  • 21. Data: 2003-09-28 19:25:35
    Temat: Re: Scenariusz Argentynski dla Polski?
    Od: Tom <v...@o...pl>

    Pawel wrote:
> [...]
    > temat deficytu i budzetu przyszlorocznego Polski. Wielu ekspertow wypowiada
    > sie o mozliwosci scenariusza Argentysnkeigo dla Polski (dla tych co nie wiedza
    > waluta argentysnka poszybowala na leb i na szyje, ceny poszly w gore, banki
    > wstrzymaly wyplate, kraj stal sie nie wyplacalny) Dzis pan Miller mowi ze to
    > nie prawda iz grozi nam wariant argentysnki, to zaczynam sie obawiac ze to
    > prawda. Bo Panu Millerowi, Hausnerowi nie wolno ufac. POzatym z tym
    > Balcerowiczem cos musi byc, bo skad nei odejdzie to sie dzieja jakies

    Miller, Hausner i reszta to rzad. Rzad musi byc optymistyczny, bo lepiej
    nie mysl co by byly, gdyby powiedzial wczoraj, ze w przyszlym roku
    Argentyna.
    Poza tym budzet krytykuja wszyscy inni, bo ten budzet jest "do bani" tak
    z reszta jak i kilka wczesniejszych i z roku na rok coraz mniej w nim
    pieniedzy. Ale oczywiscie nie dla wszystkich. Prosty przyklad ze jest
    gowno? Prosze bardzo.
    Wydatki na edukacje, zdrowie i wszystkie inne w dol o srednio 5 proc.
    Wydatki na administracje, wzrost o 17 proc. Smiech , skandal, zenada,
    zlodziejstwo w biely dzien. I dalsze prownania i dyskusje o PKB
    deficycie i innych nie maja tutaj sensu.
    Mozna tez sie zastanawiac, czy nie napchanie kieszenie przed ucieczka ze
    statku?

    Udzial Balcerowicza tym co mamy teraz? Oczywiscie jest, jako czlonka
    RPP. Czy odejdzie? Ano zobaczymy. Gdyby jednak tak sie stalo, to z
    pewnoscia traktowac to nalezy jako ucieczke z tonacego okretu.

> [...]
    > warianty argentysnkeigo to ty czy bym mial te pieniadze czy nie? A moze lepiej
    > wykupic pieniadze i trzymac je w domu? (az tak duzo nie mam ;))
    > Wogole co sadzicie o sytuacji, czy moze ja przesadzam? Jakie sa Wasze opinie,
    > i jak najlepiej zmniejszyc ryzyko. Od dawna chcialem sobie kupic kino domowe
    > tak oszsczedzam oszczedzam i za rok za te pieniadze nie kupie 1kg ziemniakow.
    >
    > Czekam na Wasze przemyslenia i sugestie co zrobic z drobna nadwyzka zlotowek
    > na wypadek wariantu Argentynskiego ;) miejmy nadzieje ze nie przesadzam i nie

    W czasach kryzysu, czy tez generalnie zawsze, jednymi z najlepszych
    inwestycji sa zloto, srebro (metale szlachetne) oraz ziemia. Jesli
    chcesz miec pieniadze w plynnym srodku, to polecic wypada zloto lub srebro.
    Ziemia to troche dluszy czas, ale ewentualnie w czasach kryzysu takiego
    jak w Argentynie zawsze mozesz ja uprawiac.

    A prawdopodobienstwo wystapienia kryzysu w Polsce, to w tej chwili 75
    proc., czyli wysokie. Problem w tym, ze w USA jest niewiele nizsze, bo 65.
    No, ale jeszcze potrzeba troche wiecej danych. Tak, ze prawdopodobne
    jest, ze jesli cos bedzie, to w przyszlym roku.

    Pozdr

  • 22. Data: 2003-09-28 20:56:58
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Tom napisal/a:

    > Udzial Balcerowicza tym co mamy teraz? Oczywiscie jest, jako czlonka
    > RPP. Czy odejdzie? Ano zobaczymy. Gdyby jednak tak sie stalo, to z
    > pewnoscia traktowac to nalezy jako ucieczke z tonacego okretu.

    a to jest dobry barometr, bo pan B. jak tylko widzi, że syf się wyłania zza
    horyzontu, to daje nogę z urzędu i skacze na następny :))
    jeżeli teraz wystara się o posadę doradcy w republice Kongo Bongo to
    niechybny znak, że statek nabiera wody i w ciągu roku będziemy pod wodą :((

    Zbiggy

  • 23. Data: 2003-09-28 21:43:58
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > To proste - bo wzrost gospodarczy zapoczątkowano fizycznym wytępieniem
    > komunistów. Dlatego o tym sza.

    Ech, propaganda. Tych wytępionych to było bodaj parudziesięciu, plus
    parę tysięcy przez pewien czas pokiblowało.

    U nas dowolna gminna komenda SB miała większy urobek....

  • 24. Data: 2003-09-29 07:51:07
    Od: "Rafal" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel" <t...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zlotowek
    > na wypadek wariantu Argentynskiego ;) miejmy nadzieje ze nie przesadzam i

    mielismy juz system argentynski to i wariant przejdzie ;-)

  • 25. Data: 2003-09-29 08:23:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > a to jest dobry barometr, bo pan B. jak tylko widzi, że syf się wyłania
    zza
    > horyzontu, to daje nogę z urzędu

    Twoim zdaniem powinien zapewne do końca kurczowo
    trzymać się stołka jak Miller, Pol czy inny Łapiński.

    Pix

  • 26. Data: 2003-09-29 18:42:01
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Pawel napisał:

    > i jak najlepiej zmniejszyc ryzyko. Od dawna chcialem sobie kupic kino domowe
    > tak oszsczedzam oszczedzam i za rok za te pieniadze nie kupie 1kg ziemniakow.

    Kup sobie to kino. Przynajmniej sobie filmy w przyzwoitych warunkach
    poogladasz. ;-))))

    Bartol

  • 27. Data: 2003-09-29 19:10:28
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Pamiętaj, że choć nie jest dobrze to są istotne różnice między Polską i
    Argentyną.
    Po pierwsze złotówka nie ma sztwnego kursu z żadną walutą (argentyńskie peso
    miało kurs 1:1 z USD).
    Po drugie Polska wejdzie do Unii a więc zyska dostęp do jednego z
    najwięksych rynków świata (Argentyna jest oddalona od USA i UE)
    Po trzecie mimo wszystko w Polsce pomoc z zagranicy (z Unii) nie zostanie
    aż tak przejedzona jak w Argentynie.

    Jedyna sensowna analogia z Argentyną dotyczy niepokojów społecznych (już je
    widzimy), choć myślę, że w Polsce nie będą one tak straszne jak tam.
    Największe zagrożenie stanowi zubożenie społeczeństwa (w Argentynie
    przyczyną rozruchów było bezrobocie i nagłe zuborzenie klasy średniej, która
    spadła do poziomu najuboższych)

  • 28. Data: 2003-09-29 21:00:58
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    pix napisal/a:

    > Twoim zdaniem powinien zapewne do końca kurczowo
    > trzymać się stołka jak Miller, Pol czy inny Łapiński.

    ja nie mówię co powinien, ja widzę co robi od wielu lat i stwierdzam, że
    można na tej podstawie prognozować :))

    Zbig

  • 29. Data: 2003-09-29 21:40:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krab" <k...@p...of.pl> writes:

    > komunisci ? czyli mowisz o takich krajach jak chiny i kuba ? :-)

    Nie wiem jak Kuba, ale Chiny - jesli chodzi o gospodarke, a nie
    o polityke - sa z cala pewnoscia mniej komunistyczne niz Polska.

    Hong Kong (czesc Chin, jakby ktos nie wiedzial) to juz w ogole inna
    bajka, a o Taiwanie (Republice _Chinskiej_) to chyba nie wypada
    w takich porownaniach w ogole wspominac.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 30. Data: 2003-09-30 15:28:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > Argentyną.
    > Po pierwsze złotówka nie ma sztwnego kursu z żadną walutą (argentyńskie peso

    Wiec wahania moga byc plynne zamiast skokowe. To masz na mysli?
    Niewielka roznica dla ludnosci.

    > Po drugie Polska wejdzie do Unii a więc zyska dostęp do jednego z
    > najwięksych rynków świata (Argentyna jest oddalona od USA i UE)

    Odleglosc geograficzna ma niewielkie znaczenie.

    > Po trzecie mimo wszystko w Polsce pomoc z zagranicy (z Unii) nie zostanie
    > aż tak przejedzona jak w Argentynie.

    Tylko bardziej? Hmm...

> [...]
    > Największe zagrożenie stanowi zubożenie społeczeństwa (w Argentynie
    > przyczyną rozruchów było bezrobocie i nagłe zuborzenie klasy średniej, która

    Nie przesadzajmy. Argentyna byla krajem ludzi zamoznych. Peso stracilo
    na wartosci tylko ok. 3-krotnie, na poczatku nie bylo to nawet 2-krotne.

    Euro kosztowalo < 3.5 zl, teraz kosztuje >5.6 zl.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH