  • 1. Data: 2014-02-05 23:50:10
    Temat: Routery winne utracie pieniędzy przez użytkowników
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    Nie wiem co o tym myśleć.
    http://pclab.pl/news56372.html
    W połowie stycznia podaliśmy listę modeli routerów Wi-Fi, które są
    podatne na ataki, a co za tym idzie - przez obecne w nich dziury dostęp
    do urządzenia mogą uzyskać niepowołane osoby. Sprawa jest o tyle
    poważna, że już zanotowano przypadki, w których ofiary utraciły niemałe
    pieniądze. Jak się zabezpieczyć przed tego typu atakami?

    itd na stronie pod linkiem.

    --
    animka

  • 2. Data: 2014-02-06 07:23:32
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 05.02.2014 animka <a...@t...wp.pl> napisał/a:
    > Nie wiem co o tym myśleć.

    Że jak zwykle człowiek najsłabszym ogniwem,
    bo treści sms-a autoryzacyjnego z banku
    mu się nie chciało przeczytać...

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 3. Data: 2014-02-06 10:23:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-02-06 07:23, Dominik & Co pisze:

    > Że jak zwykle człowiek najsłabszym ogniwem,
    > bo treści sms-a autoryzacyjnego z banku
    > mu się nie chciało przeczytać...

    Przeczytałeś do końca?
    Ze zrozumieniem?

    SMS dotyczył dodania zaufanego odbiorcy.
    Zgodnie z tym, co właściciel wyklikał.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2014-02-06 15:49:52
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Thu, 6 Feb 2014 06:23:32 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):

    > Że jak zwykle człowiek najsłabszym ogniwem,
    > bo treści sms-a autoryzacyjnego z banku
    > mu się nie chciało przeczytać...

    Akurat SMS to mały pikuś. Pete wytłumaczył, dlaczego.
    Człowiek zawiódł, bo nie zapaliła mu się żadna lampka ostrzegawcza, gdy na
    stronie logowania (lub zaraz po zalogowaniu, nie wiem) przeczytał tak
    absurdalną wiadomość od banku. Gdyby mu się zapaliła, to pierwsze co by
    sprawdził, to tę "kłudeczkę" w adresie przeglądarki.
    Nie twierdzę, że trzeba sprawdzać ceryfikaty za każdym razem, gdy się loguje
    ze swojego prywatnego komputera, ale na Zeusa, gdy się przeczyta wiadomość 'od
    banku', że "(...) ze względu na cośtam cośtam, bardzo prosimy o dodanie
    tego-a-tego nr konta do zaufanych (...)", to jednak wypadałoby.

  • 5. Data: 2014-02-06 15:51:16
    Od: wiktor <...@i...invalid>

> [...]

    stronie logowania (lub zaraz po zalogowaniu, nie wiem) przeczytał tak
    absurdalną wiadomość od banku. Gdyby mu się zapaliła, to pierwsze co by
    sprawdził, to tę "kłódeczkę" w adresie przeglądarki.

  • 6. Data: 2014-02-06 16:23:54
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "wiktor" <...@i...invalid> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > banku', że "(...) ze względu na cośtam cośtam, bardzo prosimy o dodanie
    > tego-a-tego nr konta do zaufanych (...)", to jednak wypadałoby.

    No raczej ;D

    Samo oszustwo jest oczywiście zawsze czynem haniebnym
    i powinno być ukarane. Natomiast nie sposób się nie uśmiechnąć
    czytając, jak skutecznie okazują się nawet tak niedorzeczne
    metody ataku :)

  • 7. Data: 2014-02-06 17:32:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 6 lutego 2014 16:23:54 UTC+1 użytkownik ikarek napisał:
    > Natomiast nie sposób się nie uśmiechnąć
    > czytając, jak skutecznie okazują się nawet tak niedorzeczne
    > metody ataku :)

    A dlaczego miałyby nie być skuteczne? Skoro ludzie nabierają
    się na nigeryjskie miliony czy inne absurdalne numery :>

    L.

  • 8. Data: 2014-02-06 17:40:41
    Temat: Re: Routery winne utracie pieni?dzy przez u?ytkownik?w
    Od: ?owca Dekli <f...@o...pl>

    Dnia Thu, 6 Feb 2014 16:23:54 +0100, ikarek napisa?(a):

    > U?ytkownik "wiktor" <...@i...invalid> napisa? w wiadomo?ci
    > No raczej ;D
    > Samo oszustwo jest oczywi?cie zawsze czynem haniebnym
    > i powinno by? ukarane. Natomiast nie spos?b si? nie u?miechn??
    > czytaj?c, jak skutecznie okazuj? si? nawet tak niedorzeczne
    > metody ataku :)

    Mo?e ca?a wasza weso?a tr?jka pajacyk?w (pete, wiktor i ikarek) zapozna?aby
    si? z tematem, zamiast wypisywa? dyrdyma?y podparte wy??cznie w?asnymi
    urojeniami?

    Pajacyku pete: w?a?ciciel nie wyklikiwa? dodawania zaufanego odbiorcy.
    Pajacyku wiktorze: w samej wiadomo?ci od "banku" po zalogowaniu, nie by?o
    nic o dodaniu jakiego? numeru konta do zaufanych.
    Pajacyku ikarku: metoda wcale nie by?a a? tak niedorzeczna, jak sobie j? w
    pijanym widzie wyduma?e?.

    Dominik ma racj?; je?li komu? czerwona lampka nie zapali?a si? wcze?niej,
    powinna to zrobi? po przeczytaniu tre?ci SMS-a autoryzacyjnego, dlatego
    trzeba czyta? ca?? tre??, a nie przewija? od razu do kodu.

    Dodam, ?e niez?ym zabezpieczeniem by?oby tu zignorowanie standardowych
    procedur bezpiecze?stwa i zapami?tanie w przegl?darce danych do zalogowania
    do banku. Na "lewej" stronie nie da?oby si? zalogowa? kombinacj? klawiszy.
    Oczywi?cie, ze zrozumia?ych wzgl?d?w - do zastosowania raczej w maszynach
    stoj?cych w domu.

  • 9. Data: 2014-02-06 18:09:50
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Thu, 6 Feb 2014 17:40:41 +0100, ?owca Dekli napisał(a):

    > Mo?e ca?a wasza weso?a tr?jka pajacyk?w (pete, wiktor i ikarek) zapozna?aby
    > si? z tematem, zamiast wypisywa? dyrdyma?y podparte wy??cznie w?asnymi
    > urojeniami?

    Może byś pajacyku zapoznał się z instrukcją konfiguracji swojego, co by
    nie było, bardzo dobrego newsreadera? To raz.
    Dwa. To nie są urojenia. To są fakty:
    http://niebezpiecznik.pl/post/stracil-16-000-pln-bo-
    mial-dziurawy-router-prawie-12-miliona-polakow-moze-
    byc-podatnych-na-ten-atak/

  • 10. Data: 2014-02-06 18:11:26
    Od: wiktor <...@i...invalid>

> [...]

    > si? z tematem, zamiast wypisywa? dyrdyma?y podparte wy??cznie w?asnymi

    A w szczególności, gdybyś miał problemy z dłuższym tekstem, skoncentruj
    się na tej rycinie:
    http://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2014/02/
    mbank-fake-5.jpg