  • 11. Data: 2004-04-14 15:47:02
    Temat: Re: Rozwiazanie GE Capital
    Od: Piotr <p...@t...pl>

    Dnia Wed, 14 Apr 2004 15:57:18 +0200, Jarek Andrzejewski
    <j...@d...com.pl> napisał(a):

    >a myślisz, że nie będą mieli zgody?
    >A poza tym (to raczej nie tenprzypadek) mogą wkroczyć kiedy mają
    >podejrzenie popełnienia przestępstwa (i pewnie jeszcze parę warunków),
    Jest coraz bardziej [OT], ale niech tam.
    Jest to trzecia możliwa podstawa przeszukania (na podstawie okazanej
    legitymacji służbowej),.

    >ale potem niezwłocznie muszą uzyskać nakaz.
    Nakaz jest już niepotrzebny, gdyż przeszukanie się odbyło :)
    Przeszukiwany może jedynie żądać (w terminie 7 dni) zatwierdzenia
    przeszukania przez prokuratora. Jeżeli wynik przeszukania był
    pozytywny (przy czym nie musi to być wcale przedmiotowy komputer, lecz
    każda inna rzecz której posiadanie narusza prawo - np. programy
    "legalne inaczej") to z zatwierdzeniem nie powinno być problemu.

    --
    Piotr

  • 12. Data: 2004-04-14 18:38:56
    Od: "Patyk" <p...@p...onet.pl>

    > Rozumiem ze komputer chcieli zabrac ten ktory byl wziety na raty, jednak
    czy
    > moga zabrac inny ktory podarowala rodzina...? potrzebny jest mi do pracy
    > ktora wykonuje. Czy w ogole musze tego przedstawiciela wpuscic?

    Do momentu splaty calkowitej komputer jest wlasnoscia banku (GE). Jezeli
    bedziesz sie upierac ze to nie jest ten komputer - nie moze Ci go zabrac
    (odmow zlozenia podpisu pod protokolem).
    Na umowie jest wyszczegolniony towar jezeli sa nr seryjne lub dokladny typ i
    model ( w co watpie - zazwyczaj jest komputer celeron, athlon 2000 itp itd)
    moze sam sprawdzic czy to ten, jezeli nie to nie sprawdzi :). Zalezy jednak
    od niego czy skieruje wniosek do windykacji. Moja rada - wplac chociaz czesc
    tego co masz zalegle wowczas nic ci nie zrobi.
    pzdr
    Patyk

  • 13. Data: 2004-04-14 19:43:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości

    To, czy policja nadużywa tego, czy nie podlega kontroli sądu. Nie zmienia
    to postaci rzeczy, że wejść ma prawo. Możesz się co najwyżej zażalić po
    jej wyjściu, na co masz z reguły 7 dni.

    W praktyce nikt dla błahej sprawy drzwi Ci wysadzać nie będzie, więc
    możesz chojrakować i ich nie otwierać. Ale nigdy nie wiesz, czy to akurat
    o tę błahą sprawę chodzi, czy może jakiś imbecyl powiadomił, że jesteś
    terrorystą. Jak to drugie, to konsekwencje nieotwarcia drzwi mogą być
    cokolwiek drastyczne. I marną pociechą będzie to, że Cię na Kubę nie
    wywiozą jako terrorysty. Stawianie oporu policji nie upoważnia do żądania
    naprawienia szkód przez nią wyrządzonych podczas przełamywania rzeczonego
    oporu. A w takim wypadku niekoniecznie muszą wchodzić drzwiami. Czasem
    jakąś ściankę wyburzą :-))

  • 14. Data: 2004-04-14 19:47:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > każda inna rzecz której posiadanie narusza prawo - np. programy
    > "legalne inaczej") to z zatwierdzeniem nie powinno być problemu.

    W wypadku rozpatrywanej sprawy pozytywnym efektem będzie również
    stwierdzenie, że rzeczonego komputera w mieszkaniu nie ma. Dowód na to, że
    został ukryty, czyli przywłaszczony. Zresztą akurat w sprawach o
    przywłaszczenie, to nikt przeszukania nie robi, tylko żąda się na początku
    wydania rzeczy. Jeśli pacjent odmawia, to dalszą konsekwencją jest
    przeszukanie. No i takie przeszukanie wykonane w tej kolejności prokurator
    zatwierdzi. Co więcej w tym wypadku raczej nikt nie pójdzie tego robić na
    legitymację, bo po co. W prowadzonym postępowaniu otrzyma nakaz wydania
    rzeczy od prokuratora. Zwłoka cirkla koło godziny przy właściwie
    funkcjonującej współpracy na linii prokuratura-policja, bo podstawy są
    niezaprzeczalne.