  • 1. Data: 2007-01-23 13:38:29
    Temat: Polcard znielubił moje karty - po raz kolejny
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    No właśnie - już o tym kiedyś pisałem, ale nikt nic nie wymyślił, może
    teraz wymyśli :) Otóż od trzech tygodni Polcard nie chce autoryzować online
    moich dwóch KK - VC w Multi i MC w Raifeissenie. No, tzn. Polcard łyka i
    robi blokadę, ale sklepy dostają znacznik wysokiej szansy fraudu i
    generalnie nie chcą sprzedać. Zostaję z wiszącymi blokadami. Utrudnia mi
    to życie, bo robię generalnie dużo transakcji IO. Autoryzacje przez Ecard
    działają bez problemu. Niespecjalnie mam pomysł, co się mogło stać. Karty
    spłacam poprawnie, inne kredyty też (mam zresztą tylko jakieś raty w lukasie),
    nikomu z niczym nie zalegam, nie zgubiłem kart, nie zauważyłem fraudowych
    transakcji na kartach, no po prostu żyję tak jak przez poprzednie miesiące,
    kiedy to wszystko działało. Jedyne co, to opisywane przeze mnie na tej
    grupie podwójne księgowanie tej samej transakcji przez pewną restaurację,
    ale problemy pojawiły się przed tym wypadkiem i przed reklamacją z tego tytułu.

    Czy ktoś ma jakąś wiedzę, na jakiej podstawie Polcard ustawia ten
    współczynnik fraudu? Dziwi mnie niezwykle, że problem jest z dwiema kartami
    różnych banków i różnych systemów. Łączy je tylko moje nazwisko.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2007-01-23 14:11:48
    Temat: Re: Polcard znielubił moje karty - po raz kolejny
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.01.2007 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:
    > Czy ktoś ma jakąś wiedzę, na jakiej podstawie Polcard ustawia ten
    > współczynnik fraudu? Dziwi mnie niezwykle, że problem jest z dwiema kartami
    > różnych banków i różnych systemów. Łączy je tylko moje nazwisko.

    Dodam jeszcze, że pytam tutaj, bo generalnie sprawa wydaje się nie do
    załatwienia:

    1. banki po swojej stronie widzą, że jest OK - no była autoryzacja, jest
    blokada i tyle. No i słusznie, bo wskaźnik fraudu to wewnętrzny
    polcardowski wynalazek. Odsyłają w związku z tym do Polcardu.

    2. Polcard mnie wyśmiał, że do nich dzwonię, bo oni obsługują akceptantów a
    nie okazicieli i generalnie mam się rozłączyć, bo szkoda czasu na dyskusje.
    Odesłali mnie do akceptantów.

    3. Akceptanci mają oczywiście ciekawsze rzeczy do roboty, niż dociekanie
    dlaczego czyjaś karta ma akurat taki a nie śmaki wskaźnik fraudu.

    No i dupa, mam w ten sposób karty prawie bez funkcji IO/TO. Dla niektórych
    to zaleta, ale ja jednak wolałbym sobie sam o tym decydować ;-)

    Z ostatniej chwili: VE Inteligo również nie działa!
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2007-01-23 14:14:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnerc5vq.hmr.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .

    > Z ostatniej chwili: VE Inteligo również nie działa!

    Czyli to chyba jednoznacznie identyfikuje sytuacje, ze wskaznik
    fradowosci podnosi Ci imie i nazwisko na karcie. Bardzo dziwne.

    marekz

  • 4. Data: 2007-01-23 14:24:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.01.2007 MarekZ <m...@w...irc.pl> napisał/a:

    > Czyli to chyba jednoznacznie identyfikuje sytuacje, ze wskaznik
    > fradowosci podnosi Ci imie i nazwisko na karcie. Bardzo dziwne.

    Mam pewne podejrzenie. Należy pamietać, że akceptant przekazuje Polcardowi
    jeszcze trochę danych na temat klienta. Jeśli to się sprawdzi, to szlag
    mnie chyba trafi ze złości, ale za to się uśmiejesz ;-)
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2007-01-23 14:34:50
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnerc6n8.hmr.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .

> [...]
    > to szlag
    > mnie chyba trafi ze złości, ale za to się uśmiejesz ;-)

    Ciekawe.... Bo kwestia ewentualnych polskich znakow, nie powinna
    miec tutaj wplywu, nawet jesli byly kiedys z tego powodu odmowy.
    Czekam na rzeczywisty powod (gdyby sie potwierdzil). :-)))

    marekz