  • 1. Data: 2014-02-06 02:04:38
    Temat: Uwaga na zmiany w Citi
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    Niestety ale chyba moj ulubiony Citi dla transakcji zagranicznych z karta do rachunku
    walutowego, cos namieszal w nowym roku. Mam karte podpieta do rachunku w EUR i zawsze
    transakcje inne niz waluta EUR przeliczane byly bezposrednio po kursach MC. Od tego
    roku wyglada na to, ze transakcje w USD i GBP nie sa przeliczane po kursach MC, a po
    kursach banku. Efektem jest kurs 4% gorszy jak ten oferowany przez MC. Pozostale
    waluty sa przeliczane po kursach MC.

    Czyzby zaczeli stosowac haki wzorem WBK? Jesli sami przeliczaja USD/EUR i GBP/EUR to
    jak rozumiem dzieje sie to podobnie jak w WBK: USD-PLN-EUR lub GBP-PLN-EUR...

    Ciekawe jak to wyglada w Aliorze?

    Stiwi

  • 2. Data: 2014-02-06 07:40:45
    Temat: Re: Uwaga na zmiany w Citi
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Ostatnia zmiana w Citi to oddzielenie korporacji od klienta indywidualnego.
    W pomorskim placówek obsługujących korporacje czyli wpłaty/wypłaty są chyba
    tylko dwie na całe województwo, a w zachodniopomorskim tylko jedna.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album4/tarchomin/index2.php

  • 3. Data: 2014-02-06 09:07:29
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    Na zielono zmiany w regulaminie, wyglada na to ze pozmieniali:
    http://tinyurl.com/qf4ubmw
    Rozdzial V § 20. CITICARD ORAZ KARTA IDENTYFIKACYJNA

  • 4. Data: 2014-02-06 17:31:19
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 06.02.2014 02:04, Stiwi pisze:

    > Ciekawe jak to wyglada w Aliorze?

    Kantorowa USD jest przeliczana bezpośrednio po kursach MC zobacz
    ostatnio wrzucałem na grupę w zeszły tygodniu małe info.

    Xenocide

  • 5. Data: 2014-02-07 03:06:49
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Thursday, February 6, 2014 4:31:19 PM UTC, xbartx wrote:
    > Kantorowa USD jest przeliczana bezpośrednio po kursach MC zobacz
    >
    > ostatnio wrzucałem na grupę w zeszły tygodniu małe info.

    Glownie mnie interesuje czy dla rachunku EUR i transakcji w walutach USD/GBP, Alior
    stosuje MC czy swoje przeliczniki?

  • 6. Data: 2014-02-09 10:38:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 07.02.2014 03:06, Stiwi pisze:

    > Glownie mnie interesuje czy dla rachunku EUR i transakcji w walutach USD/GBP, Alior
    stosuje MC czy swoje przeliczniki?

    Karta jest do konta w USD i dla każdej innej waluty idzie przeliczenie
    przez MC i nic poza tym.

    Xenocide

  • 7. Data: 2014-02-09 18:48:11
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-02-09 10:38, xbartx pisze:

    > Karta jest do konta w USD i dla każdej innej waluty idzie przeliczenie
    > przez MC i nic poza tym.

    Ejże...
    A regulamin kart płatniczych Alior kantor na to:
    (Operacje) "wykonane w walucie USD są przeliczane w Banku na PLN (jeżeli
    waluta rachunku jest inna niż USD) a
    następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz
    obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia
    Operacji"

    Ja tu widzę kursy BANKU a nie MC oraz dwukrotne przewalutowanie.
    Dla operacji w GBP analogicznie.

    Sławek

  • 8. Data: 2014-02-09 19:15:01
    Od: gral <n...@e...pl>

    Slavekk napisał(a):

> [...]
    > obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia
    > Operacji"
    >
    > Ja tu widzę kursy BANKU a nie MC oraz dwukrotne przewalutowanie.

    ale przecież nie chodzi o operacje w USD, tylko o operacje w innej
    walucie dla KONTA w USD. popatrz lepiej na to:

    4) w pozostałych walutach przeliczane są na USD według kursu MasterCard
    i zasad stosowanych przez tę organizację...
    (dalej możemy pominąć, bo chodzi o konto w innej walucie niż USD): ...a
    następnie przeliczane przez Bank na PLN (jeżeli waluta rachunku inna niż
    USD) a następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz
    obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia Operacji przez Bank

  • 9. Data: 2014-02-09 19:18:56
    Od: gral <n...@e...pl>

    gral napisał(a):

> [...]
    > USD) a następnie na walutę rachunku po kursie kupna/sprzedaży dewiz
    > obowiązującym w Banku w dniu rozliczenia Operacji przez Bank

    czyli podsumowując, jeśli płacimy inną walutą niż waluta konta to
    używajmy tylko karty USD, bo inaczej przeliczniki będą kosmiczne :)

  • 10. Data: 2014-02-09 20:15:10
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-02-09 19:15, gral pisze:

    > ale przecież nie chodzi o operacje w USD, tylko o operacje w innej
    > walucie dla KONTA w USD. popatrz lepiej na to:

    Komu nie chodzie temu nie chodzi...
    Specjalnie nie wyciąłem cytatów byś mógł przeczytać zdanie zaczynające
    się od "Glownie mnie interesuje"...
    Stiwiemu ewidentnie CHODZI o transakcje w USD dla KONTA w EUR.
    I dlatego się wytrąciłem bo IMO xbartx nie ma racji i takie transakcje
    są niekorzystnie przeliczane.

    Sławek