dowiedzieliśmy się i ostemplowaliśmy wszystkie faktury za
    chyba 5 lat wstecz pieczątką (oryginał) - ustawa wymagała tego słowa,
    ale nie zabraniała aby obok niego było też jakieś inne lub drugie takie.
    Nie wiem też na jakiej podstawie w czasie kontroli nie wolno było tego
    po prostu dopisać.

    Nie zawsze, jak świadomość wie swoje, a podświadomość swoje to
    świadomość wygrywa :(
    P.G.

  • 8. Data: 2017-06-09 22:13:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Ja składałem wniosek i na skanie dowodu napisałem, coś w rodzaju "tylko
    > dla Banku Handlowego". Analityk odrzucił wniosek z tego powodu (tak,

    Jak mnie pani namawiała, abym zeskanował i wysłał mailem to mówiła, że
    jak chcę to mogę na skanie ten dowód przekreślić długopisem ale tylko
    najwyżej jedną, prostą kreską.
    Czy taka kreska (albo nawet taki napis jak napisałeś) utrudni komuś, kto
    podejrzy taki mail zamówienie tzw. dowodu kolekcjonerskiego?
    Udało mi się nawet namówić panią, że zaszyfruję tego pdf-a uzgodnionym
    przez telefon hasłem.
    Ale się rozejrzałem i znalazłem coś w stylu:
    "Zabezpieczyłeś swojego pdf-a hasłem i je zapomniałeś. Nic się nie
    martw...."
    Nie sprawdzałem tylko zapytałem, czy mogę podejść z dowodem do oddziału.
    P.G.

  • 9. Data: 2017-06-09 22:53:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-09 o 22:00, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > wszystkich urzędów. Chyba nie umiem się z tego wyleczyć. Nie jest to
    > pewnie uraz jak żołnierzy po misji, ale ogólna zasada działania podobna

    Może to fobia raczej?
    Rzeczy, które opisujesz, to były na porządku dziennym przy kontrolach
    sto lat temu (jakieś błędy ortograficzne, brak niewymaganej pieczątki,
    literówki itp)
    Albo prowadzicie działalność, która w jakiś sposób budzi złość urzędnika :-)

> [...]
    > ale nie zabraniała aby obok niego było też jakieś inne lub drugie takie.
    > Nie wiem też na jakiej podstawie w czasie kontroli nie wolno było tego

    Skoro kwestionowali koszty, to raczej chodziło o faktury obce.
    Jak sobie wyobrażasz dopisywanie czegokolwiek?
    Po co w ogóle faktura skoro możesz napisać na co i ile wydałeś?

  • 10. Data: 2017-06-09 23:26:04
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-06-09, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Skutecznie (przez dwa lata) odstraszała mnie papierologia, bo np. nie
    > mam zamiaru z powodu głupiej KK latać po urzędach.

    O to to. 10 lat prowadzę działalność, każdy rok dochodowy mocno ponad
    przeciętną. I o ile jeszcze przy kredycie hipotecznym to jestem w stanie
    zrozumieć jeźdzenie po zaświadczenia, to przy karcie absolutnie.

    Też pani podziękowałem i podałem papierologię jako powód.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com