  • 1. Data: 2003-09-27 18:08:09
    Temat: Scenariusz Argentynski dla Polski?
    Od: "Pawel" <t...@W...onet.pl>

    Wiem ze nie powinienm ogladac tv, ale dzis zaciekawily mnie wypowiedzi na
    temat deficytu i budzetu przyszlorocznego Polski. Wielu ekspertow wypowiada
    sie o mozliwosci scenariusza Argentysnkeigo dla Polski (dla tych co nie wiedza
    waluta argentysnka poszybowala na leb i na szyje, ceny poszly w gore, banki
    wstrzymaly wyplate, kraj stal sie nie wyplacalny) Dzis pan Miller mowi ze to
    nie prawda iz grozi nam wariant argentysnki, to zaczynam sie obawiac ze to
    prawda. Bo Panu Millerowi, Hausnerowi nie wolno ufac. POzatym z tym
    Balcerowiczem cos musi byc, bo skad nei odejdzie to sie dzieja jakies
    tragedie ;)

    W zwiazku z tym co mam zrobic, gdyz mam pare zlotych oszczednosci w zlotowkach
    odlozonych na przyszly rok na emigracje z polski (mowie powaznie chce
    dokonczyc tylko studia) co poradzicie czy olac ta wiadomosc z tv czy moze
    zaczac robic przewalutowanie z zlotowek na euro i dolary? Pozatym czy jesli w
    banku dzialajacym na terenie polski zaloze np konto w euro to jakby doszlo do
    warianty argentysnkeigo to ty czy bym mial te pieniadze czy nie? A moze lepiej
    wykupic pieniadze i trzymac je w domu? (az tak duzo nie mam ;))
    Wogole co sadzicie o sytuacji, czy moze ja przesadzam? Jakie sa Wasze opinie,
    i jak najlepiej zmniejszyc ryzyko. Od dawna chcialem sobie kupic kino domowe
    tak oszsczedzam oszczedzam i za rok za te pieniadze nie kupie 1kg ziemniakow.

    Czekam na Wasze przemyslenia i sugestie co zrobic z drobna nadwyzka zlotowek
    na wypadek wariantu Argentynskiego ;) miejmy nadzieje ze nie przesadzam i nie
    panikuje ;)

  • 2. Data: 2003-09-27 18:13:30
    Temat: Re: Scenariusz Argentynski dla Polski?
    Od: "Jan Werbiński" <j...@N...com>

    Użytkownik "Pawel" <t...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czekam na Wasze przemyslenia i sugestie co zrobic z drobna nadwyzka
    zlotowek
    > na wypadek wariantu Argentynskiego ;) miejmy nadzieje ze nie przesadzam i
    nie

    Ryzyko jest większe, ale jeszzce nie ma powodów do paniki.
    Kredytu długoterminowego w obcej walucie, to bym raczej nie brał. Chyba że
    ubezpieczony.

    Strona domowa http://www.janwer.com/
    Nasza sieć http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2003-09-27 19:01:45
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On 27 Sep 2003 20:08:09 +0200, "Pawel" <t...@W...onet.pl>
    wrote:

    >Pozatym czy jesli w
    >banku dzialajacym na terenie polski zaloze np konto w euro to jakby doszlo do
    >warianty argentysnkeigo to ty czy bym mial te pieniadze czy nie?

    Jest taki bardzo znany szwajcarski bank majacy swoj oddzial w
    Warszawie - mysle ze tam Twoje $ lub CHF beda bezpieczniejsze niz w
    PKO cos tam :)

    Piotr

  • 4. Data: 2003-09-27 19:09:53
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Jan Werbiński" <j...@N...com> wrote in
    message news:bl4k1c$pro$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Ryzyko jest większe, ale jeszzce nie ma powodów do paniki.
    > Kredytu długoterminowego w obcej walucie, to bym raczej nie brał. Chyba że
    > ubezpieczony.

    hmmm.. no właśnie ..
    a dlaczego nie kredyt na 20 lat ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-09-27 20:00:28
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Piotr" <f...@y...cum> wrote in message
    com...
    > Jest taki bardzo znany szwajcarski bank majacy swoj oddzial w
    > Warszawie - mysle ze tam Twoje $ lub CHF beda bezpieczniejsze niz w
    > PKO cos tam :)

    BTW. ciekawy materiał na temat kryzysu w Argentynie

    http://tinyurl.com/ow8a

  • 6. Data: 2003-09-27 20:35:06
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Sat, 27 Sep 2003 22:00:28 +0200, "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    wrote:

    >BTW. ciekawy materiał na temat kryzysu w Argentynie
    >
    >http://tinyurl.com/ow8a

    Ciekawe tylko czemu ten rzadowy raport nie wspomina slowem o
    gospodarce ktora dokonala najwiekszego skoku w tamtym rejonie - Chile

    Piotr

  • 7. Data: 2003-09-27 21:24:55
    Od: "Fajas" <s...@w...pl>

> [...]
    zlotowek
    > na wypadek wariantu Argentynskiego ;) miejmy nadzieje ze nie przesadzam i

    Ja mam raczej nadzieje, ze przesadzasz i panikujesz chociaz tez mnie
    strasznie niepokoi co robia komunisci, oni naprawde niemaja wyobrazni, jak
    sie patrzy na rosnace slupki deficytu do az....

    Fajas

  • 8. Data: 2003-09-28 05:39:36
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    Użytkownik "Fajas" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > strasznie niepokoi co robia komunisci, oni naprawde niemaja wyobrazni, jak
    > sie patrzy na rosnace slupki deficytu do az....

    komunisci ? czyli mowisz o takich krajach jak chiny i kuba ? :-)

    a swoja droga w temacie - to narod polski jest bardziej przywykly do
    gnebienia niz ten argentynski, wiec pewnie dlatego jeszcze mimo wyzszego niz
    tam bezrobocia wytrzymuje jeszcze poczynania lokalnej lewicy i prawicy do
    spolki

  • 9. Data: 2003-09-28 07:24:42
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Sun, 28 Sep 2003 07:39:36 +0200, "Krab" <k...@p...of.pl>
    wrote:

    >komunisci ? czyli mowisz o takich krajach jak chiny i kuba ? :-)

    Sytuacja w ktorej Panstwo VAT'uje dostep do Internetu i zeszyty dla
    dzieci stawka 22% a na sztuczne pochwy i wibratory obowiazuje 0% VAT
    jest jak z nienakreconego filmu sp. Bareji.
    A on krecil filmy o absurdach komunizmu wlasnie...

    Piotr

  • 10. Data: 2003-09-28 07:39:37
    Od: " " <t...@g...pl>

    f...@y...cum (Piotr) napisał(a):

> [...]
    > jest jak z nienakreconego filmu sp. Bareji.
    > A on krecil filmy o absurdach komunizmu wlasnie...

    Piotr, to tylko z pozoru absurd - pomysl o takim rozwiazaniu: sztuczna wagina
    czy pochwa (0%) stymuluja wyobraznie erotyczna, z czego bierze sie pociag do
    prawdziwych czesci ciala.
    W wyniku takiego pociagu biora sie dzieci, ktorym potrzeba zeszytow (22%) czy
    zabawek (22%).
    Slowem sztuczne waginy generuja opodatkowanie VAT 22%. To jest logiczne.
    Nawet Bareja by o tym nie pomyslal......