    From: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Scenariusz Argentynski dla Polski?
    Date: Mon, 29 Sep 2003 21:10:28 +0200

    Pamiętaj, że choć nie jest dobrze to są istotne różnice między Polską i
    Argentyną.
    Po pierwsze złotówka nie ma sztwnego kursu z żadną walutą (argentyńskie peso
    miało kurs 1:1 z USD).
    Po drugie Polska wejdzie do Unii a więc zyska dostęp do jednego z
    najwięksych rynków świata (Argentyna jest oddalona od USA i UE)
    Po trzecie mimo wszystko w Polsce pomoc z zagranicy (z Unii) nie zostanie
    aż tak przejedzona jak w Argentynie.

    Jedyna sensowna analogia z Argentyną dotyczy niepokojów społecznych (już je
    widzimy), choć myślę, że w Polsce nie będą one tak straszne jak tam.
    Największe zagrożenie stanowi zubożenie społeczeństwa (w Argentynie
    przyczyną rozruchów było bezrobocie i nagłe zuborzenie klasy średniej, która
    spadła do poziomu najuboższych)