  • 1. Data: 2007-01-23 19:11:33
    Temat: Sens inwestycji w FI?
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    W ciagu 5 lat tylko jeden fundusz osiagnal wynik lepszy niz wzrost
    WIG20, a spolki przeciez jeszcze wyplacaly dywidendy:
    http://www.wprost.pl/ar/?O=99308

    Swego czasu w Rzeczpospolitej takze czytalem, ze fundusze
    obligacji maja duzo gorsza rentownosc niz obligacje

    Zastanawiam sie czy darowac sobie fundusze i samemu
    zainwstowac chocby w spolki z WIG20.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2007-01-23 19:50:33
    Temat: Re: Sens inwestycji w FI?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > obligacji maja duzo gorsza rentownosc niz obligacje
    >
    > Zastanawiam sie czy darowac sobie fundusze i samemu

    przeciez napisales, ze to WIG20 osiagnal lepszy wynik niz FI wiec
    dlaczego chcesz inwestowac w jedna spolke?

    kup kontrakt terminowy na WIG20

    a jezeli spolke to dlaczego z WIG20?
    przeciez te mniejsze potrafia osiagnac kilkaset % zysku + dywidenda...
    tylko, ktora spolke wybrac? oto jest pytanie i dlatego warto inwestowac w FI

    chociaz niektorzy inwestuja rowniez w akcje... ;-) i sa zadowoleni z wynikow

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-01-23 20:22:28
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

    > a jezeli spolke to dlaczego z WIG20?

    Czemu jedna spolke? Przeciez mozna kupic 20 spolek
    w proporcjach takich jak w WIG20.
    Trzeba bedzie przeliczyc przy jakiej kwocie bedzie
    to oplacalne ze wzgledu na prowizje.
    WIG20 wybralem dlatego, ze wiekszosc funduszy
    inwestuje w spolki z WIG20. W fundusze akcji
    zainwestowalem dlugoterminowo. Wiec przy
    porownywalnym ryzyku mozna zarobic
    kilka procent wiecej...
    Ciekawe jak ta relacja wyglada w przypadku
    mniejszych spolek i MIDWIGU.

    > przeciez te mniejsze potrafia osiagnac kilkaset % zysku + dywidenda...

    Albo stracic szybciej niz w duzych firmach;)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2007-01-23 20:34:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jan 2007 21:22:28 +0100,
    osoba podpisana: Marcin <k...@k...de>
    napisała:
> [...]
    >
    > Czemu jedna spolke? Przeciez mozna kupic 20 spolek
    > w proporcjach takich jak w WIG20.
    > Trzeba bedzie przeliczyc przy jakiej kwocie bedzie

    No właśnie. I weź jeszcze pod uwagę, że większość nie ma jednorazowo
    kilkudziesięciu tysięcy jednorazowo, tylko raczej kilkaset-kilka tysiecy
    miesięcznie.

    KJ
    PS. z naciskiem na *większość*
    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 5. Data: 2007-01-23 20:43:06
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > No właśnie. I weź jeszcze pod uwagę, że większość nie ma jednorazowo
    > kilkudziesięciu tysięcy jednorazowo, tylko raczej kilkaset-kilka tysiecy
> [...]

    ;-)
    to dosc dziwny pomysl kupowanie po kilka akcji spolek z WIG20, ale kazdy
    moze zrobic ze swoja kasa co chce, mnie odpowiadaja FI a ze spolek
    gieldowych preferuje banki np. kupienie Getinu za ok. 8zl bylo dobrym
    pomyslem, na Millennium mialem przez dluzszy czas "strate" pomimo
    wyplaty dywidendy, ale obecnie juz na plus

    w kazdym razie inwestujac nalezy dywersyfikowac ryzyko...

    RS

  • 6. Data: 2007-01-23 20:56:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jan 2007 21:43:06 +0100,
    osoba podpisana: RobertS <r...@x...pl>
    napisała:

    > ;-)
    > to dosc dziwny pomysl kupowanie po kilka akcji spolek z WIG20, ale kazdy

    I tu właśnie wygodniejsze są fundusze, jeśli mój post był niewyraźny..
    [...]
    > w kazdym razie inwestujac nalezy dywersyfikowac ryzyko...

    Złote sztabki ;-) ?

    Wino ?

    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html
    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 7. Data: 2007-01-23 21:08:47
    Temat: Re: Sens inwestycji w FI? [OT]
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 23 Jan 2007 20:56:09 +0000 (UTC), Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Dnia Tue, 23 Jan 2007 21:43:06 +0100,
    >osoba podpisana: RobertS <r...@x...pl>
    >
    >Złote sztabki ;-) ?
    >
    >Wino ?

    Za duża płynność. ;)

  • 8. Data: 2007-01-24 00:12:10
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    Marcin napisał(a):
    > Witam
    >
    > W ciagu 5 lat tylko jeden fundusz osiagnal wynik lepszy niz wzrost
    > WIG20, a spolki przeciez jeszcze wyplacaly dywidendy:

    Hmm... może gdyby tak doliczyć do wyników FI koszty zarządzania,
    jakie pobrały, tak z:
    4% * 5lat = 20% (obliczenia uproszczone),

    zaś od wyniku WIG20 odjąć koszty rachunku maklerskiego lub koszty
    związane z kontraktem terminowym to nie było by tak źle?

    Trudno mi powiedzieć.

    Pozdrawiam,
    MHCMega

  • 9. Data: 2007-01-24 07:16:06
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Kamil Jońca wrote:
    > Złote sztabki ;-) ?

    2zl okazjonalne monety :) Kiedys kupilem kilkanascie na Allegro po
    2,5zl, a obecnie kosztuje ok. 20zl/sztuka :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2007-01-24 08:43:07
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Złote sztabki ;-) ?
    >
    > Wino ?
    >
    > KJ

    a takze konie, meble i stare zegarki ;-))

    --
    pozdrawiam
    RobertS