  • 1. Data: 2004-04-13 16:37:03
    Temat: Lukas - debile :((
    Od: "eipi" <e...@p...onet.pl>

    ... czyli ich procedury kredytowe. Ku przestrodze ew. innych zainteresowanych.
    Żeby sie nie powtarzac, poniżej kopia listu, który właśnie im wysłałem.
    Pozdrowienia dla grupy.

    (...) Od roku mam kartę kredytową Visa Classic Lukas Banku. Poprosiłem o limit
    niższy niż sugerował system, oczywiście co miesiąc spłacane było 100%
    zadłużenia. W międzyczesie, 10 mies. temu zmieniłem pracę. Od paru miesięcy
    pensja - powyżej 10 tys./ mies. - wpływa do Lukas Banku. Posiadam też w Lukas
    Banku lokaty.

    Obecnie zdecydowałem się wnioskować o kartę Master Card - głównie ze względu
    na dobre kursy walutowe i obsługę przez internet.
    Dziś przyniosłem wymagane zaświadczenie o dochodach i zatrudnieniu na czas
    nieokreślony. W oddziale spędziełem w kolejce prawie pół godziny. W efekcie
    dowiedziałem się, że karty nie dostanę... jeśli nie doniosę świadectwa pracy
    (jadąc w tym celu do innego miasta i czekając znów w oddziale). Być może okaże
    się, że czegoś jeszcze.

    W związku z tym byłoby wdzięczny za odpowiedź na następująpujące pytania:
    1. w jaki sposób od pozytywnego rozpatrzenia wniosku o kartę Visa mogła ulec
    pogorszeniu moja zdolność kredytowa?
    2. jaki wpływ na jej ocenę ma zaświadczenie o niegdysiejszym zatrudnieniu u
    jakiegoś pracodwacy (świadectwo pracy nie zawiera informacji o dochodach),
    które skądinąd dane te Bank już posiada (złożone przy wnioskowaniu karty Visa)
    3. czy Lukas Bank woli przyciągać i kredytować gołodupców z ulicy (oczywiście
    posiadających świadectwa pracy), niż podejść w rozsądnych sposób do dobrych,
    sprawdzonych klientów.

    Jednocześnie uprzejmie nadmieniam, że zamierzam wyciągnąć z sytuacji wnioski
    na zasadzie wzajemności i maksymalnie ograniczyć korzystanie z usług Lukas
    Banku. (...)

  • 2. Data: 2004-04-13 16:53:56
    Temat: Re: Lukas
    Od: d...@p...onet.pl

    max. limit dla KK to 10000zł(łącznie VC i MC) jak masz na VC 10 000 to
    musisz obniżyć żeby wciąć mastercarda(przerabiałem to)

> [...]
    > pensja - powyżej 10 tys./ mies. - wpływa do Lukas Banku. Posiadam też w Lukas

    ALE W KAŻDEJ CHWILI MOŻESZ PODJĄĆ 10000 I NIE SPŁACAĆ CAŁOŚCI, CZYLI
    TWOJE ZADŁUŻENIE MOŻE GWAŁTOWNIE WZROSNĄĆ.

> [...]
    > (jadąc w tym celu do innego miasta i czekając znów w oddziale). Być może

    ZŁÓŻ WNIOSEK PRZEZ INTERNET A DOKUMENTY WYŚLIJ POCZTĄ+SKAN DOWODU

    > 3. czy Lukas Bank woli przyciągać i kredytować gołodupców z ulicy (oczywiście
    > posiadających świadectwa pracy), niż podejść w rozsądnych sposób do dobrych,
    > sprawdzonych klientów.

    TO, ŻE DOBRZE ZARABIASZ NIE OZNACZA AUTOMATYCZNIE ŻE JESTEŚ DOBRYM KLIENTEM.
    BARDZO CZĘSTO LUDZIE O WYSOKICH DOCHODACH SĄ NADMIERNIE ZADŁUŻENI itp.

    pozdr.

  • 3. Data: 2004-04-13 17:04:47
    Od: e...@p...onet.pl

    > ALE W KAŻDEJ CHWILI MOŻESZ PODJĄĆ 10000 I NIE SPŁACAĆ CAŁOŚCI, CZYLI
    > TWOJE ZADŁUŻENIE MOŻE GWAŁTOWNIE WZROSNĄĆ.

    Alez naturalnie, naturalnie. Tak samo kazdy zatrudniony moze za miesiac
    wyleciec z pracy itd.
    Moglbym tez nie miec w ogole lokat, wziac limit kredytowy na maksa (a sporo by
    to bylo, co wychodzilo z systemu) - i tez przestac splacac. Wszystko mozna.
    Zapewne sugerujesz, ze fakt posiadania lokat POGARSZA moja wiarygodnosc dla
    banku?
    Problem w czym innym: chodzilo tylko o podkreslenie, ze bank ma na tej
    podstawie lepsze wyobrazenie o stanie moich finansow.

    > ZŁÓŻ WNIOSEK PRZEZ INTERNET A DOKUMENTY WYŚLIJ POCZTĄ+SKAN DOWODU

    Ani mi sie sni. Moge dostac kazda inna karte (no, pewnie nie Cignia ;-) i mam
    ich gleboko...

    > TO, ŻE DOBRZE ZARABIASZ NIE OZNACZA AUTOMATYCZNIE ŻE JESTEŚ DOBRYM KLIENTEM.
    > BARDZO CZĘSTO LUDZIE O WYSOKICH DOCHODACH SĄ NADMIERNIE ZADŁUŻENI itp.

    Bla, bla, bla. Oczywiscie. Przeciez cala ocena zdolnosci kredytowej opiera sie
    na statystykach. Skadinad to "nadmierne zadluzenie" malo prawdopodobne w
    swietle przytoczonych faktow. Tak dla ciekawosci: nie mam zadnego - nie
    potrzebuje.

    I nadal nie wytlumaczyles mi, co ma do tego swiadectwo pracy sprzed roku.

  • 4. Data: 2004-04-13 17:30:18
    Od: d...@p...onet.pl

    > I nadal nie wytlumaczyles mi, co ma do tego swiadectwo pracy sprzed roku.

    Każdy bank używa sobie znanych matryc ryzyka.
    Jedną z branych pod uwagę rzeczy jest np. ciągłość zatrudnienie,
    możliwość(szybkość)podjęcia nastepnej. Czym dłuższa przerwa tym
    zazwyczaj gorzej. Dłuższy staż, większe doświadczenie i prawdopodobieństwo
    znalezenia kolejnej w przypadku utraty.
    Statystyki(porównanie z innymi klientami o podobnych cechach)...
    można mnożyć w nieskończoność.

    pozdr.

  • 5. Data: 2004-04-13 19:16:02
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > znalezenia kolejnej w przypadku utraty.
    > Statystyki(porównanie z innymi klientami o podobnych cechach)...

    No, teraz napisales ad meritum. Znow zreszta sie zgadzam. Ale nadal twierdze,
    ze to debile. Nie dla tego, ze sa "bee", bo nie dali mi karty, tylko, ze przy
    tych "matrycach ryzyka" (jesli faktycznie w tym rzecz - zob. dalej) brak im
    zdrowego rozsadku. Powtarzam: jestem nie tylko znanym klientem, ale co
    najlepsze, wszystkie te infcormacje bank ma. Nie wspomne juz, ze moim zdaniem,
    istotnosc statystyczna i waga tej akurat informacji, bylaby nikla.
    Ale co jeszcze: jak upewnialem sie na infolinii, pierwsze slysza o wymogu
    takich dokumentow (aczkolwiek ostatecznie decyduje oddzial). Ja tez pewnie nie
    mialbym ostatecznie nic przeciw temu (czyt. albo przygotowal sobie to
    swiadectwo pracy, albo popukal w glowe i dal spokoj). Ale nastepnym razem
    zazycza sobie numer buta ojca i jeszcze cos i jeszcze - chodz czlowieku, donos
    i czuj sie jak zebrak, czy oszust...

  • 6. Data: 2004-04-13 20:04:03
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    0...@n...onet.pl,
    Użytkownik <e...@p...onet.pl>:

> [...]
    > rzecz - zob. dalej) brak im zdrowego rozsadku. Powtarzam: jestem nie
    > tylko znanym klientem, ale co najlepsze, wszystkie te infcormacje

    Ja rowniez dostalem VC bez problemow, a dla MC musialem dostarczac
    zaswiadczenie oraz limit kredytowy przy tych samych danych byl inny.
    Konsultant w oddziale powiedzial mi, ze te roznice wynikaja z tego, ze takie
    dodatkowe wymagania postawil partner tej karty: Onet.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2004-04-13 20:23:19
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > Konsultant w oddziale powiedzial mi, ze te roznice wynikaja z tego, ze takie
    > dodatkowe wymagania postawil partner tej karty: Onet.

    Eee tam, ściema! :-)
    Albo kredyty zaczęły im gorszej performować i regulacje zaostrzyli, albo - co
    najbardziej prawdopodobne - żabole swoje porządki zaczęli wprowadzać. ten typ
    tak ma - wiem, bo miałem do czynienia. Będą jeszcze ci z Credit Agricole coś
    ode mnie chcieli...!
    Co nijak nie zmienia sytuacji: dowiadywałem się konkretnie o warunki dla MC, a
    sytuacja jest debilna.

  • 8. Data: 2004-04-13 20:41:24
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    0...@n...onet.pl,
    Użytkownik <e...@p...onet.pl>:

> [...]
    > jeszcze ci z Credit Agricole coś ode mnie chcieli...!
    > Co nijak nie zmienia sytuacji: dowiadywałem się konkretnie o warunki

    Przy mnie konsultant robil symulacje dla mnie obu kart i wychodzila znaczna
    roznica w wyliczonym limicie.

    --
    Robert