    From: "Z" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ryanair - dziwne rozliczanie transakcji
    Date: Sat, 12 Apr 2008 11:26:57 +0200

    "Sinus" <s...@g...pl> wrote in message
    news:ftpubl$j2k$1@inews.gazeta.pl...

    > No ale właśnie chodzi o to że ja autoryzowałem płatność w EUR, w tej
    > walucie
    > też była blokada a obciążenie od Ryanaira po 3 dniach przyszło w PLN - i
    > na
    > wyciągu nie mam tak jak zwykle kwoty w EUR i obok przeliczenie w PLN tylko
    > samo PLN. Sytuacja dość nietypowa. Płaciłem w tym samym dniu kartami
    > mBanku i
    > Inteligo w Ryanie i obciążenia przyszły normalnie w EUR lub GBP. To chyba
    > jakaś dziwna cecha karty ING.

    Jezeli platnosc potwierdzales w EUR, to skladaj reklamacje, bo wyraziles
    zgode na zaplacenie xxx EUR a nie yyy PLN Ryanairowi. Chyba, ze maja jakis
    kruczek w regulaminie w stylu "platnosc przeliczana jest na walute kraju
    rezydencji kupujacego..", lub podobne. Niestety dopoki maja urzedasow w
    kieszenie to tak bedzie.. kiedy nadejda czasy, ze cena to bedzie cena,
    przeciez kupujac samochod nie placimy: 10 tys za samochod + 5 tys za
    obowiazkowe magazynowanie + 5 tys podatku srodowiskowego za zanieczyszczenia
    spowodowane przez fabryke + 10 tys oplata manipulacyjna za przeniesienie
    wlasnosci samochodu + 5 tys koszty obslugi przez salon + 3 tys obowiazkowe
    szkolenie BHP z uzytkowania samochodu, etc ....
    Tak wiec DA SIE.

    pozdr