  • 21. Data: 2008-04-14 09:32:08
    Temat: Re: Ryanair - dziwne rozliczanie transakcji
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):
    > I tu wracamy do niesmiertelnego pytania - skad Ryanair wie, czy moja
    > karta jest kredytowa czy debetowa?

    Też się nad tym zastanawiam. Tym bardziej są wyjątki, np.
    - płacąc kredytową płaską ING zaznaczyłem "Visa Electron" - prowizji nie
    pobrali, ale obciążyli kartę w PLN

    Sinus

  • 22. Data: 2008-04-14 10:32:06
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Sinus" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Też się nad tym zastanawiam. Tym bardziej są wyjątki, np.
    > - płacąc kredytową płaską ING zaznaczyłem "Visa Electron" - prowizji nie
    > pobrali, ale obciążyli kartę w PLN

    Wszystko to jest dość zagadkowe, typ karty da się ustalić po BIN, pytanie
    tylko czy Ryanair ma mozliwośc dostępu do bazy BIN. Ale teraz jak się już da
    placić mbankami debetowymi, to na szczęście problem w praktyce (nie w
    teorii) znika, bo te karte każdy normalny czlowiek ma. ;-)

    marekz

  • 23. Data: 2008-04-14 13:30:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote in message

    > Wszystko to jest dość zagadkowe, typ karty da się ustalić po BIN, pytanie
    > tylko czy Ryanair ma mozliwośc dostępu do bazy BIN.

    A co w tym takiego trudnego? Internet potrafi wszystko :).

    http://www.serviceobjects.com/demos/BinValidationDem
    o.asp?BIN=428914&Action=Submit

    428914 - to BIN karty Multibanku.

    MK

  • 24. Data: 2008-04-14 13:50:19
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > A co w tym takiego trudnego? Internet potrafi wszystko :).
    >
    > http://www.serviceobjects.com/demos/BinValidationDem
    o.asp?BIN=428914&Action=Submit

    > 428914 - to BIN karty Multibanku.

    Ale hmmm, w przypadku instytucji typu Ryanair sądziłem, że to musi być taki
    bardziej oficjalny dostęp, jakaś umowa, płacenie za to i tak dalej. :-)

    marekz

  • 25. Data: 2008-04-14 13:56:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> writes:

> [...]
    >
    > Ale hmmm, w przypadku instytucji typu Ryanair sądziłem, że to musi być
    > taki bardziej oficjalny dostęp, jakaś umowa, płacenie za to i tak

    A podrążmy dalej - po co? Czy sprzedawca płaci różne prowizje za
    przyjmowanie płatności różnymi rodzajami kart?

    MJ

  • 26. Data: 2008-04-14 14:08:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > A podrążmy dalej - po co? Czy sprzedawca płaci różne prowizje za
    > przyjmowanie płatności różnymi rodzajami kart?

    Tam - pewnie tak, to dosc typowe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2008-04-14 14:10:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Tam - pewnie tak, to dosc typowe.

    A czy w takim razie sprzedawca nie powinien nie tylko z gory wiedziec,
    czy klient placi karta debit/credit, ale jeszcze do tego miec prawo w
    ogole przyjmowac tylko jeden rodzaj kart?

    MJ

  • 28. Data: 2008-04-14 14:16:16
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    MarekZ <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał(a):
    > Ale hmmm, w przypadku instytucji typu Ryanair sądziłem, że to musi być taki
    > bardziej oficjalny dostęp, jakaś umowa, płacenie za to i tak dalej. :-)

    Rozliczaniem płatności Ryanaira zajmuje się firma Navitaire. Zresztą dla
    Wizzaira też obsługują systemy autoryzacyjne. I dla nich pewnie autoryzacja
    kredytówek jest droższa, może dochodzą jakieś ubezpieczenia transakcji
    wymagane przez Visa i MC, kto ich tam wie. Fakt faktem że prawie każda z tzw.
    "tanich linii" dolicza prowizję za płatność KK, dla kart debetowych tej
    prowizji nie ma albo jest mniejsza.

    Sinus

  • 29. Data: 2008-04-14 16:36:24
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK"

    > A co w tym takiego trudnego? Internet potrafi wszystko :).
    >
    > http://www.serviceobjects.com/demos/BinValidationDem
    o.asp?BIN=428914&Action=Submit

    > 428914 - to BIN karty Multibanku.

    Dziwne że karty VE Inteligo tak dobrze sprawuja się na zagranicznych
    zakupach skoro
    ich BIN 416896 wskazuje na:

    Bank Name: BANKGESELLSCHAFT BERLIN (POLSKA) S.A.
    Payment Method: DEBIT
    Card Type: ELECTRON

    A tu nie dosc ze bank nieaktualny to jawnie podane że debetowa VE
    *** blad ***

  • 30. Data: 2008-04-14 16:39:14
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Sinus" <s...@g...pl> wrote in message
    > Fakt faktem że prawie każda z tzw.
    > "tanich linii" dolicza prowizję za płatność KK, dla kart debetowych tej
    > prowizji nie ma albo jest mniejsza.

    Co nie oznacza, ze linie lotnicze placa wyzsze prowizje za transakcje
    dokonywane kartami kredytowymi niz w przypadku kart debetowych :).

    MK