  • 1. Data: 2004-04-13 19:12:00
    Temat: Rozwiazanie GE Capital
    Od: Mada <m...@o...pl>

    Rok temu mialam przyjemnosc ;-( wziasc komputer na raty. Ktorego i tak nie
    ma bo trza bylo sprzedac by bylo na odstepne na nowe mieszkanie.

    Praca byla splaty byly regularne, pozniej niestety prace trzeba bylo
    zmienic, teraz niestety na umowe zlecenie, splaty zaczely sie z
    opoznieniem, 3 ostatnie raty ze splata zaleglej ustalalam z konsultantka, i
    splaty byly, na ostatnia jednak sie nie doczekali, minol juz termin
    wypowiedzenia, i ostatnio dzwonili jednak na nieszczescie telefon odebral
    maz, powiedzial jaka jest sytuacja i ze pracodawca zapowiedzial ze wyplata
    moze miec dwutygodniowe opoznienie, niestety tak dlugo czekac nie chcieli i
    spytali sie czy mamy nadal komputer, maz powiedzial ze takich informacji
    sie nie udziela przez telefon, ci zas powiedzieli ze przyjedzie
    przedstawiciel terenowy.

    Jak przebiega takie rozwiazanie umowy...? jakie sa tego konsekwencje...?,
    straszyli mnie jakims sadem.
    Rozumiem ze komputer chcieli zabrac ten ktory byl wziety na raty, jednak czy
    moga zabrac inny ktory podarowala rodzina...? potrzebny jest mi do pracy
    ktora wykonuje. Czy w ogole musze tego przedstawiciela wpuscic?

    --
    Mada

  • 2. Data: 2004-04-13 19:47:32
    Temat: Re: Rozwiazanie GE Capital
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Mada" <m...@o...pl> napisał w wiadomości news:c5he2f$k87
> [...]
    > moga zabrac inny ktory podarowala rodzina...? potrzebny jest mi do pracy
    > ktora wykonuje. Czy w ogole musze tego przedstawiciela wpuscic?

    nalezy Cie odeslac wylacznie do podpisanej umowy - nauczyc sie rozumiec
    kazde napisane tam zdanie
    oczywiscie kogos kto nie jest komornikiem lub policjantem bez stosownego
    nakazu/uprawnienia - nie musisz !! wpuszczac
    z twojej wypowiedzi domyslam sie, ze masz w umowie jakis zapis o zwrocie
    kompa w przypadku braku splaty - zapewne jego nie zwrocenie i/lub nie
    dogadanie sie - bedzie dla ciebie skutkowac dodatkową oplata
    komornicza/sądowa jako dodatek do calosci w przypadku nie wywiazania sie z
    takiegiej umowy i polubownego jego zalatwienia
    pytanie czy moga zabrac inny jest deko bez sensu - bo skoro inny - to
    znaczy, ze rownie dobrze moze to byc lodowka - bo to tez jest inny niz
    oryginalny przedmiot sporu, a o ile to mozliwe ! - nawet komornik nie
    powinien pozbawiac srodkow do zycia - jesli sa inne mozliwosci zaspokojenia
    roszczenia (sa inne przedmioty) np mieszkanie :-)) (to bylo zlosliwe ale
    sluszne) :-)

    doradzam inny niz telefoniczny - czyli osobisty - sposob kontaktu z firma i
    jednak sie dogadac, oczywiscie przy zlej woli ktorejkolwiek ze stron - nic
    to nie da

  • 3. Data: 2004-04-13 20:54:52
    Od: "Majkii" <m...@n...wp.pl>

    Witam,
    [...]
    polityka tego Banku sprowadza się do tego, że pracownicy windykacji będą
    dążyli do całkowitego zaspokojenia roszczeń Banku tzn. spłaty tego
    kredytu, poprzez rozkładanie płatności na mniejsze raty lub przesuwanie
    terminów płatności w porozumieniu z Klientem. Ważne jest aby nie unikać
    kontaktu z Bankiem, bo to tylko pogarsza sprawę. Tak naprawdę Bankowi nie
    zależy na zabraniu sprzętu komputerowego, gdyż koszty windykacji
    najczęściej przewyższają koszty sprzętu, a i zlicytowanie tego nie jest
    takie opłacalne. Jednym słowem więcej jest z tym zabawy niż to warte.
    Zalecam jednak kontakt z pracownikiem windykacji celem ustalenia nowych
    warunków spłaty kredytu biorąc pod uwagę Pani możliwości finansowe. Jest
    to Bank bardzo elastyczny w tych sprawach i napewno uda się to bez
    boleśnie załatwić.

    Pozdrawiam
    Trafica

  • 4. Data: 2004-04-13 22:04:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Mada" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci

    Najprawdopodobniej GE ma w umowie klauzule przewlaszczenia. Sprawdz to,
    ale w znanych mi przypadkach taka klauzula wystepowala w umowach o zakupy
    ratalne. Czyli wzmianka, ze komputer stanowi ich wlasnosc, dopóki nie
    splacisz rat. Konsekwencja tego smutnego dla Ciebie faktu jest to, ze
    sprzedajac komputer popelniles przestepstwo przywlaszczenia opisane w
    kodeksie karnym, bowiem sprzedales nie swoja, lecz banku rzecz. Rzecz,
    która miales na podstawie umowy prawo uzytkowac, ale sprzedawac juz nie.

    Przedstawiciela banku wpuszczac do mieszkania obowiazku nie masz, ale na
    jego zadanie pisemne komputer masz obowiazek mu wydac, bo nie jest Twój,
    tylko banku. Odmowa wydania zaskutkuje najpewniej zlozeniem zawiadomienia
    o popelnieniu przestepstwa przywlaszczenia. Wówczas juz przyjedzie
    Policja, która bedzie próbowala w wyniku przeszukania komputer odzyskac.
    Ich juz raczej wpuscic musisz. No i jak sie okaze, ze komputera nie ma, to
    czekaja Cie konsekwencje karne i cywilne.

    Karne pewnie jakies wielkie nie beda. W znanych mi wypadkach konczy sie to
    grzywna w granicach do 2.000 zl oraz ewentualnie wyrokiem w tzw. zawiasach
    ze zobowiazaniem do wyrównania strat. No i stajesz sie osoba karana w
    obliczu prawa ze skutkami w prawie przewidzianymi (np. brak mozliwosci
    brania udzialu w zamówieniach publicznych, ograniczenia w zatrudnieniu
    itp.) Cywilne beda takie, ze po przedstawieniu zarzutów Policja
    zabezpieczy co popadnie z Twojej wlasnosci na pokrycie grzywny i strat
    banku.

    Konkluzja z tego taka, ze ja bym sie raczej dogadal szybciutko z bankiem.
    Bank jest raczej zainteresowany odzyskaniem kasy i do prokuratury nie
    pobiegnie, dokad swoja postawa ich nie zmusisz do tego. Wyrzucajac
    windykatora i ignorujac ich pisma raczej sobie szkodzisz, niz pomagasz w
    tym wypadku.

  • 5. Data: 2004-04-14 04:41:34
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    > o popelnieniu przestepstwa przywlaszczenia. Wówczas juz przyjedzie
    > Policja, która bedzie próbowala w wyniku przeszukania komputer odzyskac.
    > Ich juz raczej wpuscic musisz.

    tu zrobie taka mala uwage - ze nie jest to prawda, faktycznie istnieje takie
    dziwne przeswiadczenie, ze policja moze wchodzic gdzie chce i jak chce - co
    dziwniejsze, nawet sami gliniarze w to wierza, a to jest juz smutne, bo
    czyni kraj bardziej bandyckim niz jest;
    jest to prawda ale tylko pod warunkiem, ze ma na to prokuratorska/sadowa
    zgode

  • 6. Data: 2004-04-14 06:06:56
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    krab wrote:
    > jest to prawda ale tylko pod warunkiem, ze ma na to prokuratorska/sadowa
    > zgode

    którą może uzyskać _po_ przeszukaniu

    KG

  • 7. Data: 2004-04-14 06:38:04
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    krab napisał(a):

    > jest to prawda ale tylko pod warunkiem, ze ma na to prokuratorska/sadowa
    > zgode

    Mylisz się. Kłania się nieznajomość prawa. Zalecam zapoznanie się z
    Kodeksem Postępowania Karnego a zwłaszcza z artykułami 217-240

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 8. Data: 2004-04-14 10:00:39
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości
    wiadomości

> [...]
    > czyni kraj bardziej bandyckim niz jest;
    > jest to prawda ale tylko pod warunkiem, ze ma na to prokuratorska/sadowa

    Nie masz racji. Policja w zasadzie zawsze może wejść, a podstawą do tego
    jest art. 220 par. 3 Kpk.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-04-14 13:36:45
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    > Nie masz racji. Policja w zasadzie zawsze może wejść, a podstawą do tego
    > jest art. 220 par. 3 Kpk.

    jak napisalem, nawet policja w to wierzy i wiem o tym, malutcy na sam widok
    munduru dostaja drgawek i czują się winni każdego mozliwego przestępstwa
    :--(
    rozumiem, ze spoznienie nawet znaczne z zaplata ostatniej raty podnosisz do
    sprawy "wagi panstwoej - niecierpiacej zwloki" ?
    policja naduzywa tego terminu - dzialajac w sposob dokladnie bandycki, no
    niestety w panstwie bezprawia w jakim zyjemy - kazdy chce byc ponad prawem -
    na szczescie sa coraz czestsze dowody , ze wygrywa sie proces przeciwko
    takiemu bezprawiu - ALE jak na razie (to uwaga wlasna) tylko dlatego, ze
    mimochodem Ci gliniarze ktorzy tego prawa naduzywaja - sami wspolpracuja z
    gangstermi
    ale skonczmy te akademicka w sumie dyspute :-)) bo pewnie innych ona nie
    interesuje na tej grupie :-)
    a dla zakonczenia i rozjasnienia art na ktory sam sie powolujesz zacytuje:

    Art. 220. § 1. Przeszukania może dokonać prokurator albo na polecenie sądu
    lub prokuratora Policja, a w wypadkach wskazanych w ustawie - także inny
    organ.

    Art. 220. § 3. W wypadkach nie cierpiących zwłoki, _____jeżeli____
    postanowienie sądu lub prokuratora ____nie mogło być wydane____, stosuje się
    odpowiednio Art. 217 § 3.

    ps
    mam nadzieje ze nie odbierasz tego jako atak na twoja osobe :-) bo nie bylo
    to moja intencja, ale nie moglem sie powstrzymac aby temu zaprzeczyc :-) bo
    wiem ze prawda jest posrodku - czyli teoria po mojej stronie, a bandycka
    rzeczywistosc jest niestety zgodna z Twoja interpretacja
    E O T
    :-)

  • 10. Data: 2004-04-14 13:57:18
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 14 Apr 2004 06:41:34 +0200, "krab" <_...@k...pl> wrote:

    >jest to prawda ale tylko pod warunkiem, ze ma na to prokuratorska/sadowa
    >zgode

    a myślisz, że nie będą mieli zgody?
    A poza tym (to raczej nie tenprzypadek) mogą wkroczyć kiedy mają
    podejrzenie popełnienia przestępstwa (i pewnie jeszcze parę warunków),
    ale potem niezwłocznie muszą uzyskać nakaz.
    --
    Jarek Andrzejewski