  • 51. Data: 2019-07-17 16:05:44
    Temat: Re: zmiany ... zmiany
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:12db091d-ebf3-4440-9b63-87a19afd58b1@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 17 lipca 2019 14:17:48 UTC+2 użytkownik r...@k...pl
    napisał:

    >A w ogóle szparkę na kartę mają?

    Nie, tylko zblizeniowo.
    I program chyba nie przewiduje klawiaturki do wprowadzenia PIN.

    >Zaś jeśli naprawdę są offline, bez żadnej możliwości on-line, to
    >powinny 14 września zamilknąć na zawsze i zostać wymienione.

    Trudno powiedziec - moze mozliwosc obciazenia off-line wcale nie
    zniknie ?
    W koncu popularne na swiecie.

    J.

  • 52. Data: 2019-07-17 16:58:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 14:44:39 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > To jest 240 zł rocznie, a więc nie pomijalny.

    A przez stulecie 24k zł - gimme it now! ;P
    Komputer masz ze śmietnika? Darmowy net w "galerii handlowej" czy sąsiad ma
    niezabezpieczone wifi? Jest jeszcze aero2 oczywiście, ale tu dodatkowo trzeba mieć
    modem ze śmietnika.
    No i właściwie po co komuś bez grosza dostęp przez net do banku?

  • 53. Data: 2019-07-17 17:02:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 14:43:13 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Mogę przelać PLN znajomym na konto z którego wypłacą je dla mnie.
    Jak masz znajomych pod ręką to problem zmniejsza się o rząd wielkości - no chyba ze
    są goli i weseli albo ich też okradli ;P
    Jeśli nie, to rozliczyć można się po powrocie.

    Ale jesteś sam - i to za granicą, nie w PL - i co?

    > W PL możesz sobie wypłacić czekiem BLIK.
    Jeśli akurat masz konto w santander - bo tylko oni - ze znanych mi - dają możliwość
    tworzenia czeków w ST, pozostałe banki jedynie w apce (na pytanie "dlaczego" - "bo
    blik to apka i BO TAK!").
    A na zapas sobie nie narobisz - max. termin ważności niestety 3 dni, co skądinąd
    bardzo fajny pomysł totalnie spieprzyło.

    > No i możesz zamówić kartę Revoluta pod dowolny adres :P
    Taa i na pewno dojdzie, zanim wyjedziesz.

  • 54. Data: 2019-07-17 17:10:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 14:54:01 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Kontekst był PSD2 - gdzie telefon może być niezbędny do zalogowania na
    > konto przez WWW.

    OK, ale wciąż nie udowodniłeś, że możliwość dostępu do konta w takiej sytuacji
    cokolwiek ułatwia.

    Co nie zmienia faktu, że wymaganie telefonu do logowania jest kretyńskie. Ale póki co
    na taką interpretację PSD2 wpadły tylko mBąk i pocztowy. Oby pozostali byli
    rozsądniejsi.

    kilka kart i gotówkę i nosi to wszystko razem.

    > Zawsze dbasz o to, by w każdej walizce mieć po jednej karcie. Oraz
    > obowiązkowo jedną przy sobie (nawet na basenie :P )

    Mam wystarczająco dużo - obecnie 21 ;P
    W tym 10 mBąkowych - w tym 5 do jednego konta, a mogę jeszcze za darmo szóstą, więc
    na każdą walizkę starczy.
    A na basen jeszcze opaska może być - tylko że za nią chcą 50zł, a promocji póki co
    nie urządzają ;P

  • 55. Data: 2019-07-17 17:12:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 14:24:24 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > A w ogóle szparkę na kartę mają?
    >
    > Zaś jeśli naprawdę są offline, bez żadnej możliwości on-line, to powinny 14
    września zamilknąć na zawsze i zostać wymienione.

    Po przemyśleniu - jeśli zliczanie transakcji pikaczowych będzie obsługiwał chip na
    karcie, to takie biletomaty (pikaczu-only/offline-only) będą mogły dalej funkcjonować
    - tyle że jak komuś akurat trafi się, że będzie to piąta z kolei transakcja, to sobie
    w tym momencie tą kartą biletu nie kupi.

  • 56. Data: 2019-07-17 17:14:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Jak masz znajomych pod ręką to problem zmniejsza się o rząd wielkości - no chyba ze
    są goli i weseli albo ich też okradli ;P
    > Jeśli nie, to rozliczyć można się po powrocie.

    Mogą być znajomi poznani na wakacjach. Tu jednak z obu stron zaufanie po
    obu stronach będzie mniejsze - więc opcja rozliczenia za tydzień - dwa
    odpada

    > Ale jesteś sam - i to za granicą, nie w PL - i co?

    Robisz sobie sam przekaz WU :P

    > Jeśli akurat masz konto w santander - bo tylko oni - ze znanych mi - dają możliwość
    tworzenia czeków w ST, pozostałe banki jedynie w apce (na pytanie "dlaczego" - "bo
    blik to apka i BO TAK!").

    A to nie wiedziałem, że czeki BLIk tylko w apce :(

    > A na zapas sobie nie narobisz - max. termin ważności niestety 3 dni, co skądinąd
    bardzo fajny pomysł totalnie spieprzyło.

    > Taa i na pewno dojdzie, zanim wyjedziesz.

    Konsulat nie wyrobi Ci dokumentów z dnia na dzień. Kurier ma szanse dojść.
    Bo jednak jakoś sobie musisz zorganizować powrót, gdy np lot powrotny
    przepadł, bo bez dokumentów na pokład nie wejdziesz.

    --
    Pete

  • 57. Data: 2019-07-17 18:39:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nerwica natręctw.
    Ile miał Steve Jobs?

    -----

  • 58. Data: 2019-07-17 18:42:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tu na grupie jest niejaki Rutkowski, co Cię zje za każde 2 zł opłaty miesięcznej do
    rachunku lub za kartę lub 30 gr za przelew.
    Wystrzegaj się go.

    -----
    > A przez stulecie 24k zł
    [...]

  • 59. Data: 2019-07-17 22:30:09
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 18:42, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tu na grupie jest niejaki Rutkowski, co Cię zje za każde 2 zł opłaty
    > miesięcznej do rachunku lub za kartę lub 30 gr za przelew.
    > Wystrzegaj się go.

    po co płacić za kartę 2 zł lub przelew 30 gr skoro to samo można mieć
    gratis?
    rację ma! kasa na ulicy nie leży!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 60. Data: 2019-07-18 08:37:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 14:34:32 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Numer telefonu do banku na pewno jest potrzebny.

    Banalne do ustalenia

    > Tak często zastrzegasz karty?

    Czytałeś na co odpowiadałem?
    Co maja do tego karty?