  • 1. Data: 2007-01-23 15:45:45
    Temat: Uwaga na VE w Anglii
    Od: "andzik" <a...@p...fm>

    W miniony weekend bylem a Anglii i spotkala mnie dosc
    niemila niespodzianka - okazalo sie, ze na stacji Shella
    przy autostradzie blisko Londynu nie akceptuja kart
    Visa Electron. Mialem dwie karty VE z mBanku i Intelligo
    i zadna nie zadzialala zarowno w kasie jak i w bankomacie,
    ktory byl na stacji.
    Na szczescie niedaleko byl inny sklep, w ktorym akceptowali
    VE i uprzejma pani nabila mi na kase 30 funtow i potem
    zrobila zwrot, dajac mi gotowke.
    Rowniez w wypozyczalniach samochodow nie akceptuja VE,
    trzeba miec jakas kredytowke (na ktora tak na marginesie
    czekam juz dosc dlugo z mBanku).
    Ogolnie jezeli ma sie tylko VE to warto przed dokonaniem
    zakupu (badz tankowaniem) upewnic sie czy na pewno ja
    akceptuja (tankowalem tez w samym Londynie i problemu
    nie bylo).

    --
    Andrzej

  • 2. Data: 2007-01-23 16:19:42
    Temat: Re: Uwaga na VE w Anglii
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Visa Electron. Mialem dwie karty VE z mBanku i Intelligo
    > i zadna nie zadzialala zarowno w kasie jak i w bankomacie,
    > ktory byl na stacji.

    To może nie być wina stacji benzynowej, a łącza które z jakiegoś powodu
    zdechło.

    /*-+

  • 3. Data: 2007-01-23 16:34:21
    Od: "Waldek" <j...@p...onet.pl>

    > To może nie być wina stacji benzynowej, a łącza które z jakiegoś powodu
    > zdechło.

    Nic nie zdechło! To samo miałem w zeszłym roku w Słoweni na stacji
    benzynowej. Niektóre terminale nie akceptują VE i koniec. Nie pomoże nawet
    wypukła VE. Dobrze, że miałem trochę Euro i przyjęli je po paskarskim
    kursie.

    Pozdrowienia

    Waldi

  • 4. Data: 2007-01-23 16:45:43
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Waldek napisał(a):

> [...]
    > benzynowej. Niektóre terminale nie akceptują VE i koniec. Nie pomoże nawet
    > wypukła VE. Dobrze, że miałem trochę Euro i przyjęli je po paskarskim

    Gdzie Ty widziałeś wypukłą VE?

  • 5. Data: 2007-01-23 16:47:16
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    andzik napisał(a):

    > Rowniez w wypozyczalniach samochodow nie akceptuja VE,
    > trzeba miec jakas kredytowke

    Kredytówka to może być VE. Z kolei VISA Classic może być debetówką.

    Skąd nadal te sztywne podziały u wielu osób?

  • 6. Data: 2007-01-23 17:00:32
    Od: "andzik" <a...@p...fm>

    > Kredytówka to może być VE. Z kolei VISA Classic może być debetówką.
    >
    > Skąd nadal te sztywne podziały u wielu osób?

    Stad ze stosowane sa praktycznie wszedzie, i to ze jest maly promil
    kart ktore lamia te podzialy, to nie znaczy ze nie sa stosowane.
    Jak pokazalem VE to na wypozyczalni samochodow gosc mi od
    razu powiedzial ze nie przyjmie, i podejrzewam ze nic by go do tego
    nie zmusilo. Na stacji benzynowej probowali ale nie przyjmowalo,
    tak samo w bankomacie (w tym czasie inni klienci placili kartami
    wiec lacze bylo ok). Karta VE z Inteligo umozliwia nawet platnosci
    w Internecie, i co z tego jak nie zostala zaakceptowana.

  • 7. Data: 2007-01-23 17:04:20
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    andzik napisał(a):

    > Jak pokazalem VE to na wypozyczalni samochodow gosc mi od
    > razu powiedzial ze nie przyjmie, i podejrzewam ze nic by go do tego
    > nie zmusilo.

    Bo on nie chciał kredytowej tylko WYPUKŁĄ. Jakbyś mu dał wypukłą
    debetówkę, to by był zadowolony.

    A wypukłych debetówek faktycznie jest niewiele i jest to raczej wyjątek,
    ale płaska kredytówka to już można by rzec sprawa jak najbardziej
    standardowa. Tyle, że kwestia nie w kredytowości/debetowości, co rodzaju
    samej karty (płaskie=electronic use only, czy wypukłe, z możliwością
    wszelakiego użycia). Akceptantowi nic do sposobu Twoich rozliczeń z bankiem.

  • 8. Data: 2007-01-23 17:29:37
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Na stacji benzynowej probowali ale nie przyjmowalo,
    > tak samo w bankomacie (w tym czasie inni klienci placili kartami
    > wiec lacze bylo ok)

    Kartami VE płacili? Może (prawdopodobnie) coś na stykach "łącze na stacji
    benzynowej -> Visa -> wystarwca karty" nietentegesiło.

    /*-+

  • 9. Data: 2007-01-23 21:02:36
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > Gdzie Ty widziałeś wypukłą VE?
    Bywały w dziejach wypukłe Maestra a nawet wyCirrusy, to może i Electrona
    ktoś kiedyś zrobił na embosowanym plastiku :-)

    Przemek

  • 10. Data: 2007-01-23 22:49:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > A wypukłych debetówek faktycznie jest niewiele i jest to raczej
    > wyjątek,

    Zaleznie od kraju.
    --
    Krzysztof Halasa