  • 1. Data: 2017-06-04 21:33:18
    Temat: jak placic w Danii - cd.
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    witam,
    mam pytanie (bo znalazienie prostej i szybkiej odpowiedzi w regulaminach TMB
    nie jest możliwe.... )
    jak optymalnie płacić w Danii:
    czyli ile prowizji pobierze bank i MC przy płaceniu bezgotówkowym w DKK?
    Ile kosztuje pobieranie gotówki DKK w bankomatach?
    opcja 1: konto Freemium w PLN + karta debetowa, jak przebiega proces
    przewalutowania i ile to kosztuje?
    opcja 2: konto walutowe EUR + karta debetowa EUR, jak przebiega proces
    przewalutowania z DKK na EUR i ile to kosztuje?
    opcja 3: konto walutowe USD + Karta debetowa USD, jak przebiega proces
    przewalutowania z DKK na USD i ile to kosztuje?

    pozdrawiam: marek

  • 2. Data: 2017-06-04 22:04:26
    Temat: Re: jak placic w Danii - cd.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-06-04 o 21:33, marek pisze:
> [...]
    > opcja 3: konto walutowe USD + Karta debetowa USD, jak przebiega proces
    > przewalutowania z DKK na USD i ile to kosztuje?

    Jedziesz na tydzień czy na rok?
    Jak na tydzień, to zakup jakiejś opcjonalnej karty
    i pewnie spełnienie warunków do jego utrzymania
    będzie kłopotliwe ( skoro nawet widać, że nie możesz się przedrzeć przez
    regulaminy i cenniki) A w kartach zazwyczaj tak jest, że połowy rzeczy
    nie napiszą i trzeba w praktyce sprawdzać, bo żaden konsultant ani
    doradca do końca nie wie po jakim kursie rozliczają a jak rozliczają, to
    czy jest jeszcze jakiś dodatkowy koszt
    zorganizowania tej waluty itp
    Pytania, które zadałeś mają różne odpowiedzi w zależności od banku.
    Musiałbys sprawdzić wszystkie kombinacje

    Jak jedziesz na rok i Twój status w Danii na to pozwala, to załóż konto
    z debetówką w DKK. Jeśli musisz mieć polskie konto, to wg mnie najtańsze
    będzie złotówkowe konto z karta debetową (raz przeliczane do waluty
    transakcji a nie przez USD czy EUR)
    z bezplatnymi bankomatami w całym wszechświecie.
    Pewnie jest jakiś bank co daje taki produkt.

  • 3. Data: 2017-06-05 06:27:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Każdy alior (w tym różowe t i kantor) ma tak samo:
    1) dkk->(kurs mc) usd->(kurs aliora złodziekski) pln - koszt 7,7%
    2) dkk->(mc) usd ->(alior) pln ->(alior) eur - koszt 15,2%!
    3) dkk ->(mc) usd - koszt 0,2%

    Jeśli to jednorazowy wykazd i/lub nie zamierzasz więcej niż raz używać bankomatu, to
    weź sobie kartę usd z kantoru - jest darmowa jeśli w ciągu 6 miesięcy zrobisz jedną
    transakcję. Jedna wypłata z bankomatu darmowa w miesiącu.
    Jak potrzebujesz bankomat częściej to lepsze różowe t - bodajże 10zł za wydanie karty
    i bankomaty free. Oczywiście kantor załóż sobie również i tam kupuj usd, a nie po
    złodziejskim kursie dużego aliora (5%).

  • 4. Data: 2017-06-05 10:20:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Każdy alior (w tym różowe t i kantor) ma tak samo:
    >1) dkk->(kurs mc) usd->(kurs aliora złodziekski) pln - koszt 7,7%
    >2) dkk->(mc) usd ->(alior) pln ->(alior) eur - koszt 15,2%!
    >3) dkk ->(mc) usd - koszt 0,2%

    A Dania sie jakos nie podlaczyla pod Euro ?

    W koncu i klient zagraniczny, czyli w wiekszosci europejski, wymaga, i
    w ERM uczestnicza, i kurs wymiany prawie staly ..

    J.

  • 5. Data: 2017-06-05 13:44:55
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

[...]

    wyjazd na ~6 m-cy
    chyba trzeba założyć konto na miejscu w DKK + karta lokalna.
    i na wszelki wypadek mieć debetowke TMB w USD do konta walutowego
    kantor to gdzie najlepiej? (bo jak czytam Alior słaby ?)
    marek

  • 6. Data: 2017-06-05 14:57:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kantor może być z aliora - jeśli masz już konto w różowym T to wystarczy złożyć
    wniosek i od razu dostaniesz dostęp na tym samym loginie.
    Kantor aliora jest tutaj:
    https://kantor.aliorbank.pl/
    I trzeba mieć rozróżnienie - waluty w "dużym" aliorze (w tym też w różowym T) są dla
    frajerów, których alior bezlitośnie goli - a w kantorze aliora kursy są na poziomie
    najatrakcyjniejszych. Taka to polityka banku, trudna do uwierzenia, ale tu nie ma co
    wierzyć tylko trzeba korzystać.
    Kupione w kantorze aliora usd możesz bezpłatnie przelać do dowolnego banku w PL, w
    tym do różowego T. Z różowym T jeszcze milej, bo przelewy złotówkowe - i być może
    również dolarowe - z kantorem chodzą w czasie rzeczywistym.
    Dla porównania:
    - kantor aliora sprzedaż usd 3,7390,
    - "duży" alior i tmub sprzedaż usd 3,8829,
    - "duży" alior i tmub sprzedaż usd dla płatności kartą 3,9994.

  • 7. Data: 2017-06-05 15:11:00
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    oglegroups.com...

    - kantor aliora sprzedaż usd 3,7390,
    - "duży" alior i tmub sprzedaż usd 3,8829,
    - "duży" alior i tmub sprzedaż usd dla płatności kartą 3,9994.

    dzięki za pomoc :)
    mam nadzieje że karta debit USD (do konta walutowego z TMB) zadziała też w
    USA,
    choć może być różnie bo to duży kraj jednak jest....
    pozdrawiam, marek

  • 8. Data: 2017-06-05 18:01:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Co to jest to "rurzowe t"?

    -----

  • 9. Data: 2017-06-06 08:31:15
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

> [...]
    tym do różowego T. Z różowym T jeszcze milej, bo przelewy złotówkowe - i być może
    również dolarowe - z kantorem chodzą w czasie rzeczywistym.

    Chodzą w czasie rzeczywistym - PLN, USD, EUR i GBP - sprawdzone :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 10. Data: 2017-06-06 08:33:30
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-06-05 o 15:11, marek pisze:
    > mam nadzieje że karta debit USD (do konta walutowego z TMB) zadziała też
    > w USA,
    > choć może być różnie bo to duży kraj jednak jest...

    W 99% działa. Zwykle jak masz wybór trzeba wybrać Credit.
    Nie chce działać w niektórych stacjach benzynowych (self service), wtedy
    albo zmieniasz stację, albo idziesz do kantorka żeby ci pompiarz zrobił
    prepaida :)

    Pozdrawiam - Mirek