  • Data: 2012-08-20 10:52:00
    Temat: Re: zgubiona karta z PayPass
    Od: Matt <m...@m...ms> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 19 Aug 2012 22:47:31 +0200, mmk <m...@g...com> wrote:

    > Matt, czy w tej chwili (po rozpatrzeniu reklamacji przez bank) masz już
    > wiedzę, jak było możliwe w przypadku Twojej szwagierki zrobienie debetu
    > na koncie na ok. -1000 PLN?
    > Czy te wszystkie transakcje szły zbliżeniowo (czyli w przypadku Visy PW
    > off-line) - wiele pod rząd, a karta nie wymusiła żadnej transakcji
    > stykowej, która w przypadku Visy PW powinna iść on-line?
    > Czy też może te biletomaty pozwalają na transakcje stykowe off-line,
    > jeżeli mają problem z łącznością (są to w końcu urządzenia w pojazdach,
    > czyli łączność może pewnie czasem zawodzić)?
> [...]

    Szwagierka nie ma i nigdy nie miała limitu kredytowego w rachunku,
    sprawdzałem. Mbank nawet jej naliczył odsetki za niedozwolony debet.
    Transakcje były wykonane w opisanych terminalach, które nie sprawdzają
    pinu. Natomiast czy transakcje były zbliżeniowe czy z chipa: bank nas o
    tym nie poinformował, co robił złodziej też nie wiem. Przyjąłem, że były
    zbliżeniowe, ponieważ przez pewien okres jeździłem komunikacją miejską,
    parę razy kupowałem w takim "bezpinowym" automacie płacąc kartą stykową i
    pojawiały się blokady na rachunku. Mogę też potwierdzić, że problemy z
    łącznością w tych terminalach są na porządku dziennym, czasem nawet
    wyświetlają stosowny komunikat ale nie zawsze.

    Teraz będę gdybał:
    Może złodziej ma opanowany jakiś sposób na wymuszenie transakcji bez
    łączności albo na zakłócenie łączności?
    A może zapytania dotarły do banku tylko akurat w banku był jakiś
    problem/awaria/cokolwiek co spowodowało, że bank zaakceptował te
    transakcje pomimo braku środków?
    Od razu odpowiadam: nie wiem czy w tym wypadku były blokady czy nie,
    szwagierka nie jest na tyle zorientowana w tematach bankowych by takie
    rzeczy sprawdzać, gdy ja obejrzałem jej rachunek po kilku dniach to były
    rozliczone transakcje.

    Matt