  • 21. Data: 2016-11-23 19:00:56
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A bank obiecywal, ze kurs bedzie spadal ?
    > Raczej informowal, ze kurs jest zmienny, choc oczywiscie nie
    > ostrzegal, ze moze dwukrotnie skoczyc.

    Pisałem wielokrotnie co obiecywał bank - obiecywał ze wie co robi i dlatego
    wybrał kurs franka bo frank bezpieczny.

    > Dzisiejszy bank tez nie ostrzega co bedzie, jak wibor skoczy do 20%
    >:-)

    > Malo prawdopodobne. Bilans co roku musial sie zgadzac i wykazywac
    > zysk, a nie strate.

    No ale przeciez mieli zysk - gigantyczne spready.

    > Banki mogly informowac, ze tak to juz w ekonomii jest, ze jak sie
    > zlotowka zdewaluje, to i zarobki wzrosna.

    Tak, banki powinny informowac a nie przekonywac, ze nie ma ryzyka.

    > To teraz podaj ile wynosi w CHF srednia polska pensja z 2015, 2008 i
    > np 2006 ...

    Bo? Sam sobie podaj :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 22. Data: 2016-11-23 20:52:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Pisałem wielokrotnie co obiecywał bank - obiecywał ze wie co robi i
    >dlatego
    >wybrał kurs franka bo frank bezpieczny.

    No i dobrze wybral ... dobrze dla siebie. Choc zagrozenia politycznego
    nie przewidzial :-)

    Ale jak WIBOR podskoczy, to zobaczymy co PLN'owcy powiedza :-)

    >No ale przeciez mieli zysk - gigantyczne spready.

    I jeszcze bardziej gigantyczne straty kursowe ... gdyby nie byly
    odpowiednio zbilansowane.

    Choc tu nie wykluczam ze to zagraniczne banki-wlasciciele sie
    zabezpieczyli ..

    >Tak, banki powinny informowac a nie przekonywac, ze nie ma ryzyka.

    Akurat taka infomacja, choc zgodna z owczesna wiedza, to tez nic nie
    dawala.

    >Bo? Sam sobie podaj :)

    Bo sie okaze, ze banki dobrze informowaly :-)

    J.

  • 23. Data: 2016-11-23 21:22:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 20:52:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    .

    > No i dobrze wybral ... dobrze dla siebie. Choc zagrozenia politycznego
    > nie przewidzial :-)
    >
    > Ale jak WIBOR podskoczy, to zobaczymy co PLN'owcy powiedza :-)

    Dobra zmiana nie dopuści do podskoczenia;)

  • 24. Data: 2016-11-23 23:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No i dobrze wybral ... dobrze dla siebie. Choc zagrozenia politycznego
    > nie przewidzial :-)

    Sam widzisz, ze musisz to obrócic w zart zeby nie napisac wprost ze
    oszukiwali klientów mamiąc tanim, bezpiecznym kredytem.

> [...]
    > odpowiednio zbilansowane.
    >
    > Choc tu nie wykluczam ze to zagraniczne banki-wlasciciele sie

    Oszacowali, wiedzieli co robią.
    Zreszta kto - moze jak frank spadał co cos tych franków mieli.
    Kto ich tam wie, z bilansów ciezko cos wyłapać.

    > Akurat taka infomacja, choc zgodna z owczesna wiedza, to tez nic nie
    > dawala.

    Pisałem wielokrotnie, nie chce mi się powtarzac.
    W skrócie - dobrze skonstruowana informacja to cos innego niz przewidywanie
    przyszłosci.

    > Bo sie okaze, ze banki dobrze informowaly :-)

    Tak, tak. Jednak ja nie uwazam, ze niedopowiedzenie to jest jakis lepszy
    rodzaj kłamstwa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 25. Data: 2016-11-24 02:56:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 1...@g...co

    > Książka głosi cudze, ale zazwyczaj [co do zasady?] nie ponosi konsekwencji.

    : Co tam u Twojego znajomego Truskolaskiego Tadzia?

    wisiał. Teraz, gdy są listy hetmańskie, niech jedno go dostanę w swoje ręce<<...

    Ale dziś Białystok ponoć był zapchany (; nie dlatego, ;) że Tadeusz kupił czerwoną
    falę (zamiast zielonej) ale dlatego, że przybyła do Białegostoku delegacja PO...

    Tadeusz odwołał się do sądu, który uznał, że:

    - wypuklina dysku to skolioza kręgosłupa
    - plus jest tożsamy minusowi (konkretnie -- +2=-2)
    - dywiz to myślnik (krótka kreska bez spacji i długa, ze spacjami po bokach)
    - 1+1 daje w efekcie 1 (dwie niezależnie pisane opinie, w różnym czasie,
    przez dwie różne osoby, to jedna opinia)
    - wynik badania rezonansem magnetycznym to subiektywne odczucie
    - wyniki badań neuroobrazowych (rentgen i rezonans) nie są wartościowe
    - wykresy spirometrów i wyniki testów z alergenami są nieistotne przy
    astmie alergicznej
    - biegły sądowy nie może podawać źródeł informacji, na które powołuje się
    - sąd może odrzucać dowody bez zapoznawania się z nimi

    itd.. -- zatem raczej nadal Tadeusz będzie kosił kilkanaście kpln miesięcznie,
    a nawet jeśli by przegrał proces jakimś cudem -- pozostaje Tadeuszowi chyba
    nadal co najmniej 10 kpln miesięcznie i podróże dookoła świata na koszt
    mieszkańców miasta plus reszta, czyli chociażby dochody z uczelni...

    Wyroki w tutejszym sądzie zapadają przed rozpoczęciem rozprawy, a gdy podsądnym
    jest ważna osobistość z uczelni (kiedyś ja taką byłem) wyrok MUSI być korzystny
    dla tej ważnej osoby... PiS musi nieźle nakombinować, aby Tadeusz przegrał, choć
    wybryki Tadeusza (nie tylko ,,zieloną falę'') widać gołym okiem na mapach Googli
    i podobnych...

    Listy hetmańskie mogą być za słabe...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.net.pl '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 26. Data: 2016-11-24 03:33:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5835536c$0$5156$6...@n...neostrada.pl

    > Raczej informowal, ze kurs jest zmienny, choc oczywiscie nie ostrzegal, ze moze
    dwukrotnie skoczyc.

    Nie skoczył trzykrotnie? 2009, 2011 i 2015?

    http://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/CHF

    Czy może chodzi Ci o to, że teraz jest ponad dwakroć
    droższy niż był w 2008 roku?

    > Banki mogly informowac, ze tak to juz w ekonomii jest, ze jak sie zlotowka
    zdewaluje, to i zarobki wzrosna.

    Frank szwajcarski i dolar amerykański to waluty inne niż pozostałe.

    Tym wyżej jest notowana na świecie dana waluta, im lepiej stoi gospodarka kraju
    emitującego tę/daną/ww. walutę, ale akurat Szwajcaria żyje z ,,tajemnicy bankowej''
    (nie z produkcji telefonów czy uprawy kartofli) zatem im droższy frank, tym lepiej
    stoi gospodarka, czyli tym droższy jest frank... ;) Sprzężenie zwrotne dodatnie.

    W wypadku walut ,,zwyczajnych'' mamy do czynienia ze sprzężeniem zwrotnym ujemnym,
    czyli
    z osłabianiem_gospodarki_emitującej_daną_walutę w efekcie
    umacniania_się_waluty_danego_kraju...
    Gospodarka słabnie w efekcie umacniania się waluty, gdyż spadają zyski z eksportu...
    Osłabianie gospodarki wymusza osłabianie się waluty... Następuje jakaś równowaga
    w procesie samoregulującym...

    Dolar amerykański jest walutą międzynarodową od połowy ubiegłego wieku, gdy Niemcy
    zrównały z ziemią ,,pół świata'' a USA w odwecie zrównały z ziemią Japonię, Niemcy
    itp. -- czym zapewniły sobie panowanie gospodarcze na świecie jako jedyne państwo
    z żyjącą gospodarką...

  • 27. Data: 2016-11-24 10:43:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-11-23, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Sam widzisz, ze musisz to obrócic w zart zeby nie napisac wprost ze
    > oszukiwali klientów mamiąc tanim, bezpiecznym kredytem.

    Przecież on NADAL jest tani. Nadal jest tańszy od kredytu w PLN, który
    (przypominam) jest teraz najtańszy w historii tej waluty.

    A szaty drą, bo zwietrzyli okazję do zrobienia banku w jajo i tyle.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 28. Data: 2016-11-24 11:41:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2016-11-23, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    [...]

    >Przecież on NADAL jest tani. Nadal jest tańszy od kredytu w PLN,
    >który
    >(przypominam) jest teraz najtańszy w historii tej waluty.

    No, jak ktos wzial go w 2008r gdy frank byl po 2 zl, to juz chyba nie
    taki tani ..

    >A szaty drą, bo zwietrzyli okazję do zrobienia banku w jajo i tyle.

    Jedni owszem, ale inni ... wyzylowales rate na 1500, bo na tyle bylo
    cie stac, a teraz trzeba placic 3000.
    I juz ich nie stac ... jakby brali kredyt w PLN, to by uslyszeli "na
    taki duzy dom pana/i nie stac, co najwyzej kawalerke".

    I kto tu ma racje ? :-)

    J.

  • 29. Data: 2016-11-24 11:46:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Nie skoczył trzykrotnie? 2009, 2011 i 2015?

    > http://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/CHF

    >Czy może chodzi Ci o to, że teraz jest ponad dwakroć

    Oczywiscie o to, bo od 2008 to tak zgrubsza w polowie dni kurs rosl ..

> [...]

    >frank, tym lepiej
    >stoi gospodarka, czyli tym droższy jest frank... ;) Sprzężenie

    A gdzie tam, przeciez widzisz co z nia USA i niemieccy hackerzy
    zrobili ..

> [...]
    >zyski z eksportu...
    >Osłabianie gospodarki wymusza osłabianie się waluty... Następuje

    No i ta rownowaga w dluzszym okresie wyglada tak, ze kurs sie moze
    mocno zmienic, a realne zarobki pozostana.
    Czyli wyrazone w stabilnej walucie sie nie zmienia.

    rok 2008 i kolejny niestety dopisal nowy aneks do tego rozdzialu
    podrecznika :-)

    J.

  • 30. Data: 2016-11-24 12:05:19
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-11-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > No, jak ktos wzial go w 2008r gdy frank byl po 2 zl, to juz chyba nie
    > taki tani ..

    Jest porównywalny ze złotowym. JEDYNY realny problem, jest taki, że nie
    jest podniesiona kwota odsetek do zapłaty, a kapitału, więc defacto
    nieruchomość jest niesprzedawalna "przed czasem".

    > Jedni owszem, ale inni ... wyzylowales rate na 1500, bo na tyle bylo
    > cie stac, a teraz trzeba placic 3000.

    No to trzeba zrobić coś, żeby zarabiać te 3000.

    > I juz ich nie stac ... jakby brali kredyt w PLN, to by uslyszeli "na
    > taki duzy dom pana/i nie stac, co najwyzej kawalerke".
    >
    > I kto tu ma racje ? :-)

    Gdybologia stosowana. Nikt nie kazał się żyłować na maksa.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com