    From: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Subject: Re: zgubiona karta z PayPass
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 18 Aug 2012 13:17:11 +0200

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 12:40:37 +0200, Matt napisał(a):

    > Karta była użyta w automatach, w których można płacić z chipa (karta
    > wystaje ze szczeliny) lub zbliżeniowo, które nie mają klawiatury i nigdy
    > nie pytają o pin/podpis. Można by sądzić, że operator urządzenia bierze na
    > siebie odpowiedzialność skoro nie robi autoryzacji. Dlatego też reklamacja
    > zawierała żądanie zwrotu całej kwoty. Mbank odpisał, że karta nie miała
    > wykupionego ubezpieczenia i dlatego nie zwrócą równowartości 150 euro. Jak
    > dla mnie to mbank nie ma racji, olał klientkę, wolał pozwolić okraść ją na
    > 150 euro niż egzekwować cokolwiek od Visy lub operatora urządzenia.
> [...]

    A czy pisałeś do UOKiK?
    Przypadek Twojej szwagierki jest dość precedensowy, gdyż po nim na pewno
    posypią się masowo następne, podobne.
    W tej sytuacji UOKiK jak najbardziej powinien być zainteresowany
    przypadkiem Twojej szwagierki.
    A wtedy szwagierka odzyska całość kasy i dodatkowo zaskarbi sobie
    wdzięczność przyszłych pokoleń użytkowników kart zbliżeniowych :)
    W zasadzie, to jest chyba jedyna droga do tego, żeby banki przestały
    klientom wciskać niebezpieczne dla nich produkty.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof