  • Data: 2012-08-18 20:58:15
    Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
    Od: mmk <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2012 15:45:33 UTC+2 użytkownik Matt napisał:
    > Wrocławskie automaty biletowe, operator: Mennica Polska, można w nich
    >
    > kupić bilety komunikacji miejskiej oraz doładowania telefonów na kartę,
    >
    > automat drukuje kod doładowujący.
    >
    > http://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,wroclawianie-che
    tnie-doladowuja-telefony-w-autobusach-i-tramwajach,w
    ia5-3266-9645.html

    > Sposób kradzieży jest prosty: gdy się uda ukraść komuś kartę z
    >
    > paypass/pawave, to złodziej natychmiast kupuje doładowania telefonów do
    >
    > oporu, ile tylko się da. Następnie te doładowania można sprzedawać na
    >
    > targowisku, na allegro, gdziekolwiek. Gdyby automat nie drukował kodów,
    >
    > tylko pozwalał doładować wpisany numer telefonu, to złodziejowi byłoby
    >
    > dużo trudniej. A tak to pełen luz.

    Jeżeli dobrze rozumiem, problemem nie są w tym przypadku karty PW/PP, tylko fakt, że
    we Wrocławiu transakcje w biletomatach w pojazdach nie są autoryzowane PIN-em. Chyba
    taki sam przekręt można zrobić za pomocą skradzionej karty z chipem, ale bez PW/PP.
    Nie wiem tylko, dlaczego dało się zrobić tak duży debet na koncie. Niby te transakcje
    w biletomatach idą on-line, ale być może przy problemach z łącznością biletomat
    realizuje transakcje off-line?

    Moim zdaniem, to co zrobiła Mennica we Wrocławiu to skandal. Już odejście od
    pierwotnej zasady, że bilet z takiego automatu, który nie wymaga PIN-u, może być
    wykorzystywany tylko w danym pojeździe (czyli że nie można było kupić biletów na
    zapas), było dużym błędem. Nie wiedziałem natomiast, że dodano do tego sprzedaż
    doładowań telefonów w formie wydruków kodów doładowujących. Chore!!!