  • 1. Data: 2008-04-11 21:36:35
    Temat: Ryanair - dziwne rozliczanie transakcji
    Od: "Sinus" <s...@N...gazeta.pl>

    Płacę często kartą VE w liniach Ryanair. Zazwyczaj jest to karta mBanku lub
    Inteligo i gdy rozliczenie jest w EUR lub GBP to linie obciążają kartę w tej
    właśnie walucie a bank przelicza sobie po swoim kursie na PLN.
    Jednak ostatnio płaciłem kartą ING i Ryanair kartę obciążył w PLN mimo iż
    płatność była w EUR. Na infolinii twierdzą że blokada owszem była w EUR ale
    rozliczenie przyszło w PLN i obciążyli kartę po kursie 1EUR=3,71PLN.
    Czy taki dziwny manewr dotyczy tylko kart ING, czy może to wina tego że to
    karta kredytowa a nie debetowa?

    Pozdrawiam,
    Sinus

  • 2. Data: 2008-04-12 08:18:21
    Temat: Re: Ryanair - dziwne rozliczanie transakcji
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    "Sinus" <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
    > rozliczenie przyszło w PLN i obciążyli kartę po kursie 1EUR=3,71PLN.
    > Czy taki dziwny manewr dotyczy tylko kart ING, czy może to wina tego że

    obciążenie może być w dowolnej walucie, następnie jest one przeliczane na
    walutę rozliczeniową dla karty,
    a następnie na złotówki

    GBP - EUR - PLN lub EUR - PLN

  • 3. Data: 2008-04-12 09:11:17
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    RobertS <b...@p...plusunTO> napisał(a):
    > obciążenie może być w dowolnej walucie, następnie jest one przeliczane na
    > walutę rozliczeniową dla karty,
    > a następnie na złotówki
    > GBP - EUR - PLN lub EUR - PLN

    No ale właśnie chodzi o to że ja autoryzowałem płatność w EUR, w tej walucie
    też była blokada a obciążenie od Ryanaira po 3 dniach przyszło w PLN - i na
    wyciągu nie mam tak jak zwykle kwoty w EUR i obok przeliczenie w PLN tylko
    samo PLN. Sytuacja dość nietypowa. Płaciłem w tym samym dniu kartami mBanku i
    Inteligo w Ryanie i obciążenia przyszły normalnie w EUR lub GBP. To chyba
    jakaś dziwna cecha karty ING.

    Sinus

  • 4. Data: 2008-04-12 09:26:57
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Sinus" <s...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > mBanku i
    > Inteligo w Ryanie i obciążenia przyszły normalnie w EUR lub GBP. To chyba

    Jezeli platnosc potwierdzales w EUR, to skladaj reklamacje, bo wyraziles
    zgode na zaplacenie xxx EUR a nie yyy PLN Ryanairowi. Chyba, ze maja jakis
    kruczek w regulaminie w stylu "platnosc przeliczana jest na walute kraju
    rezydencji kupujacego..", lub podobne. Niestety dopoki maja urzedasow w
    kieszenie to tak bedzie.. kiedy nadejda czasy, ze cena to bedzie cena,
    przeciez kupujac samochod nie placimy: 10 tys za samochod + 5 tys za
    obowiazkowe magazynowanie + 5 tys podatku srodowiskowego za zanieczyszczenia
    spowodowane przez fabryke + 10 tys oplata manipulacyjna za przeniesienie
    wlasnosci samochodu + 5 tys koszty obslugi przez salon + 3 tys obowiazkowe
    szkolenie BHP z uzytkowania samochodu, etc ....
    Tak wiec DA SIE.

    pozdr

  • 5. Data: 2008-04-12 09:47:16
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Z <a...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > kruczek w regulaminie w stylu "platnosc przeliczana jest na walute kraju

    Reklamację już złożyłem, odpisali że oni dostali od Ryanaira obciążenie w PLN
    i tak mi obciążyli kartę więc nie ma powodu do "bicia piany". Niemniej jednak
    na infolinii potwierdzili że blokada była w EUR i przeliczona na PLN wg kursu
    Visy, a już samo obciążenie w PLN.

    Dziwny jest fakt że karty mBanku i Inteligo w tym samym dniu i później
    normalnie rozliczają transakcję w Ryanairze w walucie obcej, przeliczają wg
    swojego kursu i wszystko gra. Raczej nie chce mi się wierzyć że akurat dla tej
    karty Ryanair zrobił wyjątek, więc śmierdzi mi to dziwnymi zasadami w ING.

    Sinus

  • 6. Data: 2008-04-12 10:03:43
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Sinus" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tej
    > karty Ryanair zrobił wyjątek, więc śmierdzi mi to dziwnymi zasadami w ING.

    Ja potwierdzam, że Ryanair przysyła obciążenie dla kart ING w PLN po wysoce
    spekulacyjnym kursie.

    Nie wiem skąd to wynika, WizzAir, LOT, SkyEurope, Swiss, AirFrance,
    Norwegian obciążają w wybranej walucie płatności, więc to raczej nie jakaś
    unikalna cecha karty ING.

    W ogóle nie wiedziałem, że Ryan może obciążyć w walucie płatności, bo zawsze
    płaciłem u nich polskim INGiem albo zagranicznymi kartami w EUR (wtedy
    obciążenie przychodziło w EUR).

    W każdym razie sprawa jest warta bliższego przyjrzenia się, choć nie wygląda
    na to aby w jakiś sposób było to zależne od użytkownika. Raczej po prostu
    należy unikac płacenia ING'iem w Ryanair, co niniejszym uczynię.

    marekz

  • 7. Data: 2008-04-12 10:25:46
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    MarekZ <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał(a):
    > Ja potwierdzam, że Ryanair przysyła obciążenie dla kart ING w PLN po wysoce
    > spekulacyjnym kursie.

    No to się już wyjaśniło - czyli Ryanair traktuje tak te karty ING, ciekawe
    dlaczego.

    Zawsze w Ryanairze płaciłem kartą Inteligo lub mBanku i kursy były w porządku,
    szczególnie na VE mBanku kurs się zawsze zgadzał z tabelą z ich strony jeśli
    chodzi o EUR.

    Sinus

  • 8. Data: 2008-04-12 11:34:25
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Sinus" <s...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > porządku,
    > szczególnie na VE mBanku kurs się zawsze zgadzał z tabelą z ich strony

    Ale czy taki Ryanair moze tak zrobic? Skoro ktos zgadza sie na transakcje w
    wysokosci xx EUR, to jakim prawem Ryanair kasuje go na yyy PLN?

    pozdr

  • 9. Data: 2008-04-12 11:40:45
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Z" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale czy taki Ryanair moze tak zrobic? Skoro ktos zgadza sie na transakcje
    > w wysokosci xx EUR, to jakim prawem Ryanair kasuje go na yyy PLN?

    To by trzeba reklamować w Ryanair raczej niż w banku. Ja odpuściłem, nie
    chciało mi się, za duzo kłopotu i za drobne kwoty. Przestałem u nich płacić
    polskimi kartami, ale teraz dzięki informacji Siriusa może znowu zacznę
    płacić mBankiem.

    marekz

  • 10. Data: 2008-04-12 11:55:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.04.2008 MarekZ <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał/a:

    > To by trzeba reklamować w Ryanair raczej niż w banku.

    Ależ skąd, w banku właśnie. Normalny fraud. Miało być XX EUR, a nie YY PLN.
    Akceptowałeś XX EUR i na tyle mieli kartę obciążyć.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/